Gå til innhold

trenger råd til felger og senk til min mb 2.5 16v

Mastasheep

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei.

Tror jeg ville gått for eibach sine fjærer

og bilstein sprint sine dempere, dette synes jeg er behagelig å kjøre med, og beholder litt av den gode komforten i disse bilene:)

ang felger, så er jeg igrunn litt enig med han over her.

ET 35 er et innpress som fungerer veldig greit, da med 215/40-17

eller 215/35-18.

du kan nok gå opp litt i bredde bak om det er ønskelig, alt etter inpresset på felgen.

2753672915_dbf44d4b1e_z.jpg?zz=1

lykke til med felg og senk valg:)

husk at det er nivåregulering bak på disse, med mindre den er ombygd. dette må da kobles fra ved bytte av dempere.

Mvh

Stian

stolt eier av MB 190E

krsmf.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17" AMG lignende felger kan være fint, men er ikke sikker da du har skjørt og frontspoiler.

Ellers så tror jeg felger som har oppimot og over 20 eiker og polert kant skulle sitte fint. Gjerne noen 17"-18" retro, oldschool eller hva det heter.

ja, har sett litt på "amg felger og eikerfelger med kant, skal ha litt kant har eg funne ut. men går helst for 17" felger, tøffere med lavere bil, enn for store dekk hehe..

men takk for forslag!:) har ikkje noko meir spesifik, bilde ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Tror jeg ville gått for eibach sine fjærer

og bilstein sprint sine dempere, dette synes jeg er behagelig å kjøre med, og beholder litt av den gode komforten i disse bilene:)

ang felger, så er jeg igrunn litt enig med han over her.

ET 35 er et innpress som fungerer veldig greit, da med 215/40-17

eller 215/35-18.

du kan nok gå opp litt i bredde bak om det er ønskelig, alt etter inpresset på felgen.

2753672915_dbf44d4b1e_z.jpg?zz=1

lykke til med felg og senk valg:)

husk at det er nivåregulering bak på disse, med mindre den er ombygd. dette må da kobles fra ved bytte av dempere.

Einbach fjører hørest bra ut! men tenkte å bare sette på de, å ikkje bytte dempere, med tanke på nivåregulerte demp bak.. Er dette lurt ? med tanke på at bilen helst må være litt stiv siden eg ikkje skal ha så mykje klaring i hjulbuen ?

tenkte 225/40-17 framme og bak, og kanskje litt meir kant bak, slik som felgene på bildet ditt, bare meir kant bak, det kan faktisk bli bra! men må eg da opp i ET40 ?

Takker for svar!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16" er finest 190e uten tvil, 17" går til nød det også.

Ville satsa på kantfelger.. ville prøvd å få tak i borbet a 9x16 rund baut med 215/40-dekker.. eller kerscher carmona i samme dim fra kerscher.de.. uten tvil de fineste felgene.

Fin bil som vil bli bra, prøv å få tak i 70/40mm senk.. med tüv papirer mener jeg de har!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
16" er finest 190e uten tvil, 17" går til nød det også.

Ville satsa på kantfelger.. ville prøvd å få tak i borbet a 9x16 rund baut med 215/40-dekker.. eller kerscher carmona i samme dim fra kerscher.de.. uten tvil de fineste felgene.

Fin bil som vil bli bra, prøv å få tak i 70/40mm senk.. med tüv papirer mener jeg de har!

Er disse borbert?

http://www.garaget.org/?car=99803ℑ=967852

ser ganske fint ut men en tanke for mørke spør du meg.

Her er en link til noen bilder av oldschool men jeg vet ikke om det er et sikkert nettsted (det bekymrer meg ikke da jeg har linux)

http://gowithsolo.blogspot.com/2009/09/mercedes-old-school-love.html

Men noe lignende felger (Team-dynamics?) som dette kunne også bli fint?

http://www.garaget.org/?car=180151ℑ=1700223

Dette er jo en norsk bil ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forbauser meg etter at jeg har sett enda mer rundt på nettet at alle 190E som er "stylet" må ha kant hvis jeg synes at de skal se fine ut så her er jeg enig med merce-123. Jeg kan også innrømme at den nederste linken jeg gav ikke er så fine felger som de med kant, men jeg synes fortsatt at de er de beste jeg har sett uten kant til en stylet 190E.

Som sakt gå for oldschool og med kant.

Endret av Aeroplast
upresist
Lenke til kommentar
Del på andre sider