Gå til innhold

1.6 for liten?

Ranger emnet

mistenkt

Anbefalte innlegg

Som Sandmo sier, er du ute etter akselerasjon er 1.6 for lite.

Hadde en 1.6 før, vell og merke en gammel primera. Og dette var igrunn en "ok" første bil. 1.6 blir fort kjedelig på lang kjøring og forbi kjøringer krever litt ekstra strekning når man kommer oppi et x antall km/h på den lille motoren.

Jeg ble hvertfall veldig lei den lille motoren og nu kjører jeg en 1.8TQ som igrunn holder for mitt bruk ( selvom jeg seff ønsker større:p )

Men er du ute etter en billig bil, billig forsikring, lite bensinforbruk. Da bør du gå for en 1.6L..

----[v] Mercedes Benz C-Klasse 200K 05

----[x] Audi A4 1.8TQ 01

----[x] Nissan Primera p11 96

I tried sniffing coke once .. but the ice-cubes got stuck in my nose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lat motor ja.. Finnes andre 1,6-litere som virker sprekere enn VW/Audi sin. F.eks. den som sitter i Ford Focus, uten sammenligning forøvrig. Som nevnt virker heller ikke 1,8/125hk særlig sprek. Mener ingen av disse er spesielt gode motorer. Må opp på 1,8T, som er en fin, men ikke så drivstoffgjerrig motor. Alternativt har du diesel, men da er det også opp i pris. Morsomst er 1,8T, men en tdi vil også virke sprek da den har bra dreiemoment. Men en bensin-firer vil kanskje være morsommere å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1.6 og jeg begynner og bli veldig lei av den for og si det sånn. :p Den er ekstrem god å kjøre, men langt fra morsom.

Sitter og venter på svar fra militære nå, sendte inn søknad om utsettelse, og vist den blir godkjent, blir det lån og ny bil. ^^

Vurderer 2006+ 2.5TDI eller noe. evt beholde bilen og kjøpe sykkel. xD

Audi A4 1.6 2003 mod.

Solgt: Opel Calibra 8v 4x4 92 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 1.6 og jeg begynner og bli veldig lei av den for og si det sånn. :p Den er ekstrem god å kjøre, men langt fra morsom.

Sitter og venter på svar fra militære nå, sendte inn søknad om utsettelse, og vist den blir godkjent, blir det lån og ny bil. ^^

Vurderer 2006+ 2.5TDI eller noe. evt beholde bilen og kjøpe sykkel. xD

Hvis du vurderer 2,5 TDI bør du også ta med et lån til verkstedutgifter. Er det noe som er "sikkert som banken", så er det at du kommer til å få utgifter på den motoren.. Ble noen forbedringer i 2004, men motoren ble aldri bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør vel holde seg til femmeren når det gjelder 2.5 TDI ettersom jeg har hørt, men det er vel ike noe alternativ på så nye modeller.

Ja, den er nok bedre, men har den noen gang vært å få i A6 da? Mente det bare var Caravelle, Touareg m.fl. som hadde disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar!

Slik det ser ut nå henter jeg en 2.0 på fredag og satser på jeg klarer meg med den noen år fremover :)

2,0/130hk? Tenkte hele tiden det var snakk om det gamle karosseriet, men kom på at sedanen i det nye karosseriet kom i 2001, men avant kom i 2002. Ja, det er jo en fin bil med lite feil i alle fall. Ikke verdens beste motor, men langt bedre en 1,6-literen. Blir nok bra dette, lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider