AndyB Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Norske kirker er og blir kjedelige. I USA er det pinadø nesten FEST i kirken på søndagene... Ikke alt jeg liker med USA, men kirkeopplegget de har mange steder der har jeg sansen for. Ikke at jeg har opplevd det selv, men har hørt det fra folk som har vært der. Og så har men sett litt på tv:rolleyes: :D Kanskje man skulle starte en ny folkebevegelse? "gøy i kirka" Ikke bare i USA de har fest i Kirka. Er selv personlig Kristen og har vært med på tecno party gudstjeneste, rocke gudstjeneste og hip hop gudstjeneste.. Tecno gudstjenesten var fett. der stod presten i full preste drakt og digga tecno rytmene.. At gudstjeneste bare er gamlinger som synger kjipe salmer er sånn det blir fremstilt i media, men det er langt ifra sannheten... ______________________ Hvis noen lurer på hvor eller når det er slike gøy i kirka happenings... send meg en personlig melding?? ;) Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 At gudstjeneste bare er gamlinger som synger kjipe salmer er sånn det blir fremstilt i media, men det er langt ifra sannheten... Nja, dette kommer veldig an på hvor man bor tror jeg; bor man i en storby er det jo selvsagt flere typer mennesker... Men slik hvor jeg kommer fra, hvor 90% er kristne (8% resterende er narkomane, de siste 2% er "kristne tvilere) er det så og si bare gamliner på gudstjeneste, hvis det er noen... Men ungdommene der har blitt mye mer "verdensvante" (eller hva jeg skal kalle det) og opplyst, så det er ikke mange ungdommene der som går frivillig i kirken en søndag, for og si det slik :): Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Nja, dette kommer veldig an på hvor man bor tror jeg; bor man i en storby er det jo selvsagt flere typer mennesker... Men slik hvor jeg kommer fra, hvor 90% er kristne (8% resterende er narkomane, de siste 2% er "kristne tvilere) er det så og si bare gamliner på gudstjeneste, hvis det er noen... Men ungdommene der har blitt mye mer "verdensvante" (eller hva jeg skal kalle det) og opplyst, så det er ikke mange ungdommene der som går frivillig i kirken en søndag, for og si det slik :): Og det skjønner jeg veldig godt.. Ble dratt med på sånne gudstjenester da jeg var liten. men blei ikke personlig kristen før jeg oppdaga at det trengte ikke være så kjipt å gå i kirken.. Hvor bor du Naginata?? Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet August 13, 2006 Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 drit i kirkene, er bare vanlige byggninger det og Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kebab gud Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 kan folk slutte å dykke i arkivet etter tråder! Siter [*] 2003 Lexus IS200 [*] 1999 BMW 318i - Solgt [*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 kan folk slutte å dykke i arkivet etter tråder! Det var jeg som var på dykketur og fiska opp denne tråden... hvorfor var det så ille?? Ingen som har sagt at tråden skal stoppes..?? Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Og det skjønner jeg veldig godt.. Ble dratt med på sånne gudstjenester da jeg var liten. men blei ikke personlig kristen før jeg oppdaga at det trengte ikke være så kjipt å gå i kirken.. Hvor bor du Naginata?? Personlig datt jeg FRA det og være kristen etter og ha blitt tvunget til og sitte inni den varme brakka og høre på noe som KAN være... Hvorfor ikke prøve livet på litt ting som faktisk garantert er? :): Inntil ett år siden bodde jeg på Godøya, en bitteliten øy med 1500 innbyggere rett (rett og rett, en bru, tre tuneller og en bom) unna Ålesund (da i Møre og Romsdal) :): Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 Noe som KAN være.. :) Jeg kunne prøvd å argumentert imot, men da sporer vi helt av her... Jeg har respekt for hva alle andre tror, på samme måte som sikkert de fleste har respekt for hva jeg tror. For å vende tilbake til det opprinnelige poenget med denne tråden... Det Jan Erik Larsen gjorde var kult og stillig gjort. Artig sammenligning med Jesus som red inn på Esel. :respect Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet August 14, 2006 Rapporter Share Skrevet August 14, 2006 La folk få tro på det som gir dem mening i livet, rett og slett :): Men det er jo sant da! Hadde jesus levd i dag hadde han garantert komt kjørende på motorsykkel! :thumb: Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo244 Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 sukk.... kan ikke folk få opp øynene!!! vi har fått en jærne utdelt, BRUK DEN!!! religion er for svake menesker som ikke har evnen til og tro på seg selv!!! *min mening om saken* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThunderCable Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 sukk.... kan ikke folk få opp øynene!!! vi har fått en jærne utdelt, BRUK DEN!!!religion er for svake menesker som ikke har evnen til og tro på seg selv!!! *min mening om saken* Hmm mener du hjerne? Siter 2stk 08' Ecco size 41. X 95' BMW 328i - solgt x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 dagens komentar : "Jesus laget også show. Det finnes tydeligvis alltid noen kristne tullebukker som i dette tilfellet, men de skaper bare distanse mellom vanlige mennesker og Gud, sier Jan Erik Larssen. " Som Jan Erik sier her... Det blir helt riktig, motoren gikk jo ikke en gang, hvorfor skulle det vært noen sak... Distanse mellom gud og vanelig mennesker er en ting som irreterer meg, jeg er langt fra kristlig men respekterer de som er det, men jeg respekterer ikke på noen måte sånne hyperkristne tullinger, hvem faen er det de tror di er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GhostRider88 Skrevet August 15, 2006 Rapporter Share Skrevet August 15, 2006 syns det er modig og morsomt gjort. Hvem har sagt at møter osv skal være gørr kjedelige? nei syns dette er rett og slett kult og orginalt gjort. Flere skulle vært som Jan Erik :D jag personlig syns han er drit kul ;) Siter Toyota MR2 MK2 SW20, 1992 mod Black Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg