mr_flow90 Skrevet Oktober 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2010 Kjører en corolla 90 1,6 xli. For en stund siden røk dynamoen min så jeg var hos høggeren og skaffet meg en ny. Etter en stund nå så kommer det liksom en slags ulelyd når jeg kommer opp i 70km/t. Jeg mener det kan være noe med dynamoen min ettersom den stod på en lingnende bil som var frontkolidert. Og at kansje innmaten på dynamoen har fått seg en trøkk og noe står ørlite granne skeivt. Men har en kompis som har mer greie på bil enn meg og han mener det kommer fra hjullageret fremme på passasjer siden. Så jeg lurer på hva dere tror det kan være? Noen mulighet for å stramme hjullageret på disse bilene eller må hele greien byttes? Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2010 Hekt av reima og ta en kjapp kjøretur for å eliminere dynamoen. Driver den vannpumpa bør turen være kort. Og er det noe skakt eller dårlige lagre i dynamoen burde du høre piping, skraping eller rasling når du snurrer den fort med fingra. Eller bruk et stetoskop for å lytte på lagre mens motoren går. FWD forhjulslagre må skiftes ja. Men dette kan du og kjenne ved å ta tak i hjulet kl 9+3 og 12+6 både på bakken og i været. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr_flow90 Skrevet Oktober 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2010 (endret) Da tror jeg det er dynamoen, for etter jeg monterte den på så kom den en sånn høy pipe/hvine lyd når jeg kjørte, og den økte på når bilen økte farten. Skal rett ut å prøve etterpå! :) Men hvis det er den, er det noen farlig å kjøre med det? Går det ann å bytte innmaten med den andre dynamoen jeg brukte før? Endret Oktober 12, 2010 av mr_flow90 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2010 Spørs hva hvor det er skakt da. Kanskje du gnager istykker noe inni? Kanskje det ligger en bit av et fremmedlegeme inni? Hva med å stikke på høggern og kreve en ny? Det er som regel en funksjonsgaranti på sånt. Ta med den gamle og si han kan få begge to så han ikke tror du vil bløffe til deg enda en. :D Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr_flow90 Skrevet Oktober 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2010 (endret) Er ikke dynamoen. Tok av reimen og kjørte et stykke, men lyden var der ennå. Vet ikke hva det kan være. Tok opp lyden men så er det ingen nettsteder hvor jeg kan laste den opp til. Eneste jeg får til er at den må bli lastet ned, her er hvertfall den: http://www.zshare.net/download/81456665fe3e5fac/ Noen som klarer å vite hva det kan være utifra lyden? Er den ulelyden du hører, også hører du den best nærmt slutten når jeg trykker inn kløtsjen og slipper gassen. :D Endret Oktober 12, 2010 av mr_flow90 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Oktober 14, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2010 Jeg satt og ventet 47-48-50 sekunder to ganger men fila kom aldri ut av internettskapet. :( Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mr_flow90 Skrevet Oktober 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2010 Oida. Men bra at du ville hjelpe meg! :D Har nå funnet ut at det er høyre hjullager forran som er på vei til å ta kvelden :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg