Gå til innhold

Info om b21et!!

Ranger emnet


Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Hei folkens!!

 

Trenger litt info om b21et motoren!! Hva som er dårlig/bra med den!!

 

Hva toppen heter,hvor mange ventiler...osv!!

 

Alle innlegg tas i mot med takk:D :D !!

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B21 ET

-smidd veiv originalt

-m råder

-ikke verdens beste stempler

-ikke verdens beste sylindre (sprekker fort)

-398topp med T kam

-Bosch K-jetronic (satans skaperverk!!)

 

Veiv og råder tåler 400hk, stemplene tåler +-280-300hk, toppen er bare og kaste, blokka bør fylles med betong om du skal ha over 330hk

 

Billig i innkjøp, og billige oppgraderingsstempler fra KRB (krever 94.00mm borring)

 

Solid som alle andre Volvomotorer

 

Løp og kjøp!!! :D

 

MVH SundinRacing

1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s"

2010 Audi A3

ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!)

Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkey...takk for mange gode svar!!!:D

 

 

Dere skjønner,jeg har en muligehet til å få takk i en opprusta 245 turbo (takket være Lasse GT:)) Derfor lurte jeg på om det var noen brukelige deler jeg kunne bruke fra den.....,men den starter ikke å har gått 30" på 2 sylindere å turbo`n er føkka så det blir vel med at jeg tar listverk,litt instrumenter å kanskje litt motor deler fra (turbomanifoild osv....) Må bare få snakket med eieren (hint,hint Lasse GT):D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Jeg lurte på noe. Jeg kjøpte meg nemmlig en volvo 240 tic i går med b21et (har en helt lik en fra før). Frostpluggen (den ene under manifoilen hoppa ut og jeg merka det ikke med en gang før temperaturen var godt oppe i rødt felt og motoren blei så varm som fy, dvs den gikk nesten over rødfeltet og nermet seg H'en. Fikk stoppa den og latt den stå å kjøle seg selv uten noen form for desperate vannkast på den heidundranes varme motoren. Latt den bli helt kald igjen og starta den (virker som den er normal starta lett etc.) Hva kan ha skjedd med min fine B21et, og hvordan kan jeg sjekke om noe er galt med den.

 

Har heller ikke fått tak i noen frostplugg (ingen av byens 6-7 bilrekvisita butikker eller volvo hadde det inne)

 

Veit at motoren er borra opp til 2,2liter med nye stempler og slikt for 2-3 år siden. Kan noe av dette bitt skada eller ødlagt etter den høye varmen? Ovale sylindre eller for trange stempler?

 

Håper på det beste, siden dette er bilen jeg har tenkt å bruke.

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår