Gå til innhold

Defekt bremsekraftforsterker eller hovedsylinder?

Ranger emnet

Ner_Q

Anbefalte innlegg

Hei!

Har bytta trommelbremsene, bremsesko og hjulsylinder på bilen min idag. Men så skulle vi lufte systemet og etterhvert begynte det å komme klikke lyder fra bremsepedalen og den gikk nesten helt inn selv om luftenipplene var skrudd igjen.

Kjente også på bremsekraftforsterkeren og kjente at det klikket der også når vi presset på bremsepedalen.

Kan det være at bremsekraftforsterkeren er gåen eller kan det være noe med hovedsylinderen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hender at du får den lyden da systemet er fult av luft. har det samme på golfen. men når lufta er borte så forsvinner lyden. spør meg ikke om hvorfor, men kan tenkes at det har noe med posisjonen på stanga fra pedal og inn på br.kreaftforst :)

få lufta skikkelig, så tipper jeg det forsvinner da du ikke klarer og klemme pedal i bunn lengre

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og om du har lastventil bak under bilen, så må denne åpnes helt når du lufter. ellers blir det aldri tomt for luft :)

Okey, skal gjøre det også :) Bytta hovedsylinderen idag og 2 helt nye hjulsylindere, men har fortsatt samme problem med at bremsepedalen hakker :/ For ikke bygd opp trykk i systemet.. Hakkingen slutter når jeg startet bilen, men får fremdeles ikke noe trykk i systemet :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråkker du pedalen helt i bunn når du lufter? For dette har ikke hovedsylinderen godt av.. :)

Jeg gjorde det i starten, men slutta med det siden jeg leste at mange sa at det ikke var helt bra for hovedsylinderen som du og sier :) Nå hadde jeg er trekloss bak pedalen sånn at den ikke bånner helt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huske å fjerne klossen før du kjører din veg da. :D Neida, det som kan skje er at du river istykker pakningene når du tråkker stemplet forbi det vendepunktet den har vært vant med i tjue år. Kjenner du godt etter kan du kjenne litt motstand idet du går over slitekanten.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huske å fjerne klossen før du kjører din veg da. :D Neida, det som kan skje er at du river istykker pakningene når du tråkker stemplet forbi det vendepunktet den har vært vant med i tjue år. Kjenner du godt etter kan du kjenne litt motstand idet du går over slitekanten.

Hehe :D Skal huske på det :P Har bestilt meg en bremsekraftforsterker, fant ut at det ikke var hovedsylinderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...