Gå til innhold

Slippe trykket fra bagasjerom til inne i bilen

Ranger emnet

Audi 1,8T

Anbefalte innlegg

Jeg har nå lært at du ikke skal mate opp kun et refleksrør i hattehylla, for da slipper kun de frekvensene porten er tunet til igjennom. Skjønt på den annen side sleit vi fælt med å få bass inn i kupéen på en MB W123 sedan. Der tok vi ut førstehjelpsskrinet og la en 10" med riktig kasse rett under, pekende opp. Det ble ikke lyd da heller!

Samme 10" (en Polk db?) med riktig kasse på 10-14L lagde MASSE lyd i flere kombikupebiler. MB190 er heller ikke det enkleste. Prøvd å peke basselementene forover, rett i seteryggen? Er det metallvegg eller kun polstring? Hva med å rive ut polstret? Prøvd å ta ut hattehyllehøyttalerne? Hva skjer med lyden da?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er metallvegg. Og armlenet i baksetene har ikke plass til noen subb, men har 2 Rockford Fosgate P3 12" 412, og det er trøkk, men kunne tenke meg litt mere trøkk av de inne i bilen. I hatthyllen er det satt inn 2 5"? Pioneer høyttalere, men har enda 2 hull til jeg kan ta, blir det dårligere av og sette inn bassreflektorer der ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problem, ønsker også mer trykk inni kupeen, har en ford mondeo 95 mod, under hatte hyllen er det en metallvegg, så vidt jeg vet er dette med på å stive av bilen? vurderte å porte hattehyllen, har 6*9era i hattehylla, så burde jeg ta vekk disse for å sjekke om det kommer mere trykk opp? er vel også en mulighet å sette subbene i selveste hattehylla? trenger råd! :)

kan vel også muligens porte der hvor armlenet i baksete er :P

Ford Mondeo- 95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man en sedan og en basskasse i bagasjerommet uten skipose, bør alt av eventuelle høyttalere i hattehylla fjernes, så det blir mest mulig luftgjennomgang der. Man skal heller ikke sette inn en hel port på flere titalls centimeters lengde, men kun selve trompet-flensen av utseendemessige årsaker. Man kan ellers like gjerne legge på et par vanlige høyttalergriller om man har skåret til noen hull fra før som trenger å pyntes på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

v Har hørt mange sier at man ikke skal ha noen høyttalere i hattehylla, hvorfor ikke det ?

De forstyrrer lydbildet. Har du bra nok frontsett, helst drevet av en god forsterker, vil hverken du eller baksetepassasjerene savne høyttalere bak i bilen.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider