Gå til innhold

Senkesett trenger Papirer

Ranger emnet

Fisk

Anbefalte innlegg

Trenger papirer på senkesett til en Audi Coupe 2.3E 89 mod.

Fjerne satt på bilen når jeg kjøpte den og det følgte ikke med noen papirer til senkesettet. Og nå har det vist bilt krav om at senkesettet skal inn i vognkorte for å bil EU-godkjent.

Finner ikke noen merking på fjerne, det eneste jeg vet er at de er røde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender i blant at det ikke er nummer på fjærene, og da kan noen folk fra biltilsynet bli grinete. De må liksom ha en sjekk på om det er de samme fjærene du har papirer på. På min bil sjekka de diameteren på fjærstålet, og telte hvor mange runder fjæren var. Det står noe om dette i Tüv papirene, så du må forsikre deg om at dette stemmer med fjærene du har før du prøver å dra på biltilsynet.

Vegard

Audi 80 -92 2,0 16V Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eivindwindspoll

Inn i vognkortet? Hvor fikk du vite det?

Stemmer nok dette ja!

Endte opp med SELV å "godkjenne" senkesettet, finne numre etc hos biltilsynet!

Man kan få mangellapp på ikke å ha dette spesifisert i vognkortet fom november tror jeg det var, så du må først få forstillingskontroll/justering, så bestille time hos biltilsynet (eller ha EU kontroll som deg), og få det skrevet på vognkort.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Takk for svar, med det ordnet seg.

Fikk greie på at folka på biltilsynet er lit pirkete. Så jeg måtte ha riktige papirer.

For å få papirer, måtte jeg vite nummeret som står på fjerne. Det var selvfølgelig umulig å lese noen ting i alt møkke på fjøren. Så måtte ta av en fjør og vaske den får jeg fant nummeret jeg skulle ha.

Så bar det av gåre til en dekkforhandler som kunne hjelpe med papirer. Han ringte forhandleren og fikk tilsend noen papirer dagen etter som jeg måtte betale 124 kr for.

Så rinte jeg biltilsynet for å bestille time og fikk en to uker senere.

Og i dag var jeg på kontroll med bilen. Karen på biltilsyn kjekka fjærings veien ved å sette v.forhjul og h.bakhjul på klosser og se om de to andre hjulene satt i bakken. Så kjekket han merkingen på flere fjører og så om dem var riktig muntert. Før han avslutter med å måle høyden på bilen foran og bak. Karen bil fornøyd å sende meg inn til resepsjonen der jeg fikk en nyt vognkort som kostet meg 450 kr.

Så det tok meg ikke mindre en tre uker å få senkesettet inn i vognkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider