Gå til innhold

Bytte av nedre opphengskule

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei folkens ! Jeg skulle bytte nedre opphengskule på min 96 mod V6 . Nye kule kom i posten og alt vel...men dette er ikke utbyttbare deler !! Hvorfor er det ingen som informere om at en må kjøpe komplett nedre bærebru ??? Jeg kjøpe også andre foringer og bytte disse og hadde bare opphengskulen igjen... Jaja ny nedre bærebru er i posten fra USA .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

njaa... jeg kjøpte det også første gangen fra norsk butikk og de sa heller ikke noe, MEN jeg lurer på om det er egentlig ikke bare å presse det ut, huska at en sånn presse er på flere tonn. Men egentlig jeg ofret aldri en tanke på om den ikke kunne byttes ut eller ikke.

Når du kjøper heller bærebro fra statene får du som regel alle de andre leddene og slitte delene som også må skiftes samtidig. Jeg betalte nærmere 2k for 4 stk ledd her i norge, men fra statene bestilte jeg komplet bærebro til begge sider og til sammen 16 stk deler levert i døra for nesten samme beløp faktisk. Et stk bærebro her i norge koster rundt 3k... de 4 delene ligger i posen og kunne ikke returneres eller få tilgode lapp engang -joda, min skyld at jeg ikke leverte tilbake ganske umidelbart. Men så grei var de i tilleg.

Ellers må du justere forstillingen etterpå. Her på berget kalles det "4 punkts justering" eller noe sånt, og merke verksted skal ha minst 2500kr ++ hvis skruene er rustne eller slik. :boxers -rustne og umulig skruer er vel veldig "Uvanlig" under en bil?....:crazysant:

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm....justere forstillingen..nei det blir ikke gjort . Hvor er det forstillingen kommer ut av tidligere innstilt verdi ? Brukte vinkelsliper og kappet opp den gamle kulen for en sjekk , ser nok ut som at det ikke er utbyttbar del ja . Videre så har bærebruen en utforming som gjør det vanskelig å få den til å ligge sikkert på pressa .

Endret av firelude
Lenke til kommentar
Del på andre sider