lil`ob Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 Fått uv-lys på speedometeret nå og måtte nesten filme det..ble fornøyd=) tømte også 3 giret et par ganger på turen.. http://www.ia-stud.hiof.no/~oddvarbe/div/speedoproject.avi (divx) Siter -corrado vr6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 Gikk temmelig bra, den sleden din! Pene lys au. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Speedface Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 1,3bar var vel litt drøyt ;) Siter 99' TT q 92 S4 avant 5seter x91'S2 3B-> ADU, porsche calipere 314mm, 269mm x91' 520 x2stk Scirocco 8vT og 16vG60 xGolf G60 snart turbo x89' Passat Stv. bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lil`ob Skrevet Februar 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 Originally posted by Speedface 1,3bar var vel litt drøyt ;) hehe, jepp 1.2 var vel på max..kjørte i oppoverbakke på siste klippet der.. btw, hey tjukka!står til? s2 ennå? Siter -corrado vr6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 Har du bygd om til turbo??? Satt på nytt map-sensor eller? Må høre litt med noen som har gjordt det..... Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lil`ob Skrevet Februar 17, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 Originally posted by CorraDon Har du bygd om til turbo??? Satt på nytt map-sensor eller? Må høre litt med noen som har gjordt det..... jupp, skal kanskje selge kitet mitt, hvis du er interessert.. Siter -corrado vr6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CorraDon Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 Høres spennende ut... Hvor mye hadde du tenkt deg? Mere spesifikasjoner plis. Er veldig interresert i å få et kit som jeg også kan bygge videre på, råder stempler, muligens større turbo osv. Svar kjapt a, ble gira jeg nå;) Siter "all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler med små felger og div chrome "oldschool".... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lil`ob Skrevet Februar 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Originally posted by CorraDon Høres spennende ut... Hvor mye hadde du tenkt deg? Mere spesifikasjoner plis. Er veldig interresert i å få et kit som jeg også kan bygge videre på, råder stempler, muligens større turbo osv. Svar kjapt a, ble gira jeg nå;) Deler som følger med: IHI turbo rhb5 (gått ca30mil etter full overhaling, kostet faen meg 8500+3500 på Turboservice.Dette har jeg kvittering og 1års garanti på) Manifold Custom made downpipe rustfritt (_meget_ bra sveise jobb på dette røret) ic rør med dump ventil org ic (men denne har du vel selv) større banjoer til oljetilførsel Hjerne med chip for turbo (du får min og jeg tar din;) ) bolter, muttere, silikonslanger Kjempe trøtt og kommer ikke på alt som skal være med i øyeblikket, men det viktigste står vel ovenfor. Regner med at jeg får spørsmål om hvorfor turboen ble ødelagt..1gang: Turboen hadde aldri vært overhalt og jeg lekte meg med for høyt ladetrykk over en ganske lang periode. 2gang: To dager etter jeg fikk den tilbake fra turboservice tetta oljetilførselen seg og da knakk akslinga..ingen pen lyd:( Men nå er det større banjoer, så man er 120% at den får nok olje. PS: er ikke bombesikkert jeg skal selge, må sjekke opp økonomi og videre planer. pris: 11000 Siter -corrado vr6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Hvor kjøpte du de lysa?? Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lil`ob Skrevet Februar 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Originally posted by PrinsWilhem Hvor kjøpte du de lysa?? http://www.microplex.no brukes egentlig til pcer.. Siter -corrado vr6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Mye stæsj å bytte dem eller? Det er de Sunbeam greiene du har kjøpt? Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lil`ob Skrevet Februar 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Originally posted by PrinsWilhem Mye stæsj å bytte dem eller? Det er de Sunbeam greiene du har kjøpt? Nei, det gikk veldig greit.. tok ut de 3 orginale pærene, som gir lys ned på speedoen, og festet røret der. Måtte fjerne en del plastikk, for at det skulle gi nok lys da. tok litt tid med en tapetkniv, så finnes vel en bedre løsning. Kabelen til uvn dro jeg ut på baksiden av speedoen, kjøp også med en forlenger til denne, så ledningen blir lang nok. Må også kjøpe omformeren fra 12v til 5v. Strømen tok jeg bare fra cd spillern. dette trenger du: Sunbeam Kald Katode, 20cm, UV/Blacklight Sunbeam Kald Katode Basic Kit Sunbeam forlengerkabel til Kald Katode Tusjpenn, UV (brukte denne til å farge det hvite på speedoen, litt knot) Siter -corrado vr6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deetee Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Tror det skulle ha gått fort å bytte lysa andre gangen. Første gangen ble det endel testing og feiling på oss kan du si. Bytta jo ut blinklysa med 8000MCD lys fra hælvete så man nesten kjørte av veien hver gang man blinka. Bytta ut de 3 lysa på baksida med en UV Katode på 20cm. Ble endel kutting, sliping osv for å få det til å fungere. Katoden er koblet opp med egen bryter, og man kan ikke dimme lyset med den originale dimmern slik vi har satt det, men det var heller ikke planen å kunne få til. Har tatt endel bilder av prosessen vi gikk igjennom, og kan vel prøve få sortert det ned til en liten "tutorial" så du kan se fremgangsmåten på å sette det sammen. Er egentlig veldig enkelt og tror vi skulle klart å gjøre det veldig fort andre gang. Grunnen til at det tok noen dager for oss var at vi ville prøve å bytte alt. Blinklys, olje, brekk, bak LCD'ene osv. Men å bare sette inn en katode er enkelt igrunn. Det værste var vel å lakkere alle strekene og talla på speedoen for hånd med UV reaktiv lakk :/ Men skal prøve få lagt opp noen bilder ett sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PrinsWilhem Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Jeg har hvite skiver så det blir snacks.. Funker ikke black light på hvitt da?? Men kan jeg ikke kjøpe 3 pærer istede for ett helt rør? Siter "My new years resolution is 1280x1024" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
deetee Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Spørs om de hvite skivene er UV reaktive. Det er ikke alle som er det. Så vi markerte heller de hvite strekene med UV lakk. Det går selvfølgelig ann å bruke 3 UV LEDs istedet for en hel katode, men da må du også få tak i 1000ohm resistorer slik at du kan gjøre om 12V til 5V så ikke pærene sprenger. En annen ting å tenke på er at UV ledsa er svært fokusert, og man må peile de direkte på skivene for at det skal bli bra. Man kan ikke bare ha de på originalplassene ville jeg anta. Da måtte du isåfall tatt de ned fra toppen og vinkle de mot skivene, og tror det hadde blitt endel mas og styr. Prisen for leds, resistorer og annet utstyr tror jeg også blir dyrere enn å kjøpe en katode samt et katodekit, men for all del - det får jo ann å prøve seg ut. Vi hadde også tenkt til å prøve UV leds til å begynne med, men etter litt tenking fram og tilbake falt valget på å heller modde inn en UV katode, som er veldig sterk og lyser ut på alle kanter. For å få mer fordelt lys på dashen hadde vi tenkt til å bruke aluminiumsfolie på bakseiden for å få alt lyset ut, men dette har vi ennå ikke gjort. Får bli når vi skal fikse den ene LCDen vi ikke festa godt nok som har mye rare herioglyphiske tegn nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg