Gå til innhold

Hvor bra tåler en 2,4 tdi regreim havari?

Ranger emnet


SATYR

Anbefalte innlegg

Nå kjenner ikke jeg denne motoren men min AEF 1.9D klarte seg relativt godt da reima kammet over i 80km/t+. Dum som jeg er og var dro jeg på nøkkelen flere ganger etterpå også. Bortsett fra at borringa til ventilløfter #1 ble litt rom(slig) slapp jeg med å skifte fire løftere (skulle seff bytta alle åtte), litt lett ventilsliping og et regreimkit.

 

Selvfølgelig hadde jeg flaks og det kaklet (eller helst tikket) litt mer enn før men det er en arbeidsbil og jeg fiksa det nesten gratis vs en byttetopp til 6-9K+mva. Men klart, skrur du ikke selv blir det vanskelig. Men skal motoren uansett ut av bilen koster det ikke mange timene ekstra å ta av toppen for en sjekk. :)

 

PS! All den tid det skjedde på tomgang hadde jeg timet opp motoren, tredd på ei ny reim og trekt den rundt først manuelt og ev på startern etterpå og hørt etter hva som skjer. :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår