v70 R Skrevet Oktober 4, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 4, 2010 tenkte eg skulle trykkteste heile systemet både suge side og trykk side på bilen nå.Så lurte eg på om det i hele tatt var mulig og komme til alle slangene som går inn og ut på turboen fra oversiden/undersiden?, vist det er lekkasje i en av de. Kossen kan eg sjekke at avlastningsventilene virker som de skal?,problem med disse vil vel ikkje komme frem under trykktest pga alle sider av ventilen er trykk satt?.. men vis eg tar av ventilene, og setter trykk på vacumsiden.Vil det ikkje blåse inni ventilen vis menbranen er rivnet ? Har vel egentlig planer om og oppgradere til alu ventiler snart,tenkte da på forge sine eller lignende.Men er dette ventiler som må velikeholdes/smøres siden de har stempel osv..? Siter -01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arotished Skrevet November 22, 2010 Rapporter Share Skrevet November 22, 2010 tenkte eg skulle trykkteste heile systemet både suge side og trykk side på bilen nå.Så lurte eg på om det i hele tatt var mulig og komme til alle slangene som går inn og ut på turboen fra oversiden/undersiden?, vist det er lekkasje i en av de.Kossen kan eg sjekke at avlastningsventilene virker som de skal?,problem med disse vil vel ikkje komme frem under trykktest pga alle sider av ventilen er trykk satt?.. men vis eg tar av ventilene, og setter trykk på vacumsiden.Vil det ikkje blåse inni ventilen vis menbranen er rivnet ? Har vel egentlig planer om og oppgradere til alu ventiler snart,tenkte da på forge sine eller lignende.Men er dette ventiler som må velikeholdes/smøres siden de har stempel osv..? Har et slik trykkrør jeg :-) Du tar vekk MAF sensoren å kobler trykkrøret på Y-røret. Du blender også PCV hullet på siden av Y-røret. Du kobler du til en regulator å trykktester opp til MAKS 15 PSI. Alu ventiler (DV) er en veldig god invistering, trenger vel å smøres opp en gang vært år men det tar ca 5 min på vær side :-) Jeg bruker Forge og er fornøyd med dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg