Gå til innhold

En frustrasjonstråd om sjåførene på sørlandet

Ranger emnet

JChE

Anbefalte innlegg

Hehe :)

(jeg har bodd i arendal et par år, og syns å huske det var litt bedre der. Men mulig jeg husker feil, var jo fersk sjåfør selv på den tiden :))

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nå skal det sies at forrige innlegget mitt er basert for det meste på de som kjører 10km under fartsgrense når det er midtdeler og et felt i hver retning, for så å øke hastighet til 20 over når det blir to felter i hver retning, sånn at de som vil forbi, ikke kommer forbi før strekningen med to felter er over, så legger de seg pent igjen i ti km under fartsgrensen..

disse avskummene bør være glad for at jeg ikke jobber i UP, det hadde med glede vært min hobby å frata sånne avvikere lappen:)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal det sies at forrige innlegget mitt er basert for det meste på de som kjører 10km under fartsgrense når det er midtdeler og et felt i hver retning, for så å øke hastighet til 20 over når det blir to felter i hver retning, sånn at de som vil forbi, ikke kommer forbi før strekningen med to felter er over, så legger de seg pent igjen i ti km under fartsgrensen..

disse avskummene bør være glad for at jeg ikke jobber i UP, det hadde med glede vært min hobby å frata sånne avvikere lappen:)

Da er jeg faktisk enig med deg, slike folk er fryktelig irriterende, og det er mange av de også på norske veier.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere klager på sjåfører der dere bor.. Her er det nesten bare folk oppi åra, som ligger 10-20 under fartsgrensa og MIDT i veien, sommer som vinter.. Måtte som senest for et par dager siden legge bilen halvveis uti grøfta fordi ei gammel kråke kommer midt i veien.. Måtte det i vinter og, da kom det en eldre kar midt i veien i en sving!! Så dem er spredt utover hele landet :p

Xbox GT: MortenNilsen89

VW Passat GL 2.0i 1990 STV

BMW 518i E34 1.8 1995

Volvo 142 B20 19something(Bilcross)(Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja, det er farlig. Tydeligvis ikke alle som tåler det. Sånne som deg gir kanskje litt ekstra gass når andre skal kjøre forbi?

Leste litt fort i svinga..:)

Såne som meg, skal vi se.. speedometeret viser litt feil, politiet trekker fra litt, sansynlighets berginga mi sier at sjansen for og bli stoppa er svert liten, og blir man stoppa så får man betale noen kr.. Da havner man 25-30km over fartsgrensa på speedometeret i 70 soner og mere.. Så jeg er først i køa, så lenge det er forsvarlig og matnyttig og kjøreforbi, gidder ikke og stresse med en bil om det er 100 til og passere :) Får mark av og ligge i fartsgrensa på speedometeret, når jeg VET jeg kjører for sakte..

http://www.klikk.no/motor/bil/article536016.ece

Noe av forklaringa på at audi eiere kjører som noen "svin", og at gamle menn i toyota har "parkert" ? :)

Endret av LLH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såne som meg, skal vi se.. speedometeret viser litt feil, politiet trekker fra litt, sansynlighets berginga mi sier at sjansen for og bli stoppa er svert liten, og blir man stoppa så får man betale noen kr.. Da havner man 25-30km over fartsgrensa på speedometeret i 70 soner og mere.. Så jeg er først i køa, så lenge det er forsvarlig og matnyttig og kjøreforbi, gidder ikke og stresse med en bil om det er 100 til og passere :) Får mark av og ligge i fartsgrensa på speedometeret, når jeg VET jeg kjører for sakte..

Kjører du så fort altså? Du er sannelig tøff :)

</sarkasme>

Du gikk tydeligvis glipp av poenget mitt, men først når "sånne som deg" kliner seg opptil støtfangeren min, følger jeg altså fartsgrensene slavisk. Og speedometeret på BMWen overdriver ikke altfor mye.

'95 Subaru Legacy 2.0 GL

'99 BMW E39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og en annen ting sørlendinger er BEST til, så er det og kræsje når første snøfall eller første glatta generelt kommer... HVERT år drar 100talls biler av veiene... det må da for faen ringe en bjelle når man kjører rundt på slitte sommerdekk, at man bør kjøre LITT roligere en vanlig men NEI.....
Det er noe annet å kjøre i Kr.sand enn i Bygland. Her er det en halv meter regn når det er en halv meter snø i Bygland. Folk er ikke like vant til snø som oppe dalen der det er kaldere om vinteren :) Og du har vel kjørt ut du også?

Fotobokser er ikke noe særlig stress, i allefall ikke for meg. Jeg vet hvor de er, så det går greit for meg. Behøver heller ikke å bråbremse før du kommer til de heller. Skal ikke si noe sikkert men du kan holde 10 for mye forbi mange fotobokser, kan også kjøre enda litt fortere enn det.

Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider