Gå til innhold

atofil larsen

Ranger emnet

volvo242TIC

Anbefalte innlegg

Norske kirker er og blir kjedelige. I USA er det pinadø nesten FEST i kirken på søndagene... Ikke alt jeg liker med USA, men kirkeopplegget de har mange steder der har jeg sansen for. Ikke at jeg har opplevd det selv, men har hørt det fra folk som har vært der. Og så har men sett litt på tv:rolleyes: :D

Kanskje man skulle starte en ny folkebevegelse?

"gøy i kirka"

Ikke bare i USA de har fest i Kirka.

Er selv personlig Kristen og har vært med på tecno party gudstjeneste, rocke gudstjeneste og hip hop gudstjeneste..

Tecno gudstjenesten var fett. der stod presten i full preste drakt og digga tecno rytmene..

jesusandfriend1.jpg

At gudstjeneste bare er gamlinger som synger kjipe salmer er sånn det blir fremstilt i media, men det er langt ifra sannheten...

Hvis noen lurer på hvor eller når det er slike gøy i kirka happenings... send meg en personlig melding?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At gudstjeneste bare er gamlinger som synger kjipe salmer er sånn det blir fremstilt i media, men det er langt ifra sannheten...

Nja, dette kommer veldig an på hvor man bor tror jeg; bor man i en storby er det jo selvsagt flere typer mennesker... Men slik hvor jeg kommer fra, hvor 90% er kristne (8% resterende er narkomane, de siste 2% er "kristne tvilere) er det så og si bare gamliner på gudstjeneste, hvis det er noen... Men ungdommene der har blitt mye mer "verdensvante" (eller hva jeg skal kalle det) og opplyst, så det er ikke mange ungdommene der som går frivillig i kirken en søndag, for og si det slik :):

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, dette kommer veldig an på hvor man bor tror jeg; bor man i en storby er det jo selvsagt flere typer mennesker... Men slik hvor jeg kommer fra, hvor 90% er kristne (8% resterende er narkomane, de siste 2% er "kristne tvilere) er det så og si bare gamliner på gudstjeneste, hvis det er noen... Men ungdommene der har blitt mye mer "verdensvante" (eller hva jeg skal kalle det) og opplyst, så det er ikke mange ungdommene der som går frivillig i kirken en søndag, for og si det slik :):

Og det skjønner jeg veldig godt.. Ble dratt med på sånne gudstjenester da jeg var liten. men blei ikke personlig kristen før jeg oppdaga at det trengte ikke være så kjipt å gå i kirken.. Hvor bor du Naginata??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det skjønner jeg veldig godt.. Ble dratt med på sånne gudstjenester da jeg var liten. men blei ikke personlig kristen før jeg oppdaga at det trengte ikke være så kjipt å gå i kirken.. Hvor bor du Naginata??

Personlig datt jeg FRA det og være kristen etter og ha blitt tvunget til og sitte inni den varme brakka og høre på noe som KAN være... Hvorfor ikke prøve livet på litt ting som faktisk garantert er? :): Inntil ett år siden bodde jeg på Godøya, en bitteliten øy med 1500 innbyggere rett (rett og rett, en bru, tre tuneller og en bom) unna Ålesund (da i Møre og Romsdal) :):

1988 Golf II aka. Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som KAN være.. :)

Jeg kunne prøvd å argumentert imot, men da sporer vi helt av her...

Jeg har respekt for hva alle andre tror, på samme måte som sikkert de fleste har respekt for hva jeg tror.

For å vende tilbake til det opprinnelige poenget med denne tråden...

Det Jan Erik Larsen gjorde var kult og stillig gjort.

Artig sammenligning med Jesus som red inn på Esel. :respect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La folk få tro på det som gir dem mening i livet, rett og slett :):

Men det er jo sant da! Hadde jesus levd i dag hadde han garantert komt kjørende på motorsykkel! :thumb:

1988 Golf II aka. Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dagens komentar :

"Jesus laget også show. Det finnes tydeligvis alltid noen kristne tullebukker som i dette tilfellet, men de skaper bare distanse mellom vanlige mennesker og Gud, sier Jan Erik Larssen. "

Som Jan Erik sier her... Det blir helt riktig, motoren gikk jo ikke en gang, hvorfor skulle det vært noen sak... Distanse mellom gud og vanelig mennesker er en ting som irreterer meg, jeg er langt fra kristlig men respekterer de som er det, men jeg respekterer ikke på noen måte sånne hyperkristne tullinger, hvem faen er det de tror di er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider