Gå til innhold

White Smoke Racing- Hokof's volvo 740 B230ET

Ranger emnet


hokoff

Anbefalte innlegg

da har jeg vert og henta meg en ny bil i sandefjord i går, bilen er en volvo 740 med etter montert turbo motor. Han som hadde bilen før meg hadde vert litt uheldig når han kapp kjørte med en annen så den fikk noen skavanker her og der, som jeg skal rette etterhvert.

 

Motor:

B230ET m m46,ov - kassa blir en annen med tia, men ikke akuratt førsteprioriter.

 

 

Det som er fint med bilen er at det finnes nesten ikke rust noe som jeg var veldig plaget med den forige bilen jeg hadde tråd om her.

 

Har planer om å skrive her om alt jeg gjør og legge ut mange bilder, fint med komentarer

 

Ting som skal gjøres:

Ta ut motor

bytte travers så den kan flyttes

ta av alle skjermer og ting som er ødelakt i front

ta ut deler av interiøret-

seter

gulvteppe

 

mere kommer men husker ikke alt i farta

 

 

Noen gamle bilder fra forrige eier.

86_-1139612390.jpg

 

86_243981031.jpg

 

86_126149931.jpg

 

Da kommer det noen bilder av det jeg skrudde av i går for å se på skadene. var egentlig ikke så ille som jeg hadde trodd. :)

IMAG0060.jpg

 

IMAG0064.jpg

 

IMAG0062.jpg

 

IMAG0059.jpg

 

har jeg fått noen bilder av en som har eide bilen før meg, synd og se den nå iforhold til hvordan den så ut før.

 

legger ut et bilde.

 

4665_108977815873_654945873_3167086.jpg

 

har jeg fått surra meg ut og løfta ut motorn og demontert litt diverse, skal ut med hele interiøret i helga så flere bilder kommer.

 

Legger ut noen bilder da jeg tar ut motoren

 

DSC00011.jpg

 

DSC00035.jpg

 

DSC00038.jpg

 

DSC00039.jpg

 

DSC00037.jpg

 

Fått satt bilen på hjula igjen.

 

IMG_0235.jpg

 

IMG_0234.jpg

 

fikk jeg satt Motoren på en bukk som jeg kjøpte fra biltema i går, den var ikke så dårlig som jeg trodde. Stor fornøyd!

 

Motoren er overraskende bra inni , noe som varmer et hjerte :P

Eneste jeg har finni som er negativt med ET er rådene men har noen fra FK jeg tenkte jeg skulle sette inn istede, og heller bruke de gamle stemplene hvis det passer.. hvis ikke dreie ned de nye stempla..

 

Legger ut de bildene som blei tatt

 

Motor på tur hjem.

 

IMAG0110.jpg

Stor henger ?

 

IMAG0112.jpg

 

IMAG0114.jpg

 

IMAG0120.jpg

 

Demontering

 

IMAG0127.jpg

 

Detta er bare dritten lagerbanene er borte men har ny topp liggenes.

IMG_0241.jpg

 

IMG_0242.jpg

 

IMG_0243.jpg

 

IMG_0245.jpg

 

IMG_0246.jpg

 

IMG_0250.jpg

 

Ferdig for dagen :)

 

IMG_0258.jpg

 

Møkkete ja

 

IMG_0261.jpg

 

IMG_0263.jpg

 

IMG_0264.jpg

 

Ny vaska :)

 

IMG_0265.jpg

 

IMG_0267.jpg

 

Gammle stempler :S

 

IMG_0270.jpg

 

IMG_0271.jpg

 

Meg og brodern :)

 

IMAG0051.jpg

 

Porting av topp :) IMAG0052.jpg

 

Nye deler

 

IMG_0305.jpg

 

Hokoff

Endret av hokoff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått demontert litt på delebilen her om dagen med god hjelp fra noen venner og bruttern.

Og bilen står på paller for orka ikke og ligge på grusen og skru av mellom akselen så løfta den på trucken og la under noen paller

 

Slenger ut noen bilder, satte de gamle dørene fra delebilen over på den røde istede, da de var bøyd.

09102010072.jpg

 

09102010073.jpg

 

Sånn tar vi ut motorer her i heimen ;)

 

09102010078.jpg

 

09102010079.jpg

 

09102010080.jpg

 

09102010081.jpg

 

09102010082.jpg

 

Noen som trenger billig int. Dash tepper og midtkonsoll- bare og si i fra.

 

09102010075.jpg

 

Sånn ble den med de andre dørene, de var nesten strøkne. Ikke rust.

 

09102010076.jpg

 

09102010074.jpg

 

Håper på positive tilbakemeldinger :)

 

Hokoff :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Her kommer jeg til og legge inn bilder og info under hvert Punkt.

[/b]

Motor:

motoren var en B230ET som så ut til og gått noen mil, begynte først med og ta av turbo dagen etter at jeg hadde fått den- turbon var litt mer enn sliten men tenkte og bestille overhalingskitt bare sånn at jeg får den igjennom EU. Så begyntet morroa med og ta fra hverandre hele motor så jeg bare hadde blokk. Alle lagere var preget av enten veldig dårlig olje eller for mye bensin i olja så den ikke hadde smurt orntlig. Toppen var også bare søppel og kammen, veldig synd når det var en 531 topp og a-kam- Ny 531 topp og vx3-kam har jeg kjøpt. kjøpte alle pakninger og lager nye hos BCB, men fant ut at alle lagerene de hadde sendt meg ikke passa de var for store så må sende de tilbake. satt org grenrør på den, fikk høre at jeg skulle ta det med i et mørkt rom og lyse med en lomme lykt inn i det og fikk sjokk, lyste som sterjer på hele grenrøret Så tenkte og få tak i et FK grenrør.

 

har hørt på ny oljepumpe setter ikke inn igjen noe gammal dritt.

 

Er på tanken med datasprut for gidder ikke chippe org lh 2,2 og sette inn lh 2,4 er ikke en tanke en gang. har også hørt at det går ann og bruke dysene som sitter i ford cosworth og bensinpumpa på cosworth så blir vel noe sånt etter hvert. eller om noen har noen syns punkter på dette? bare og komme med forslag.

 

Girkasse går jeg for M46 m overdrive til og starte med, har titta litt på ZF 6-Trins manuell men er det med utveksling.

 

Noen bilder fra da jeg kjørte den hjem

IMAG0110.jpg

 

IMAG0114.jpg

 

så begynte jeg og demontere og finne sorger.

 

IMAG0127.jpg

 

IMG_0241.jpg

 

IMG_0246.jpg

 

IMG_0242.jpg

 

IMG_0243.jpg

 

IMG_0250.jpg

 

Da

 

Så tok jeg ut veiva,stempler og rådene. Her kan dere ser hvordan et stempel ikke skal være hehe, så bestilte nye org stempler monterte også Fk råder gidder ikke ha råder som er 9mm tykke iforhold til Fk sine som er 13mm.

 

IMG_0270.jpg

 

IMG_0269.jpg

 

veiva var veldig bra.

IMG_0271.jpg

 

så begynte vasking av blokk, fyfor et griseri.

 

IMG_0260.jpg

 

IMG_0262.jpg

 

IMG_0264.jpg

 

IMG_0263.jpg

 

Etter en god vask ble den vist seende sånn ut :)

 

IMG_0265.jpg

 

IMG_0268.jpg

 

IMG_0266.jpg

 

Så kom det noen pakker da :D

 

IMG_0305.jpg

 

Så fikk jeg tatt noen bilder av stemplene jeg har kjøpt nye og Fk rådene jeg monterte her en kveld. Legger ut noen bilder av 531 toppen jeg kjøpte for en stund tilbake da den gamle var bare dritten.

IMG_0315.jpg

 

IMG_0313.jpg

 

Tenkte jeg også skulle legge ut bilder av hvor stor forskjell det er på rådene iforhold til ET til FK.

 

IMG_0323.jpg

 

IMG_0324.jpg

 

531 Toppen.

 

IMG_0316.jpg

 

IMG_0317.jpg

 

 

 

Karosseri:

Alt fra retting til div som har med karosseri og karosseriarbeid og gjøre.

 

Karosseriet hadde fått seg noen skavanker, da forige eier hadde kjørt av. Kanalen er bøyd inn og torpedon er klemt inn såpass at clutchen går det ikke ann og få ned. Den har også fått seg en trøkk i gulvet ved baksetene og bjelken under gulvet er også krølla.

og høyre front men ellers er den ganske bra. Dette skal jeg rette og det jeg ikke klarer og rette kapper jeg ut og sveiser inn igjen.

Har noen bilder fra alle bulker og skavanker- prøver og gjøre meg ferdig med en og en og ikke starte med alle på en gang. Så har begynt på høyre font nå.

 

Her kommer Bildene:

 

IMAG0062.jpg

 

IMAG0064.jpg

 

IMAG0061.jpg

 

IMG_1831.jpg

 

IMG_1832.jpg

 

IMG_1834.jpg

 

IMG_1833.jpg

 

Også var det bare og begynne og kappe fronten da.

 

20112010096.jpg

 

20112010097.jpg

 

20112010100.jpg

 

20112010103.jpg

 

Etter litt kapping ble det sånn, fant også et lite rust hull bak her som jeg må få ordna før jeg sveiser inn noe nytt.

 

20112010105-1.jpg

 

IMG_1868.jpg

 

IMG_1850.jpg

 

20112010107.jpg

 

og sånn så frontn ut når jeg var ferdig med og borre punkt sveising og kappe.

20112010106-1.jpg

 

Også et stemnings bilde.

 

IMG_1864.jpg

 

Interiør:

 

Interiøret besto av R-sport setetrekk og et momo ratt, ellers var alt annet helt orginalt. Jeg har en drøm om å sette inn halv bur og to bøttestoler og prøve og få det godkjent hos BT, koste hva det koste vil. Derfor jeg har lyst til og gjøre dette er for å lage en bil som jeg kan bruke til det jeg vil alene, har ingen planer om å ha noen til og sitte bortsett fra på min høyre side. Tror også det kunne blitt litt kult og hatt baksete der også- Men lager vel meg en mening om det etterhvert går jo ann og ha den sånn der er og. Når jeg kjøpte den hadde den stygge håndtak og dørtrekk/ fine og stumpe røyken i. så dette har jeg fått tak i nytt fra en dele bil jeg haddem, så det ser sånn nogenlunde ut. Ellers blir det vel litt målere i stolpen og litt småtteri.

 

Legge ut noen bilder av det jeg har gjort så langt og hvordan den ser ut innvendig:

 

IMG_1813.jpg

 

IMG_1812.jpg

 

IMG_1822.jpg

 

IMG_1824.jpg

 

IMG_1825.jpg

 

IMG_1827.jpg

 

IMG_1828.jpg

 

IMG_1830.jpg

 

Kjøpte meg noen målere hos KL racing som jeg tenkte og ha i A-stolpen.

 

IMG_0321.jpg

 

UPDATE 09.01.2011

 

Da fikk jeg plana noen topper da jeg hadde hobby kveld på skolen her en dag. Tok både min 531 og brodern sin 530. her er noen bilder av slipinga.

 

IMAG0025.jpg

 

IMAG0023.jpg

 

IMAG0027.jpg

 

IMAG0026.jpg

 

IMAG0024.jpg

 

kommer mere når jeg har tid, skal prøve og oppdatere så fort jeg har gjort noe og har tid. Bare og komme med noe hvis dere har synspunkter. Hokoff :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår