Gå til innhold

Forsikring og annet på M3?

Ranger emnet

Turbotrille

Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på å kjøpe M3 kanskje.

Men nå er jeg i den situasjon at jeg ikke har mulighet for å bruke manuell gir pga jeg sitter i rullestol, må da ha enten automat eller noe SMG greier, men finner ikke noe stort annet enn 97' eller nyere med automat eller SMG.

Noen som vet når M3 begynte med automat?

Hva ligger disse på i forsikring? Har nå en supra, og disse ligger veldig lavt i pris på forsikring, hva må jeg ut med?

Jeg er 24 år og har 10% bonus, bruker Gjensidige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg var nettopp å så på en 93' m3. Får bilen til en grei pris, men det er forsikringen som stopper meg. Jeg er 23 år, og har ikke tidligere registrert forsikringen på meg selv (alle mine tidligere biler har stått på pappa.) Nå når jeg ringer rundt får jeg til svar fra forsikringsselskapene om at de ikke vil forsikre denne bvilen på meg... Noen som har tips til noen løsning på mitt problem her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by westside

Jeg var nettopp å så på en 93' m3. Får bilen til en grei pris, men det er forsikringen som stopper meg. Jeg er 23 år, og har ikke tidligere registrert forsikringen på meg selv (alle mine tidligere biler har stått på pappa.) Nå når jeg ringer rundt får jeg til svar fra forsikringsselskapene om at de ikke vil forsikre denne bvilen på meg... Noen som har tips til noen løsning på mitt problem her?

Få sjefen din på jobben til å skrive et brev om at du har benyttet deg av firma bil i noen år, og du får 50% start bonus hvis du ikke har forsikring fra før...

2006 VW Touran Exclusive

x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil)

x 01 Passat TDI Highline 130hk

x 95 Golf Cab

x 83 Golf

x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det)

Div deler til Golf3 selges...

Interessert?? send PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok vankelig å få sjefen min til å skrive under på dette da jeg jobber i et ganske så stort firma... netcom... og tviler de er villige til å gå med på dette...

Jeg kan heller ikke regsitrere den på pappa, da jeg må ta opp lån med salgspant i bilen. Da må bilen stå registrert på meg, og når den er regsitrert på meg må den tydeligvis forsikres på meg også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by westside

Det blir nok vankelig å få sjefen min til å skrive under på dette da jeg jobber i et ganske så stort firma... netcom... og tviler de er villige til å gå med på dette...

Jeg kan heller ikke regsitrere den på pappa, da jeg må ta opp lån med salgspant i bilen. Da må bilen stå registrert på meg, og når den er regsitrert på meg må den tydeligvis forsikres på meg også...

Joda du kan forsatt registrere den den på din far, snakk med de der du skal låne pengene, skal ikke være no problem det.. Du står som medeier på bilen eller no sånt...

2006 VW Touran Exclusive

x 94 Audi 80 Competition(Møkka bil)

x 01 Passat TDI Highline 130hk

x 95 Golf Cab

x 83 Golf

x 86 Mazda 323(jaggu meg go bil det)

Div deler til Golf3 selges...

Interessert?? send PM...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Det er ingen problem, løfter meg bare over og legger stolen i baksetet.

Det er jo en helt vanlig manuell rullestol, veier ca 12-13 kg med hjul og pute.

Av med hjul og ned med ryggen så blir den ikke så stor.

Det er derfor en fordel med 2 dørs bil om jeg har liten bil da, 4 dørs er litt vanskeligere fordi døråpningen er litt mindre.

Alt går an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider