Gå til innhold

Mål senter felg - hjulbue

Ranger emnet

G_Yog

Anbefalte innlegg

Noen som kunne gjort meg den tjenesten å måle senter felg til overkant av hjulbue på en original usenket polo 6n for meg? Foran og bak. Litt viktig at bilen står på et rett underlag da. Var litt uheldig og møtte på UP her. :scared

maalfelg.jpg

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe de tror du har kappet ja? :D De begynte for et par år siden å skrive opp høyde fra senter nav til skjermbue i vognkortet ved godkjenning av senkesett.

Og nå skal chiptunerne bli tystere for øvrigheta! Kan tuningfirmaene tvinges til å røpe kundene?| broom.no - alt om motor - biler, bruktbiler, biltester og bilmerker

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe de tror du har kappet ja? :D De begynte for et par år siden å skrive opp høyde fra senter nav til skjermbue i vognkortet ved godkjenning av senkesett.

Og nå skal chiptunerne bli tystere for øvrigheta! Kan tuningfirmaene tvinges til å røpe kundene?| broom.no - alt om motor - biler, bruktbiler, biltester og bilmerker

Ja dette gjorde de også med min, ble også ført opp minimum avstand i vognkortet=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok dem har begynt med det nå ja.. Godkjente mitt i 2004 elno, dem trodde ikke på at det var godkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette gjorde de også med min, ble også ført opp minimum avstand i vognkortet=P

hmm.. Husker du hvor mye som ble oppført som minimum? Eller om du kunne sjekka? Hva for senkesett var detta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som Stambo sier så juster etter det som er lovlig iht TUV papirene dine. Det skal her stå oppført maks/minimum høyde som er lovlig.

Jeg har KW v1 sett på min, og måtte heve den 3cm for at den skulle bli godkjent etter maks lovlig senk.

Husker ikke målene i hodet, men kan sjekke om du ønsker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare sjekke TÜV papira for senken du har og sette den på laveste høyde som er lov etter det, og si at den blei godkjent med det sist :)

Jo.. Er vel godkjent ned 40-80mm mener jeg.. Nå beholdt jo biltilsynet tüv papira den gang jeg godkjenten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Er kw jeg har og. Hadde vært topp om du kunne sjekka! :race

Ja som Stambo sier så juster etter det som er lovlig iht TUV papirene dine. Det skal her stå oppført maks/minimum høyde som er lovlig.

Jeg har KW v1 sett på min, og måtte heve den 3cm for at den skulle bli godkjent etter maks lovlig senk.

Husker ikke målene i hodet, men kan sjekke om du ønsker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TÜV finner du jo på nettet. :) det er ingen sak, og du er ganske "heldig" om høyden ikke står i vognkortet, for da kan du si at den er godkjent i bunn (etter tüv), selv om den kanskje er lavere enn 11cm regelen.. Mulig då får nytt vognkort med mål på også :p

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TÜV finner du jo på nettet. :) det er ingen sak, og du er ganske "heldig" om høyden ikke står i vognkortet, for da kan du si at den er godkjent i bunn (etter tüv), selv om den kanskje er lavere enn 11cm regelen.. Mulig då får nytt vognkort med mål på også :p

Ja.. Tenkte jeg var heldig jeg og, men når UP sender meg til biltilsynet uansett så.. Men kan dem kreve ny senkesett kontroll da, når det allerede er godkjent en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konge:)

Mål fra felgsenter til hjulbue er

Fremme = min 295, maks 335

Bak = min 305, maks 345

Se også link:)

Ok takker for det:race

Bilen som den står nå er 270mm foran og 260mm bak.. Laveste punkt er på 65mm. Så må vel heve litt da.. No dritt å få de måla i vognkortet da. Står bare antall vindinger på fjøra i vognkortet mitt.. heh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takker for det:race

Bilen som den står nå er 270mm foran og 260mm bak.. Laveste punkt er på 65mm. Så må vel heve litt da.. No dritt å få de måla i vognkortet da. Står bare antall vindinger på fjøra i vognkortet mitt.. heh

ja vet, det suger!

hva skjer egentlig om man blir tatt med for lav bil når dette står oppført i vognkortet? Bot på stedet? Evt hvor mye?

Har du ikke bilder av poloen din? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vet, det suger!

hva skjer egentlig om man blir tatt med for lav bil når dette står oppført i vognkortet? Bot på stedet? Evt hvor mye?

Har du ikke bilder av poloen din? :)

Tja.. veit ikke jeg.. man blir vel bare sendt tilbake til biltilsynet da.

Joda.. Har et par bilder her.. Hadde en byggetråd her en gang i tida, men den er rimelig skrapa for bilder ettersom host'et som alle bildene mine lå på kutta ut.

Et par bilder:

polo1.jpg

polo2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider