Gå til innhold

Løst: Problemer med xenonlys som blinker og ikke tenner!

Ranger emnet

ipfox

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte bare jeg skulle dele mine erfaringer med jallapærer nå som jeg endelig har fått xenonlysene mine til å funke igjen.

Har søkt mye rundt på forumet for å finne noen som hadde løst problemet jeg hadde, men fant ikke noe særlig, så slenger ut en tråd her:

Jeg har en Omega 2.2 01-modell med orginal xenon, og problemene begynte når Osrampærene som sto i ved kjøp tok kveld. Jeg var på BilXtra for å handle pærer, men gadd ikke å bruke 1300-1400 kr stk for nye Osrampærer, så jeg kjøpte "kinapærer" som han kalte det.

Så når jeg fikk pærene bytta så gikk det fint i noen uker, men etterhvert så fikk jeg ikke pærene til å tenne skikkelig, de blinket bare, kun en skrudde seg på osv.

Jeg var inn på Trio Bil med den og etter 2-3timer feilsøking mente de at det var ballastene som måtte skiftes(3500 kr stk...). Jeg kjøpte meg et par ballaster fra tyskland via Ebay og byttet for noen uker siden, men fremdeles samme problemet.

Det siste jeg måtte prøve var å kjøpe nye pærer(Philips eller Osram) så jeg bestilte et par fra Tyskland(Som faktisk ble billigere enn "kinapærene" i Norge:)). Jeg fikk bytta til disse pærene før idag og alt løst! Søkte litt rundt på forskjellige nettfora og så noen nevnte noe om annen motstand i billigpærer... ser ut til å være sant:)

Uansett, sett mange ha det samme problemet som jeg har, og vil bare tipse om hva jeg fant ut på bila mi!

Ble litt langt innlegg men lykken over fungerende kjørelys er stor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du informerer andre:) Sikkkert deilig å få fikset det også.

Rart at billigpærene skal være så dårlige..

Selv har jeg problem med at xenonlysene flimrer litt hele tiden.. Har original xenon men byttet ballaster og pærer til "kina-opplegg". Har blitt fortalt at den kan være fordi ballastene ikke får nok strøm og at jeg bør legge opp grovere strømkabel direkte fra batterier. Hva tror folk om det?

Omega 2,5TD Stv Automat - Chip + MV6 Girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

På min Omega 2,5TD så tror jeg etterglødingen drar så mye strøm at ikke alltid begge xenon lysene tenner seg samtidig, dette skjer kun når bilen er kald, er den varm (etter)gløder den ikke noe særlig. Jeg har såkalt kina ballaster og pærer til 900kr

Men problemet ble mindre med nye kina pærer i høst, etter å ha brukt mine i to år minst før den ene døde.

Men har aldri opplevd flimring under bruk, unntatt når ABS'n slår inn, da pulser reelene/pumpa i abs enheten mye og drar mye strøm...Kan sikkert og skje for dere som har antispinn som slår inn hvis den bremer bakhjulene ved hjelp av abs enheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider