Gå til innhold

Tips til bra og høye 5.25" høytalere?

Ranger emnet

NorwegianBlaster

Anbefalte innlegg

Har nå Rockford fosgate høytalere i min bil, ble montert ifjor men holder ikke lengre da jeg vil ha noe dyrere, som spiller høyere og kraftigere, samtidig har en god og fin lyd. De jeg har nå kosta rundt 1800,- for forann og bak, nå vil jeg gå opp i pris og har et budsjett på rundt 5-6.000,- for forann og bak.

Bilen er en Audi 80 Cabriolet, har 1500W 4 kanals forsterker nå, men bytter den ut med bedre om den ikke holder.

Nye høytalerne bør helst vere fulltone høytalere, da jeg ikke liker og se de små diskante, liker mest at det ser originalt ut, men kan gå med komponentsett i nød.

Type musikk som blir spilt er mest rock/metal og noe pop.:partyon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil at høyttalerne dine skal spille høyere, er det jo først og fremst en kraftigere forsterker du trenger. Greit nok å bruke høyttalere med høy følsomhet for å få mest mulig desibel ut av hver watt, men det begrenser seg jo selv tilslutt det også. 1500 watt delt på 4 gir 325 watt, og det regner jeg med er max-watt av en eller annen norm, så 4x50watt er kanskje det reelle målt i RMS?

Et par høyttalerpaneler for 6,5" i dørene vil ihvertfall kunne gi deg litt mer bass enn du har nå, en cab er jo ikke akkurat det enkleste å få en fullt lydspekter i fra før av, så alt hjelper.

1641_poket_pmg033.gif

Et 6,5" komponentsett som f.eks. Monacor CRB-165SET vil passe bra;

652d62b86a09614.jpg

...med diskantene under grillene på dashen i et par overganger:

4967_khudos_ram20_001_k_1.jpg

Bak Monacor CRB-130VOX:

3244_carpower_by_monacor_crb130vox.jpg

og en dugandes forsterker til å drive alt, Monacor Power 4/400:

3189_carpower_by_monacor_power4400.jpg

Pris rundt 6000,- med litt variasjonsmuligheter avhengig av hva du trenger ellers eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider