Gå til innhold

Prosjekt bil nr 2 / Søndagsbil

Ranger emnet

drinking

Anbefalte innlegg

Da har vi endelig kjøpt oss G2 igjen. Begynner å bli noen år siden sist. Har vært Golf entusiast i alle år, uten å ha eid Golf meste parten av tiden. Rart det der. En gang Golf, alltid Golf.

Kom over en tilsynelatende fin G2 1,6 gl. Lav km, grei lakk, og kun 3 voksne eiere. Litt høy pris men ok. Dro for å se på bilen, falt pladask etter få minutter. Aldri/sjeldent har jeg sett en så bra og fin G2. Uten at det har vært resturerte eller ekstremt påkostede biler. Bestemte meg raskt for å slå til. Selger var ikke åpen for bud, så keg ga det han forlangte.

Så nå står det en strøken Golf i garasjen :)

Tror bildene taler for seg.

07_-1060314086.jpg

07_1433200751.jpg

07_140434247.jpg

07_-51192003.jpg

11102010600.jpg

11102010599.jpg

Litt bruks merker er det men ellers så er den meget pen i lakken.

Kun 101000km og service historie fra møller i Trondheim.

Har få om ingen planer utover å prøve å holde den mest mulig orginal. Men det blir ny stereo, headunit, høytalere i dørene, dashbord og kanskje i bagasjerom på hver side av hatthylle.

Tids riktige felger i alu eller brei stål felg og justerbart senkesett blir det sikkert på sikt.

Er litt usikker på veien videre derfra. Tips, forslag og veiledning mottas med stor takk.

R135

╚╬╬╝

24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nytt i dag.

Skiftet høyre ytre drivknute.

Skiftet blinklysglass i fanger foran.

Før:

20102010611.jpg

Etter:

20102010612-1.jpg

Ble fint det? Rart hvordan ett lite glass løfter fronten visuelt.

Neste blir å montere chrome panser løfter og å få tid til å montere coilovers.

Er litt i tvil ang felger til neste sommer.

BBS er jo øverst på lista. Men det blir fort dyrt.

Står mellom brei corrado stålfelg, ATS Cup, ATS Classic eller pepperpots. Forslag?

Oppdaget også i dag at høyre ekstralykt i grillen har en sprekk og ett hull. Hvor får jeg tak i ny lykt? Kanskje jeg bare skal drite i det, og heller montere ny grill med enkle klarglasslykter. Med kors i kanskje?

Ps: Ja det snør her også! :(

R135

╚╬╬╝

24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 110% sikkert at så lenge jeg har bilen vil det ikke bli montert 90 fangere. Jeg er litt "åld skool" (les: "gammel") og mener 90 fangere passer best på 90 mod :) Synes smale plast fangere er fint jeg:yummy:

Målet for meg må bli å "forbedre" bilen slik den står nå uten å gjøre kjempe stor endringer. Senk og felger teller ikke.

R135

╚╬╬╝

24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først og frems , gratulerer med skikkelig strøken 2er.

Nå det kan misforståes litt med hva du mener orginal....

Orginalt utsende ? altså minst mulig jalla slik min golf er, eller mest mulig Fabrikkorginal. altså alt av lister og motor skal være orginalt bare fornyest det som trengs ?

Hvis du tenker på å piffe den litt opp men samtidig holde den org. så har jeg endel forslag til deg =)

ang felger : så kan du kjøpe slike jeg har kjøpt for billig penge, Lenso BSX

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

først og frems , gratulerer med skikkelig strøken 2er.

Nå det kan misforståes litt med hva du mener orginal....

Orginalt utsende ? altså minst mulig jalla slik min golf er, eller mest mulig Fabrikkorginal. altså alt av lister og motor skal være orginalt bare fornyest det som trengs ?

Hvis du tenker på å piffe den litt opp men samtidig holde den org. så har jeg endel forslag til deg =)

ang felger : så kan du kjøpe slike jeg har kjøpt for billig penge, Lenso BSX

Se der ja. Litt konstuktivt fra den kanten:)

Hmmm. Ja hva mener jeg egentlig. Vanskelig å forklare.

Mener vel å forbedre det som allerede er der. Lyktglass, felger osv. Alt er der fra før, jeg skal bare gjøre det "bedre"

90 fangere er forsåvidt fine de. Men det virker som "alle" som har holdt på med golf bygger om til 89 dører og 90 fangere. Enkelte fortsetter den veien og smeller til med m3 speil, skjørt osv. Ting jeg mener ikke hører hjemme. Ønsker ikke tråkke noen på tærne her. Smak er som rasshøl, alle har det.

Jeg ønsker å gå andre veien.

Når det kommer til felger så ønsker jeg å bruke hjul som det var teoretisk mulig å få tak i fra perioden. Klart det var mye dritt fra den tia. Men feks bbs var jo å få kjøpt den gangen. Likeså corrado stål felger.

Når det kommer til din bil så var den langt i fra jalla. Meget gjennomført. Ikke utenkelig at jeg kunne ha endt opp med lignende hvis jeg hadde gått i den rettningen. Hjulene dine kan være ett alt for min del også. Schmidt? eller hva det heter?

R135

╚╬╬╝

24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja. Litt konstuktivt fra den kanten:)

Hmmm. Ja hva mener jeg egentlig. Vanskelig å forklare.

Mener vel å forbedre det som allerede er der. Lyktglass, felger osv. Alt er der fra før, jeg skal bare gjøre det "bedre"

90 fangere er forsåvidt fine de. Men det virker som "alle" som har holdt på med golf bygger om til 89 dører og 90 fangere. Enkelte fortsetter den veien og smeller til med m3 speil, skjørt osv. Ting jeg mener ikke hører hjemme. Ønsker ikke tråkke noen på tærne her. Smak er som rasshøl, alle har det.

Jeg ønsker å gå andre veien.

Når det kommer til felger så ønsker jeg å bruke hjul som det var teoretisk mulig å få tak i fra perioden. Klart det var mye dritt fra den tia. Men feks bbs var jo å få kjøpt den gangen. Likeså corrado stål felger.

Når det kommer til din bil så var den langt i fra jalla. Meget gjennomført. Ikke utenkelig at jeg kunne ha endt opp med lignende hvis jeg hadde gått i den rettningen. Hjulene dine kan være ett alt for min del også. Schmidt? eller hva det heter?

-----------------------------------------------------------

tror jeg skjønner hva du mener.

Da kjører jeg på med forslag som JEG hadde gjort hvis jeg var i dine sko :

- Først og fremst, fått karsseriet 100% strøkent, eventuelt lakket det opp hvis det trengs men I SAMME FARGE

- beholde orginal lyktene bak , bare polere de så de får litt mer glans

- bytte lyktene forran i noe mørk klart.

- Lakket og bytte alt av understell i nytt av det som trengs, bremseslanger osv, + satt på skivebremser bak.

- Byttet til poweflex foringer rundt hele under

- Fjernet de chrom listene som står på nå og erstatte de med nyere svarte gummilister

- Byttet listene rundt på bilen av de som trenger det, og fornye orginal delene på utsiden.

- Helst beholde oransje blinklys i fangeren men bare kjøpe nye

- Byttet ut alle småting av det som bør byttes i interiøret osv.MEN HELSt I ORGINALE DELER

- Kjøpt noe skikkelig justerbart senkesett

- OGSÅ TIL SIST! : cleanet motorrommet( lakket det i hvitt) også skaffet deg en skikkelig fet motor enten GTi eller G60 også overhault den og puttet den inn og godkjent bilen :)

DET ville vært en VELDIG VELDIG flott 2er.

Ang felger så er det veldig mye å velge mellom spørs helt etter hvor mye penger du er villig til å bruke.

Felgene mine heter Schmidt TH line og kostet til en pris rundt 15 tusn + dekk

.:Let no man who is not a VAG owner judge the elements of my ride:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider