drinking Skrevet Oktober 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2010 Da har vi endelig kjøpt oss G2 igjen. Begynner å bli noen år siden sist. Har vært Golf entusiast i alle år, uten å ha eid Golf meste parten av tiden. Rart det der. En gang Golf, alltid Golf. Kom over en tilsynelatende fin G2 1,6 gl. Lav km, grei lakk, og kun 3 voksne eiere. Litt høy pris men ok. Dro for å se på bilen, falt pladask etter få minutter. Aldri/sjeldent har jeg sett en så bra og fin G2. Uten at det har vært resturerte eller ekstremt påkostede biler. Bestemte meg raskt for å slå til. Selger var ikke åpen for bud, så keg ga det han forlangte. Så nå står det en strøken Golf i garasjen :) Tror bildene taler for seg. Litt bruks merker er det men ellers så er den meget pen i lakken. Kun 101000km og service historie fra møller i Trondheim. Har få om ingen planer utover å prøve å holde den mest mulig orginal. Men det blir ny stereo, headunit, høytalere i dørene, dashbord og kanskje i bagasjerom på hver side av hatthylle. Tids riktige felger i alu eller brei stål felg og justerbart senkesett blir det sikkert på sikt. Er litt usikker på veien videre derfra. Tips, forslag og veiledning mottas med stor takk. Siter R135 ╚╬╬╝ 24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2010 Max senk og bredda 15" stållisser og bilen er poerfecto! Fin bil :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terjeth Skrevet Oktober 11, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2010 Grattis med sjeldent strøken toer!:) Ellers, det samme som JvhCossie skrev;) Siter 1997 VW Golf Joker 1.6 1983 VW Golf 1.5 C x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI x 1987 VW Golf CL 1.6 x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drinking Skrevet Oktober 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2010 Da var coilovers kjøpt inn. Mørke blinklys glass og nytt stereoanlegg på vei. Neste må bli felger. Snart vinter, så det haster ikke så mye. Siter R135 ╚╬╬╝ 24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Oktober 13, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2010 min er DØNN lik : D bare minn er det me rust på og er hvit:P Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drinking Skrevet Oktober 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 Nytt i dag. Skiftet høyre ytre drivknute. Skiftet blinklysglass i fanger foran. Før: Etter: Ble fint det? Rart hvordan ett lite glass løfter fronten visuelt. Neste blir å montere chrome panser løfter og å få tid til å montere coilovers. Er litt i tvil ang felger til neste sommer. BBS er jo øverst på lista. Men det blir fort dyrt. Står mellom brei corrado stålfelg, ATS Cup, ATS Classic eller pepperpots. Forslag? Oppdaget også i dag at høyre ekstralykt i grillen har en sprekk og ett hull. Hvor får jeg tak i ny lykt? Kanskje jeg bare skal drite i det, og heller montere ny grill med enkle klarglasslykter. Med kors i kanskje? Ps: Ja det snør her også! :( Siter R135 ╚╬╬╝ 24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arnearne Skrevet Oktober 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 Du må få deg 90' fanger også da :D Siter Golf 1.8 sport '87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet Oktober 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 det kand hende jeg får noen til overs hvist jeg kjøper en delebil :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drinking Skrevet Oktober 21, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 Det er 110% sikkert at så lenge jeg har bilen vil det ikke bli montert 90 fangere. Jeg er litt "åld skool" (les: "gammel") og mener 90 fangere passer best på 90 mod :) Synes smale plast fangere er fint jeg:yummy: Målet for meg må bli å "forbedre" bilen slik den står nå uten å gjøre kjempe stor endringer. Senk og felger teller ikke. Siter R135 ╚╬╬╝ 24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet Oktober 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2010 først og frems , gratulerer med skikkelig strøken 2er. Nå det kan misforståes litt med hva du mener orginal.... Orginalt utsende ? altså minst mulig jalla slik min golf er, eller mest mulig Fabrikkorginal. altså alt av lister og motor skal være orginalt bare fornyest det som trengs ? Hvis du tenker på å piffe den litt opp men samtidig holde den org. så har jeg endel forslag til deg =) ang felger : så kan du kjøpe slike jeg har kjøpt for billig penge, Lenso BSX Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drinking Skrevet Oktober 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2010 først og frems , gratulerer med skikkelig strøken 2er.Nå det kan misforståes litt med hva du mener orginal.... Orginalt utsende ? altså minst mulig jalla slik min golf er, eller mest mulig Fabrikkorginal. altså alt av lister og motor skal være orginalt bare fornyest det som trengs ? Hvis du tenker på å piffe den litt opp men samtidig holde den org. så har jeg endel forslag til deg =) ang felger : så kan du kjøpe slike jeg har kjøpt for billig penge, Lenso BSX Se der ja. Litt konstuktivt fra den kanten:) Hmmm. Ja hva mener jeg egentlig. Vanskelig å forklare. Mener vel å forbedre det som allerede er der. Lyktglass, felger osv. Alt er der fra før, jeg skal bare gjøre det "bedre" 90 fangere er forsåvidt fine de. Men det virker som "alle" som har holdt på med golf bygger om til 89 dører og 90 fangere. Enkelte fortsetter den veien og smeller til med m3 speil, skjørt osv. Ting jeg mener ikke hører hjemme. Ønsker ikke tråkke noen på tærne her. Smak er som rasshøl, alle har det. Jeg ønsker å gå andre veien. Når det kommer til felger så ønsker jeg å bruke hjul som det var teoretisk mulig å få tak i fra perioden. Klart det var mye dritt fra den tia. Men feks bbs var jo å få kjøpt den gangen. Likeså corrado stål felger. Når det kommer til din bil så var den langt i fra jalla. Meget gjennomført. Ikke utenkelig at jeg kunne ha endt opp med lignende hvis jeg hadde gått i den rettningen. Hjulene dine kan være ett alt for min del også. Schmidt? eller hva det heter? Siter R135 ╚╬╬╝ 24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pizzaboi Skrevet Oktober 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2010 Veldig fin golf du har skaffet deg! :) Min mening er ikke sett på 90 fangere og slikt. Hold den som den er. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2010 Jeg har noen pepperdots :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet Oktober 22, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 22, 2010 Som jeg skulle tatt bilde ta og sendt deg men det har seff jeg glemt. Får se om jeg tar turen opp i mårra. Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghost. Skrevet Oktober 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2010 Se der ja. Litt konstuktivt fra den kanten:)Hmmm. Ja hva mener jeg egentlig. Vanskelig å forklare. Mener vel å forbedre det som allerede er der. Lyktglass, felger osv. Alt er der fra før, jeg skal bare gjøre det "bedre" 90 fangere er forsåvidt fine de. Men det virker som "alle" som har holdt på med golf bygger om til 89 dører og 90 fangere. Enkelte fortsetter den veien og smeller til med m3 speil, skjørt osv. Ting jeg mener ikke hører hjemme. Ønsker ikke tråkke noen på tærne her. Smak er som rasshøl, alle har det. Jeg ønsker å gå andre veien. Når det kommer til felger så ønsker jeg å bruke hjul som det var teoretisk mulig å få tak i fra perioden. Klart det var mye dritt fra den tia. Men feks bbs var jo å få kjøpt den gangen. Likeså corrado stål felger. Når det kommer til din bil så var den langt i fra jalla. Meget gjennomført. Ikke utenkelig at jeg kunne ha endt opp med lignende hvis jeg hadde gått i den rettningen. Hjulene dine kan være ett alt for min del også. Schmidt? eller hva det heter? ----------------------------------------------------------- tror jeg skjønner hva du mener. Da kjører jeg på med forslag som JEG hadde gjort hvis jeg var i dine sko : - Først og fremst, fått karsseriet 100% strøkent, eventuelt lakket det opp hvis det trengs men I SAMME FARGE - beholde orginal lyktene bak , bare polere de så de får litt mer glans - bytte lyktene forran i noe mørk klart. - Lakket og bytte alt av understell i nytt av det som trengs, bremseslanger osv, + satt på skivebremser bak. - Byttet til poweflex foringer rundt hele under - Fjernet de chrom listene som står på nå og erstatte de med nyere svarte gummilister - Byttet listene rundt på bilen av de som trenger det, og fornye orginal delene på utsiden. - Helst beholde oransje blinklys i fangeren men bare kjøpe nye - Byttet ut alle småting av det som bør byttes i interiøret osv.MEN HELSt I ORGINALE DELER - Kjøpt noe skikkelig justerbart senkesett - OGSÅ TIL SIST! : cleanet motorrommet( lakket det i hvitt) også skaffet deg en skikkelig fet motor enten GTi eller G60 også overhault den og puttet den inn og godkjent bilen :) DET ville vært en VELDIG VELDIG flott 2er. Ang felger så er det veldig mye å velge mellom spørs helt etter hvor mye penger du er villig til å bruke. Felgene mine heter Schmidt TH line og kostet til en pris rundt 15 tusn + dekk Siter .:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg