Hobbymekanikern Skrevet Oktober 6, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2010 Hei Har en golf 3, 3 dørs, idag mens jeg kjørte i regnet så dugget det bra på bakrutene, hva kommer det? har jeg varmeapp på feil hadde den på 2 og det var varmt i bilen bakruta hadde jeg glødetrådene på så der gikk det greit men siderunene bak var det masse dugg. Hva gjør jeg for å få fjernet det til en annen anledning. Noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Oktober 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2010 Ta deg et kurs i termodynamikk ;) Her er det flere faktorer ute og går. - Rutene er kalde (utetemperatur) - Høy relativ luftfuktighet (avhengig av temperatur) - Duggpunkt (våtkuletemperatur) Varm luft kan inneholde mye fuktighet, noe kald luft ikke kan. Du har fuktige klær, puster ut fuktighet, dama er lysten, golvmattene er fuktige osv. --> varmen i kupeen får noe av fuktigheten til å fordampe --> gir høy luftfuktighet --> høyere duggpunkt --> kalde ruter gir relativ luftfuktighet over 100% --> kondens (dugg på rutene). For spesielt interesserte sjekk mollierdiagram for fuktig luft. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2010 Det enkleste er å kjøpe en anstendig bil med luftsluser til baksetet. :D Det billigste er nok å vaske (alle) rutene skikkelig med en lofri klut til det ikke er igjen ett eneste støvkorn eller fettflekk. Da har ikke lufta noe å (lettere) kondensere seg på. Det hjelper også å ikke ha bikkje i bilen. :D Eller sette sideruten(e) bak på ei ørlita glippe. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hobbymekanikern Skrevet Oktober 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2010 He he he, takker for svar, skal rengjøre vinduene skikkelig. Har levert bilen for regreim og vannpumpe bytte, blir digg å få den igjen i morgen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Oktober 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2010 smak på dugget :) om den er søtlig, så er det et resultat av lekkasje i register, trenger ikke og være betydelig lekkasje. jo værre lekkasjen blir, jo mer dugg får du :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg