OmegaB2DTI Skrevet Oktober 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2010 Bladfjærene bak har sunket litt og derfor har ikke bilen rette stuket, så jeg tror jeg blir å montere 1.5" sjakler bak inntil jeg får tid til å montere 3.5" hevesettet. Tror det er en omfattende jobb, så jeg må nok planlegge å bruke litt tid på dette. Regner med å begynne med sjaklene først og deretter montere alle ekstralysene + hvite blinklys + parklys :) Bilder og info kommer etterhvert dersom det er interesse og respons på tråden :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet Oktober 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2010 ja kom igjen!! birthday Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OmegaB2DTI Skrevet Oktober 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2010 (endret) Hyggelig :) Har forøvrig nå bestilt 4 stk kraftige snøkjettinger til 31" dekk :) Endret Oktober 19, 2010 av OmegaB2DTI Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NostraD Skrevet Oktober 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2010 Hehe, blir nok bra det her. Trur ikke du blir stående fast i vinter med det første... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OmegaB2DTI Skrevet Oktober 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2010 Hehe, blir nok bra det her. Trur ikke du blir stående fast i vinter med det første... Satser på at det blir bra ja ;) Kommer garantert til å stå fast en plass, kjettingene medfører bare at jeg tester grensen enda lengre!:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OmegaB2DTI Skrevet Oktober 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2010 1.5" hevesett som består av heveklosser og sjakler kom i posten i går, monterer sjaklene bak i morgen, så monterer jeg heveklossene foran samtidig som jeg monterer det 3.5" hevesettet slik at jeg slipper å gjøre jobben 2 ganger. Dette settet er ankommet Oslo, men får det ikke hjem før på Tirsdag.. :) I dag kom det en svær pakke med ekstralys, (10 stk) får se om jeg ikke får montert dette også i morgen.. :) Men - trenger litt hjelp av dere! Bør jeg montere de runde lyktene i fronten eller på taket? Tenker å montere de firkanta lyktene på taket, men ble plutselig litt usikker.. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet Oktober 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2010 hmm, smak og behag men, ville gått for runde foran og firkanta/rektangulære på taket! "BLI LYS" sa ikke gud men jeepen!! :tannløs: Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OmegaB2DTI Skrevet Oktober 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2010 hmm, smak og behag men, ville gått for runde foran og firkanta/rektangulære på taket! "BLI LYS" sa ikke gud men jeepen!! :tannløs: Ja, jeg blir nok å gjøre det sånn som først planlagt!:tannløs: Hehe, regner med - og håper på et godt og spredt lys! birthday Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OmegaB2DTI Skrevet Oktober 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2010 (endret) Har da fått montert sjakler bak, bilen så straks mye friskere ut siden stuket ble rett:) Hevet den 2" bak, men bildene lyver litt.. Ser ut som den fremdeles henger litt bakpå, men virkeligheten er at den faktisk er litt høyere bak nå.. :) Bedre bilder kommer etterhvert:) Gammel vs Ny sjakkel Gammel sjakkel montert Ny sjakkel montert Førbilde Etterbilder . Endret Oktober 23, 2010 av OmegaB2DTI Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OmegaB2DTI Skrevet Oktober 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2010 Den observante har sikkert lagt merke til at jeg også fikk montert de rektangulære lyktene på taket også i går (se bilde). Ble ikke helt fornøyd med hvordan det ble seende ut, så jeg har skaffet 2 identiske lykter til som jeg skal montere.. :) Har ikke fått koblet opp lyktene ennå, men blir vel trolig å gjøre dette i løpet av uka :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OmegaB2DTI Skrevet Oktober 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2010 (endret) Blir mest sannsynligvis å bytte dekk nå i nærmeste fremtid:) Vurderer sterkt å gå opp til 32x11.50x15:) Goodyear Wrangler MTR 32x11.50x15 som er fullseipet. Hva mener dere, er det merkbar forskjell fra 31x10.50 til 32x11.50? Tenker da kun på høyden ;) Endret Oktober 26, 2010 av OmegaB2DTI Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OmegaB2DTI Skrevet Oktober 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2010 (endret) Lite respons på tråden, men for å svare på mitt eget spørsmål - joda, det er absolutt merkbar høydeforskjell mellom 31x10.50 og 32x11.50.. :) Satte opp et 32" dekk mot mine 31" dekk for å sammenligne. Slik som bilen står nå tror jeg ikke det er mulig å få noe større dekk enn 32" på :P Høydeforskjellen er faktisk 2.632cm som er litt over en tomme - å når det kommer til heving er hver eneste tomme veldig verdifull! ;) Se tabell under for mer info :) Endret Oktober 26, 2010 av OmegaB2DTI Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OmegaB2DTI Skrevet Oktober 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2010 (endret) Målet med dette lille "prosjektet" mitt er å få bilen ca like høy som denne bilen, da sier jeg meg fornøyd for denne gang :) Denne bilen har 5" hevesett med 32x11.50 dekk. Endret Oktober 26, 2010 av OmegaB2DTI Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OmegaB2DTI Skrevet Oktober 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2010 Da var de nye hovedlyktene ankommet, blir montert i dag:) Har også ombestemt meg vedrørende dekk, blir å gå for 33x10.50 Mud Terrain i stedet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OmegaB2DTI Skrevet Oktober 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2010 Da var nye lykter montert, ble en ganske vill forskjell på lyset ja:) Bildet nedenfor viser forskjell, ny lykt på venstre side:) Har samtidig fjernet ekstralysene på bilen, tror nesten at jeg bare kjører sånn i år:) Lyset i hovedlyktene ble kraftig forbedret + at jeg tross alt skal montere xenon, så jeg regner med at jeg klarer meg uten ekstralys..! Har i den forbindelse masse ekstralys å selge;) En annen grunn til at jeg ikke monterer ekstralysene er at jeg ikke ønsker å tiltrekke meg unødig mye oppmerksomhet fra politi og biltilsynet i og med at jeg kjører med for store dekk + hevesett som ikke er skrevet inn i vognkortet:) Nedenfor er nye bilder av bilen, synes bilen ble penere uten lys, takstativ osv:) Hva synes dere?:) . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg