Gå til innhold

A4 som førstebil - Spørsmål

Ranger emnet

depalmer

Anbefalte innlegg

Heisann. Etter og ha eid en Volvo 240 som jeg har brukt til å øvelsekjøre med i et halvt år, synes jeg det er på tide å oppdatere meg på bilfronten nå som jeg snart har lappen i boks. Har sett mye på A4 Stasjonssvogn, og har kommet fram til at dette er en bil jeg kunne tenkt meg. Jeg har et budsjett på 50-80 000,-.

I denne sammenhengen har jeg et par spørsmål:

- Er A4 et fornuftig valg?

- Hvilken utgave burde jeg gå for? Vil ha en bil som drar godt, men samtidig ikke er så dyr på mila.

- Får jeg en brukbar A4 for 50 000,-?

- Hvilke ekstrautgifter burde jeg tenke på bortsett fra forsikring?

Kan hende det kommer flere spørsmål etter hvert. Link til A4er dere synes ser bra ut blir jeg evig takknemlig for.

Takker på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får strengt tatt ikke en pen a4 1.8 quattro til 50000kr, i den prisklassen ligger 1,9tdi å 1,8l bilene...

skal selv selge min a4 1.8 og har tenkt meg rundt 45-50000kr for den...

hadde jeg kun tenkt på forbruk på den ville kjøpt en 1,9tdi 110/115hk...

Chipper du denne til rundt 140hk drar den godt, ryktene sier at det drar bedre en en chippet 1.8t, men har ikke noen erfaringer sjøl akkurat der..

quattro er kult men ikke et must...

bilen bør ha ekstra ustyr som klima m/ AC....

er ikke så mye ekstra utgifter, har byttet forstillingen, hjullager, bremseklosser å skiver å 1 kalipper...

Delene er ikke spessielt dyre å jobben gjør du selv!

Tips: registrer deg på VACN, får en haug med rabatter overalt :):)

Ebay har også veldig mye fint... :)

Audi A4 1,8 - 98

Lenke til kommentar
Del på andre sider