Gå til innhold

Kjøpt meg førstegangsbil, Audi 1.8 TQ 96´

Ranger emnet

AudiSQuattro

Anbefalte innlegg

nja har nå gått til innkjøp av en 96 modell. bilen har vært i en smell. hvor frontfangeren gikk fyken (gikk framskjerm og litt til men dette er ordnet) så jeg har ikke frontfanger. men jeg er ute etter S4 styling til den. komplett s4, med lykter grill, front bakvinge osv. den skal se ut som en s4 på utsiden.

noen som vet om en nettside hvor jeg får kjøpt dette ?

på norskbildelsenter ser jeg de selger komplett front, men finner ikke skjørt eller bakfanger.

noen som eventuelt har noe brukt de vil selge meg fra en delebil elns ? noen sider med dette ?

ABS lampen lyser. forrige eier sa at pga bilen har stått i 8 måneder med tomt batteri så kommer diverse feilmeldinger opp ? kan dette stemme?

Og siste er at dørene henger litt slakt på hengslene, så må lism smelle litt ekstra til. er dette vanlig ? hva må jeg skifte her ?

håper noen gidder å ta seg litt tid å hjelpe :)) er min første bil og jeg har enda 1 år igjen til lappen så blir vel noe skruing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

di selger s4 sideskjørt på nbs. jeg kjøpte støtfangere på nbd.no men da må du ha alle delenummrene. det finner du på vagcat.com 8d580701s gru det e delenr til bakfanger (sedan)

frontfanger med alt du trenger.(uten tåkelykter)

8D0807103N GRU.

8D0807133C

8D0807134C

8D0807283A

8D0807284A

8D0807285D

8D0807345L gru

8D0807346L GRU

8D0807683G

sideskjørt.

8D0853859A GRU

8D0853860A GRU

sideskjørt koster 3024 pr side komplett.

frontfanger ca 5000.-

bakfanger 4044.-

dette er prisene til nbd.no tror du skal lete lenge for å finne noe billigere. det beste med nbd er fraktprisen som ikke går over 200 kr :) minuset er leveringstiden som er lang pga delene må bestilles fra tyskland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pettersenroar skrev:
di selger s4 sideskjørt på nbs. jeg kjøpte støtfangere på nbd.no men da må du ha alle delenummrene. det finner du på vagcat.com 8d580701s gru det e delenr til bakfanger (sedan)

frontfanger med alt du trenger.(uten tåkelykter)

8D0807103N GRU.

8D0807133C

8D0807134C

8D0807283A

8D0807284A

8D0807285D

8D0807345L gru

8D0807346L GRU

8D0807683G

sideskjørt.

8D0853859A GRU

8D0853860A GRU

sideskjørt koster 3024 pr side komplett.

frontfanger ca 5000.-

bakfanger 4044.-

dette er prisene til nbd.no tror du skal lete lenge for å finne noe billigere. det beste med nbd er fraktprisen som ikke går over 200 kr :) minuset er leveringstiden som er lang pga delene må bestilles fra tyskland

hvorfor så mye delenummere for en ting ??

frontfanger på nbd koster jo 9000 på nettsiden ?

men ja bare jeg skjønner litt mer så tusen tak for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilen hadde etter smellen så var det sprekk i intercoolern, og bilen er jo kjørt sånn fra A-b med dette. sånn tilsammen 40 minutter. men når jeg demonterte den gamle intercooleren var det hvot olje i bunn av den? var ikke veldig mye men var sikkert 2-3 dl og det rant ut av slangen som kommer fra turboen.

Er dette bare pga at det kanskje har kommet vann inn i intercoolern og ingenting å bekymre seg for ??

skal jeg bare rengjøre slangene og montere på den nye ?

slenger forresten med det bilde sånn den står idag.

Bilde0056.jpg

Endret av AudiSQuattro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det meg eller er det rett å slett lite aktivitet på dette forumet ?

menne. har enda et problem. sentrallåsen fungerer ikke. har knapp på nøkkelen til å låse med, men tror den er tom for strøm.. men har jo da det herlige problemet at bensinlokket går jo ikke opp ?

noen fiks måter på å få åpnet dette ? og det er vel vanlig at når man setter nøkkelen i førerdøra og vrir så låser alle dørene seg ? jeg får bare låst opp, og da låser jeg kun opp den døra... noen som kan forklare meg hva jeg skal sjekke angående sentrallåssystemet ? eller er batteri på den nøkkelen alt som skal gjøre susen ? nå skal det sies at dørene passer vel ikke helt hundre på men jeg får jo låst de mekanisk ved å dytte ned låseknappen i døra. også er låsen til bakluka helt gåen. får ikke nøkkelen inn engang. hvor får jeg kjøpt ny så det passer på resten av bilen ?

Må ha hjelp !

Endret av AudiSQuattro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABS lampen: Kan være en sensor som er defekt og må byttes.

Ang. S4 deler:

Hvis du ønsker å skille deg litt ut nå om dagen så går du heller for facelift A4 fangere. "Alle" har bygd om til S4 look de siste årene, er ikke noe spesielt lengre.

Men grunnen til at det er så mange deler på S4 fronten er at du trenger:

- Selve fangeren

- Grillene (på hver side)

- Lyktespyle deksler

- Muligens også fester på siden og i front

- Støtfanger bjelken

- Tåkelys

Men hvis du virkelig vil ha S4 delene så anbefaler jeg ebay.com, og ebay.de. Jeg husker jeg skaffet en komplett (unntatt tåkelys og lyktespyle deksler) for ca 3000kr ferdig levert via ebay.de.

Vil alltid være litt olje i røret før turbo, har det på min nye A4 også. Men skal ikke være voldsomme mengder der.

Bensin lokket kan du (iallefall på sedan) få åpnet hvis du fjerner trekket på høyresiden i bagasjerommet, hvordan det er på avant vet jeg ikke.

Sentrallåsen på disse bilene er vakuumbasert. Hvis det er strøm på bilen og du vrir om nøkkelen i døra skal du høre en suse- og mekanisk/elektrisk lyd fra bagasjerommet. Hvis du ikke hører noe derfra er mest sannsynlig vakuum pumpen ødelagt, koster en god del kroner ny.

Det kan også være en mikrobryter som er defekt (sitter en av hver av disse i dørene og bakluken).

Dørene kan du justere på. Man justerer de på selve hengslene. Har aldri gjort det selv, så vet ikke rett måte her.

Og ja, Audi delen på Bilforumet har dødd helt ut. Anbefaler deg å registrere deg på VACN også.

Endret av al3x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter å ha byttet oljefilter, så skrudde jeg av frostvæskebeholderen, og tok bare av den ene slange som kommmer fra toppen. var ikke borti den elektriste følereren eller de andre slangene. når jeg satt dette på igjen. så begynner varmelampa inne i bilen å lyset. motoren er ikke varm, men lampa lyser.

er dette pga det bitte lille vannet som kan ha rent ut ?

jeg har fukt i gulvet.. eller det er vel relativt bløtt.. er bare stoler jeg trenger og ta ut for å få ut teppe ? noen som har gjort dette før ?

mangler også et par karosseripropper under, hvor kan jeg få tak i disse ?

Endret av AudiSQuattro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

teppe i bilen er et helvette å ta ut!! tok meg en hel dag å ta mitt ut.. måtte ut med setene dashbordet +++++++ kryp heller under bilen og ta ut en av proppene der det er vått.. disse proppene får du kjøpt på møller eller nbd.no du må selfølgelig ha delenr. det finner du hvis du registrerer deg på vagcat.com (gratis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pettersenroar skrev:
teppe i bilen er et helvette å ta ut!! tok meg en hel dag å ta mitt ut.. måtte ut med setene dashbordet +++++++ kryp heller under bilen og ta ut en av proppene der det er vått.. disse proppene får du kjøpt på møller eller nbd.no du må selfølgelig ha delenr. det finner du hvis du registrerer deg på vagcat.com (gratis)

ja, det er en propp som mangler å derfor det har blitt vått. men jeg må jo få tørket dette ? tenker jo på rust i gulv eventuelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut med alle setene, av med listene langs døråpningen, og av med midtkonsollen.

Da kan du få løftet opp teppet (bruk noen planker etc) nok til at du kan legge inn en vifteovn eller noe sånt.

Skal du ha ut hele teppet må du fjerne hele midtkonsollen (altså alt rundt radioen), noe som er en helvetes jobb.

Du må få tørket ordentlig, for skumgummien under teppet holder på masse vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  AudiSQuattro skrev:
jeg ser norsk bildelsenter selger s4 frontfanger i glassfiber nå til 3900. noen som vet om passform osv på denne ? er det smart å går for glassfiber eller kjøpe originaltg ?

Tipper det er akkurat samme som BS Bildeler har. Den kjøpte jeg og passformen var elendig, får ikke brukt originale S4 grillene, og du må støpe inn egne fester. Så den ble returnert.

Glassfiber tåler også mye mindre enn oem delene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider