Volvo-Lars Skrevet Februar 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2004 Hei folkens!! Trenger litt info om b21et motoren!! Hva som er dårlig/bra med den!! Hva toppen heter,hvor mange ventiler...osv!! Alle innlegg tas i mot med takk:D :D !! Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse_GT Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 motoren har 8 ventiler iallefall.. og den har vel 405 topp.. motoren har vel 155 hk originalt og med ei intercooler og høyere turbo-trykk skulle du ha 185hk++ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Februar 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2004 Originally posted by Lasse_GT motoren har 8 ventiler iallefall.. og den har vel 405 topp.. motoren har vel 155 hk originalt og med ei intercooler og høyere turbo-trykk skulle du ha 185hk++ Ingen 405 topp der, kun standard 160 eller 398? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sundinracing Skrevet Februar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2004 B21 ET -smidd veiv originalt -m råder -ikke verdens beste stempler -ikke verdens beste sylindre (sprekker fort) -398topp med T kam -Bosch K-jetronic (satans skaperverk!!) Veiv og råder tåler 400hk, stemplene tåler +-280-300hk, toppen er bare og kaste, blokka bør fylles med betong om du skal ha over 330hk Billig i innkjøp, og billige oppgraderingsstempler fra KRB (krever 94.00mm borring) Solid som alle andre Volvomotorer Løp og kjøp!!! :D MVH SundinRacing Siter 1983 Audi 80Q "rolling on drag radial`s" 2010 Audi A3 ZR 50 SK Med MALOSSI 11 illsinte BHP LOL (Stjålet av NARKOMANE DRITTUNGER!!) Den Sorte Panther.. rødvannsxpressen (200cc atv sjingsjong fabrikat) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Februar 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2004 Åkey...takk for mange gode svar!!!:D Dere skjønner,jeg har en muligehet til å få takk i en opprusta 245 turbo (takket være Lasse GT:)) Derfor lurte jeg på om det var noen brukelige deler jeg kunne bruke fra den.....,men den starter ikke å har gått 30" på 2 sylindere å turbo`n er føkka så det blir vel med at jeg tar listverk,litt instrumenter å kanskje litt motor deler fra (turbomanifoild osv....) Må bare få snakket med eieren (hint,hint Lasse GT):D Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Estrewes Skrevet Februar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2004 Hei dere. Jeg lurte på noe. Jeg kjøpte meg nemmlig en volvo 240 tic i går med b21et (har en helt lik en fra før). Frostpluggen (den ene under manifoilen hoppa ut og jeg merka det ikke med en gang før temperaturen var godt oppe i rødt felt og motoren blei så varm som fy, dvs den gikk nesten over rødfeltet og nermet seg H'en. Fikk stoppa den og latt den stå å kjøle seg selv uten noen form for desperate vannkast på den heidundranes varme motoren. Latt den bli helt kald igjen og starta den (virker som den er normal starta lett etc.) Hva kan ha skjedd med min fine B21et, og hvordan kan jeg sjekke om noe er galt med den. Har heller ikke fått tak i noen frostplugg (ingen av byens 6-7 bilrekvisita butikker eller volvo hadde det inne) Veit at motoren er borra opp til 2,2liter med nye stempler og slikt for 2-3 år siden. Kan noe av dette bitt skada eller ødlagt etter den høye varmen? Ovale sylindre eller for trange stempler? Håper på det beste, siden dette er bilen jeg har tenkt å bruke. Siter Volvo - Mercedes - Audi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Februar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2004 Verd å merke seg at Hunchback Racing i Sverige (de med den sorte karbonfiber-PV'en) tar ut over 600 hester med 16V-topp, racingfuel og betongfyllt B21-blokk. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg