Gå til innhold

Endre kjennemerket

Ranger emnet

Harald88

Anbefalte innlegg

Hei.

Er fra stavanger området (har trafikkstasjon på Forus) og var nylig å kjøpte min nye bil i Haugesund. Denne har da ST skilt (bergen?).

Vil gjerne gjøre bilen 'lokal', og få R-H/J/K/-whatever skilt. Da jeg var å omregistrerte bilen fikk jeg et bestemt NEI. Men som erfaring som selger er ikke alt 'vi' sier nei til, virkelig noe vi kan si nei til. Kansje for å ungå jobb, eller noe annet personlig. De på trafikk stasjonen er jo ikke altid blide, å samarbeids villig på alt. (min erfaring, og mening).

En bekjent/nabo var å kjøpte bil i sandefjor.

Ser at han har den nye typen skilt og RH skilt på en 1996 modell, så jeg fikk da håpet opp igjen.

Betaler gjerne noe lapper for det. Føler meg som en 'turist' her i området.

Hovedsakling spør jeg: er det umilig å endre kjenner merket?

2001 - Toyota Rav4 2.0

1992 - Honda Civic (sedan)1.5 LSI (solgt)

1994 - Citröen Xantia 2.0 (solgt)

1995 - Citröen Xantia 1.8 (vraket)

1984 - Opel Ascona, 1.3 (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er såvidt jeg vet umulig, så lenge det ikke er snakk om en gammel veteranbil. Bilen til kompisen din ble nok registrert(som ny) i Rogalandsdistriktet siden den har RH-skilt.

Men er dette virkelig noe å bry seg om? Jeg har hatt biler med både PN, PP, DF, AJ, DJ, og har nå RJ uten at jeg noengang har følt meg som en turist.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Einar sier kan kjennemerke byttes ved tap/tyveri som er meldt til politiet, dersom kjøretøyets eier ønsker det.

Står nevnt når man googler at en Ferrari har fått bytte, da tidligere eier tilhørte et belastet miljø. Så innbiller meg det er vanskelig å bytte, sånn uten helt spesielle grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine skilt ble stjålet i år. Fikk da nytt nummer på BT i jessheim.

Kostet den herlige sum av 100 norske kroner :)

Hva hadde du før?

Må bare offesielt si jeg kommer ikke til å gjøre noe ulovlig for å endre skiltene. Det er ikke vert å få på rullebladet.

2001 - Toyota Rav4 2.0

1992 - Honda Civic (sedan)1.5 LSI (solgt)

1994 - Citröen Xantia 2.0 (solgt)

1995 - Citröen Xantia 1.8 (vraket)

1984 - Opel Ascona, 1.3 (vraket)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde du før?

Må bare offesielt si jeg kommer ikke til å gjøre noe ulovlig for å endre skiltene. Det er ikke vert å få på rullebladet.

Jeg hadde AR skilter og fikk CF. Du må selvfølgelig vise frem anmeldelsen du får fra Politiet for å få nye skilt. Hos politiet fyller du ut et skjema som heter 'tap av kjennemerker' eller noe sånn. Dette må du fylle ut både når skilter er stjålet eller mistet på annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar kanskje feil men jeg er 98% sikker på at det for noen få år siden var mulig å endre bokstavene på skiltet slik trådstarter spør om. Jeg gjorde flere søk på bing og et par på vegvesen.no uten hell. Begynner jeg å bli senil eller er det allerede for sent mon tro? :confused:

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar kanskje feil men jeg er 98% sikker på at det for noen få år siden var mulig å endre bokstavene på skiltet slik trådstarter spør om. Jeg gjorde flere søk på bing og et par på vegvesen.no uten hell. Begynner jeg å bli senil eller er det allerede for sent mon tro? :confused:

Jeg også mener å huske at det var umulig før. Derfor ble jeg utrolig overasket over å bli tilbudt nye skilt med annet nummer på dagen. Leverte bare anmeldelse, vognkort del 2 og 100 NOK, så ble det nye skilt og vorgnkort på meg. Tok ca 5 min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider