Gå til innhold

Audi 90 type 81-85 spørsmål igjen...

Ranger emnet


PetterJacobsen

Anbefalte innlegg

Har funnet 2 stk 90Q sedaner som jeg lurer litt på å kjøpe. Den ene har 2.2 liter 20V 170hk, men er ikke godkjent med den motoren og den andre har orginal montert 136hk motoren.

Hva må til får å få førstnevnte bil godkjent?

 

Er det mulig å f.eks putte en RS2 motor ned i motorrommet som er strupt til feks 170hk (justerbart ladetrykk)? Kodkjennes det?

Får man denne bilen i heletatt gokjent med turbo motor?

 

Hvis det er noen her som kan litt om dette så setter jeg stor pris på om dere kunne fortalt meg litt. Er helt syk etter 90Q... Må ha meg ett leketøy:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker, men i og med at det har vært 5èr i bilen før, tror jeg at motorfestene passer. Hvis det er 20v motor i den ene er det nok 2,3l tror neppe at man får dem godkjent men hør med gulbrandsen, hadde en sølv 90 med urq breddere.. kanskje han vet noe mer. Er enig med deg at det er sinnsykt kule biler, hadde en i fjord, det er med den at jeg "lærte meg" å sladde med quattro...:D Lykke til med prosjekt i alle fall men tror at du i første omgang bør prøve med 10v turbo motor....

det blir ikke fæst uten skinnvæst, og du e, itj fin uten mokkasin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal ikke være så vanskelig å få godkjent bilen med T20V motor. Det er mulig du må bygge om til UrQ spesifikasjoner (større bremser foran?) Jeg veit at 20V uten turbo som her litt under 170Hk (168hk eller noe) går fint å få godkjent. så hvorfor ikke turbo, med samme effekt?? I UrQ så sitter det vell 220Hk?

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare bremser og understell de ser på. Du kan få problemer med å "bevise" at chassiset tåler effekten. Ved godkjenning av Coupe`n vår måtte vi påvise likhetene i chassiset mellom den og urQuattro (ganske likt...), men det kan være verre med sedan siden den blant annet har annet tak.

 

Hjelper forøvrig ikke å "tune ned" motoren da gutta på biltilsynet enten legger originaleffekt, eller potensiale om de skulle finne det for godt, til grunn ved kontroll.

4 ringer - 5 sylindre - 10 ventiler - ? hk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er nok å prøve med 10v turbo først ville jeg tro, er jo 200hk i gamle urq motorene. Den jeg hadde før var en sølvmetalic 90 som hadde blitt kjørt av en 60år gammel dame i lier. solgte den i september til en på sørlandet. Bilen var i helt fin stand, +at det var greit med 136hk og 4x4 på første bilen samt at den hadde blitt premiert på vw audi treffet på nbs i 2002

det blir ikke fæst uten skinnvæst, og du e, itj fin uten mokkasin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår