Gå til innhold

Er Volvo 440 stygg??

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Originally posted by varjas

Si ifra når den blir til salgs da ;)

Blir nok aldri solgt men jeg kan jo fikse en 460 fullt stylet hvis noen betaler godt nok. Jeg skal skifte motor i min til en 1,8 Turbo. Den skal oppgraderes til over 200 hk. Da begynner jeg å bli rimelig fornøyd. Målet er å få den mest spesielle 460 i verden he he. Skulle kanskje tatt kontakt med et filmteam og fått laget en reportasje om den til slutt he he he he he he... Latterlig tanke!!!;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

IMG00006.JPG

Skal begynne å ordne hekkskjørtet til helgen mest sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

EYY!! Hvorfor driver dere å poster negative ting om 440?!? :mad: Volvo 440 er en bra bil bare så det er sakt! Den er liten lett og har greit med hk orginalt.. morsom å kjøre er den og :D

Dessuten er bilene holdbare, kan ikke i nærheten sammenlignes med DAF 360.. og Renault motorene er bra (hvertfall den som sitter i min og alle andre jeg kjenner)... de går langt og funker perfekt, ikke noe problemer eller no. Min har gått 285' km nå... den er utrolig god stand for at den har gått så langt og den drar som den skulle vært ny :) (Dro en 320 med 150hk.. flere ganger og (han ga seg jo ikke med tap, før etter nok ganger da) :D)

Så ikke kom her å si at Volvo 440/460 er dårlige biler ;)

'99 Saab 9-3 2.0t

x'94 Volvo 460 (2.0l)

x'89 VW Corrado g60/Turbo

x'93 Volvo 460 (2.0l)

x'85 Volvo 240 (2.3l)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by varjas

Du har vel ingen Renault motor heller.. 2 liter'n er jo Volvo motoren?

Nei, 2 literen min er hvertfall Renault. En av de letteste måtene å se det på er at det står "2 litre" på blokka, og litre er da liter på fransk. Mulig 2literene fra 94 og opp var fra Volvo, men 93 og ned er hvertfall fransk. Hvor har du det fra at 2 liter er volvo da? :rolleyes:

'99 Saab 9-3 2.0t

x'94 Volvo 460 (2.0l)

x'93 Volvo 460 (2.0l)

x'85 Volvo 240 (2.3l)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Thunder

Tror nok at 2 literen er en Renault motor ja. Den samme på alle modellene som ble levert med 2 litere. Motoren tåler ihvertfall mye, jeg er rett og slett imponert. En BMW motor hadde tatt natten for lenge siden.

Haha, ja BMW ja.

Thunder: Hva er det du skal gjøre under panseret ditt da?

1.8 turbo? Er vel bare 1.7 turbo i 440/460? Eller..

Blir rått hvis du får 200hk under panseret da.. en skikkelig gylden råtass :D

'99 Saab 9-3 2.0t

x'94 Volvo 460 (2.0l)

x'93 Volvo 460 (2.0l)

x'85 Volvo 240 (2.3l)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har grisekjørt bilen min hittil i 55000 km nå, men jeg får ikke kværka den! Riktig som Thunder sier, hadde det vært en BMW (BærMøkkaWekk/BMTroubelYou/BigMoneyWaist) hadde den rett og slett ikke overlevd...

Eies ikke Volvo av Ford? (eller er det tabu?)

MB 300SD w126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.... har en 90modell 440gli med 320000km på telleren nå.

Å motoren er ikke akkurat av det dårligste jeg har vært borti, den går veldig godt tross kilometer standen, sterk som faen drar på 5giret nesten overalt.

Å si at en 440 er dårlig er bare en usaklig kommentar, kom med noe saklig heller.

At den er stygg, er vel opp til hver en å vurdere, smaken er som baken, den er delt nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

slenger meg på.

Selv har jeg en 440 89 1,7i som har trillet nå 350 000 km.

Ingenting er gjort med motoren... litt rusk på tenningen, men det er elektronikken.. og den er levert av bla. boch.

Fin å se på, nei.. ikke som std orginal utgave.. men sleng på spoiler, lettmetall felger.. og skikkelig enderør.. da blir den straks bedre..

Og 440 er sinnsvakt gode å kjøre.. blir aldri slitn av å kjøre mil etter mil.

Jeg har aldri hørt at reanult har kjøpt volvo.. er vel i lastebil verden at volvo eier reanult

Uansett.. 440/460 er gode biler.. og har enormt potensiale til å pyntes på.

1,7 turbo motoren sies det at den tåler noe sinnsvakt turbotrykk.. og dermed får du kraft i fra den og... :)

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på spørsmålet; pen er den ikke akkurat. Men jeg må egentlig innrømme at jeg liker bedre de første utgavene kontra de siste årene. Husker ikke hvor lenge 440 overlevde, men de siste 460 ble for teite når de forsøkte ligne på 850.

Motoren har vel aldri vært problemet til 400-serien, men elektronikken er et helt annet kapittel. Det samme gjelder strengt tatt rust og diverse andre mekaniske deler.

Tror det er en hel del andre biler, og Volvoer, jeg heller ville hatt.

Den som sier at størrelsen ikke teller, har ikke hatt sex eller kjørt Cadillac.

1987 Mazda 929 V6 3.0 GLX(restaureres)

1987 Mazda 929 2.2i GLX (donorbil)

1978 Dodge Ramcharger 318

1996 Chevrolet Corvette GS (vurderes solgt, kom med bud)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. mekaniske deler kan jeg ikke se hvor du henter i fra nei.

For det har ikke 440 slitt med etter min oppfattning.

Men elektronikken derimot.

Nå skal man huske på at injection var ikke spesielt gammel når 440 ble introdusert i 1989 var det vell.

Spesielt strømmen har vært trøbblete.. har byttet 2-3 dynamoer på min bil..

Jeg kan være til dels enig at 440/460 94- og nyere ligner for mye på 850.

Modellene fra 89 og til 94 hadde trossalt sitt særpreg i forhold til nyere modeller som "kopierer" en 850.

Men alt i alt.. liker jeg godt 440/460 uansett årgang

[/] Volvo V50 1.6 D Addition - Selges

[x] Volvo 440 89- 1,7i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som er negative til 400 serien er folk som aldri har kjørt en sånn sak og dermed ikke liker den. Det er mange biler jeg ikke liker også men jeg trenger ikke å hevde mine påstander om det på et forum. 400 serien fikk fatisk overraskende god omtale da den rullet ut fra fabrikken. Når du sier at de seinere utgavene av 460 forsøker å ligne på storebror 850 ser jeg poenget ditt. Volvo satset på et nyere utseende, der de tidligere 400 seriene lignet mest på 740 og 240. Spør du meg så var ansiktsløftningen en suksess. Husker jeg ikke helt feil så kom 460 i ny utgave før 850 kom på markedet. Personlig liker jeg best 460'en av utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Gjest Volvo_gutten

440 er ikke stygg, men ikke så spess. pen eller.

Er det ikke sånn at 300-serien og 400-serien IKKE er produsert i Sverige da?

trur dem er produsert i nederland eller noe sånt :volvsmile

Lenke til kommentar
Del på andre sider