Gå til innhold

Feilltenning / Fusking på Audi 80, 95'

Ranger emnet

Taggy

Anbefalte innlegg

Har noe problemer med Audi 80 som jeg er litt usikker på.

Problemet er at den går egentlig helt greit en liten stund når jeg starter den, men så begynner den å fuske / feiltenne. Det virker som ikke alle sylinderne ikke tenner.

Først trodde jeg kanskje lambdasonden kunne være noe av problemet. Men tror faktsik problemet ligger i tenningen. Når jeg har kommet opp i den farten jeg vil ha så går det greit, men med en gang jeg trykker inn pedalen å vil ha litt gass høres det ut som reine V8'ern i motoren, og det er så og si null drag.

Noen som vet hva dette kan være?

Suabru 1.8 GL, L-Serie:

-2 Dør Sedan

-1989 modell

-Går som en dass

-Strøken, med OK anlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Har noe problemer med Audi 80 som jeg er litt usikker på.

Problemet er at den går egentlig helt greit en liten stund når jeg starter den, men så begynner den å fuske / feiltenne. Det virker som ikke alle sylinderne ikke tenner.

Først trodde jeg kanskje lambdasonden kunne være noe av problemet. Men tror faktsik problemet ligger i tenningen. Når jeg har kommet opp i den farten jeg vil ha så går det greit, men med en gang jeg trykker inn pedalen å vil ha litt gass høres det ut som reine V8'ern i motoren, og det er så og si null drag.

Noen som vet hva dette kan være?

Så greia her er at den går pent når den er kald men begynner å fuske og ettertenne når den begynner å få varmen?

Hmm hvis det er en 2,0E motorkode (abk) du har så har jeg hatt samme problem med min. Der var lambdasonden kortsluttet. Så jeg byttet lambda og bilen ble bra. Men anbefaler deg å kjøre diagnose på bilen før du går til innkjøp av masse deler som ratt ikke trengs.

Men husk på at når du skal kjøre diagnose så må du gjøre det når motoren ikke går som den skal ellers vil du ikke få noe utslag på utstyret du bruker. Som For eks min 80 : Fikk ikke noe utslag på lambda da bilen var kald , men når bilen hadde fått litt varme og begynte fuske så kom lambda opp på sjkermen med en gang. :)

Remi

Lenke til kommentar
Del på andre sider