Gå til innhold

Flatt batteri på ny bil

Ranger emnet

intransfer

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en ny Golf stasjonsvogn. Den har nå stått stille i akkurat 4 uker og batteriet er flatt (sentrallåsen funker bl.a. ikke). Siste kjøring var t/r Oslo - Jontunheimen i begynnelsen av sep. Det har vært en del langkjøring i sommer, dvs. turer over 10 mil.

At mine biler kan bli stående noen uker er ikke unormalt og hadde trodd at 4 uker kunne gå. Har jeg strukket strikken for langt?

Spørsmål nummer 2.

Jeg har batterilader, men tenkte at det kunne være lurt å lese "bruksanvisningen" først. Det står det at lading bør gjøres på Volkswagen verksted. Batteriet inneholder spesiell teknologi som krever spenningsbegrenset lading.

Jeg regner med at den spesielle teknologien ikke mer spesiell at jeg kan finne frem CTEK laderen min og lade selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En c-tek lader er jo "intelligent", så jeg vil tro den klarer jobben fint. Ifølge bruksanvisningen til en moderne bil skal jo ALT gjøres på verksted, og dette gjør de jo selvfølgelig bare for å tjene penger.

Men jeg syns det høres rart ut at batteriet skal være flatt etter 4 ukers stillestand. Min 2010 transporter har stått stille i et par mnd nå, siden jeg er hjemme på pappaperm, og det er plenty med strøm igjen på batteriet der.

Jeg ville tatt opp dette med et verksted, høres ut som noe er galt.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter monterer du ting og tang som tilhenger festet eller en annet radio spiller så kan det hende at den går konstant og tapper batteriet for strøm, men har hendt flere ganger at nye biler fra fabrikken har glemt å stramme til batteri polene på batteriet så det tapper å, men ellers så er volkswagen batteriet dritt dårlig

-Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak)

-Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil)

-Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt)

-Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil)

-Volvo 240GL(vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider