Gå til innhold

Wiring diagram Octavia - Rele til varmesetet

Ranger emnet

octavia02

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har funnet noen få documenter på nettet av en liten del av det elektriske anlegget på Octavia 02mod.

Jeg skulle gjerne hatt tegninger osv av alt det elektriske, er det noen som har det og er villige til å dele? :)

Inntil jeg får tak i de dokumentene, er det noen som kan fortelle meg nøyaktig hvor releet til setevarmeren sitter?

Jeg har skrudd ut deler av dashbordet og hører tydelig reelet slå inn, men når jeg kjenner på de releene jeg kan se i nærheten av der lyden kommer fra så kjenner jeg ikke at det "slår" i noen av de releene jeg tar på.

Setter veldig stor pris på all hjelp her! Begynner å bli kaldt om morgenene nå og jeg vil gjerne ha setevarmeren til å virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det er releet? Siden du hører det slår inn.. Ofte kan selve varmeelementet i setet ryke. Måtte bytte element i gamle bilen min, selv om jeg var dritforsiktig, og aldri satte kne i setet etc :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gå på skoda å se der, men mest sannsynlig er dette noe de ikke gir fra seg.. Hadde en kamerat som var høyt å lavt i møller systemet etter oversikt over noe elektrisk i en Audi a4, men fikk aldri noe ut derfra..

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da ser det ut til at jeg har klart å få kloa i drøyt 400 A4 sider med oversikt over det elektriske anlegget på Octavia`en.

De er i mitt eie i ettermiddag så da blir det spennende å se hvor detaljert det er, og om jeg finner det jeg har lett etter.

Etter hva jeg kan skjønne skal det være bilder/beskrivelser av hele det elektriske anlegget, men det vil tiden vise. Regner med store deler av helgen går med til lesing:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i papirformat.

Har gått gjennom papirene i helga, og jeg skulle ønske det var større oversikt over det elektriske anlegget på bilen.

Det var desverre for min del ikke noen komplett oversikt over ledningsnettet=/

MEN, det var mye annen nyttig info der som jeg blandt annet fikk nytte av når jeg skiftet frihjulslageret på dynamoen i helga:)

Letingen etter komplett oversikt over det elektriske fortsetter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

At alt av el tegninger til bilen finnes i Haynes manualen er bare piss!

Kjøpte boka og har bladd gjennom den noen ganger nå. Har ikke funnet en eneste oversikt over ledningene til varmesetet. Ingen info om det idet heletatt.

Synes også det er SVÆRT dårlig med veiledning, bilder, informasjon og diagrammer og det elektriske anlegget på bilen.

Men, det er kanskje en grunn til det.

Hadde alt vært beskreivet ned i detalj så hadde det gått dårlig for bilverkstedene rundt omkring i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider