Gå til innhold

Audi A6 nøkker !

Ranger emnet

fishy12

Anbefalte innlegg

Hei ! :) Tenkte at jeg skal ta litt "historie" først.

Kjøpte akkurat en audi A6 2,5 tdi 1995 mod. Er veldig fornøyd med denne bilda da den er veldig stilig og god å kjøre.

Spesifikasjoner:

Motor har gått 50 tusen og karosseri 288 tusen. Var tatt komplett motorskifte pga registerhavari.

Men jeg fikk problemer med den, nesten med en gang. Jeg liker bilen så godt at jeg helst vil slippe å skille meg av med den, derfor fikk jeg selger til å skrive under på et papir der han aksepterer at han må få motoren i stand igjen ellers blir handelen annulert. Og han har alt brukt pengene på ny bil, så det er uansett ikke mulighet for å få dem tilbake.

Etter at kontrakten var signert sa selger at bilen nøkket litt når han kjørte til meg, men at han hadde fått dette undersøkt på verksted, og di mente det bare var tett dieselfilter.

Når jeg skulle kjøre bilen hjem nøkket det noe helt sinnsykt! Med en gang man gir gass for å kjøre forbi f.eks begyner hele bilen og riste fordi det nøkker så mye. turtalsmåleren går opp og ned 400 omdreininger +/-.

Har byttet dieselfilter som anbefalt. Etter byttet var det bare et rykk når jeg akset, så var det borte. Da var alt i orden i en dag.

Har også byttet luftpengdemåler, men dette hjelpte også bare i en dag.

Det rare er at feilen kom tilbake når bilen ble "tynt" i oppåverbakker. Men med en gang man kjører pent...ikke akser opp bakker(brue!) eller kjører forbi er alt i orden.

Bilen bakket kjempefint og var lettstartet frem til i dag. nå hoster den og dør ned heletiden.

Tror det er en sammenheng med at bilen var fri for strøm hver gang noe ble endret på, og feilen forsvant til motoren ble belastet. Kan det være noe med cdi hjernen?

Ble langt dette ja :diespam:

Er det noen som kan tenke seg hva det kan være ? takk på forhånd!:happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...