Gå til innhold

Kjøpt meg førstegangsbil, Audi 1.8 TQ 96´

Ranger emnet

AudiSQuattro

Anbefalte innlegg

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...

takk for fantastisk respons..

menne. dette må noen kunne svare på.

På aluminiumsfelger har man gjerne en plastsak som man legger inn i senteret av felgen, får å få passet felgen rett på bilen. på ene framdekket mitt så mangler jeg denne. men alså jeg får felgen helt på med bolter osv. men felgen er litt større i senter enn det feste på bilen er vis noen skjønner ?

men felgen er jo helt innpå men har jo eventuelt ikke den "støtta" i sentreringen. bare 5 bolter. er dette noe farlig å kjøre med ?

var jo veldig vrient å montere uten, men når det først gikk på var det jo ikke noe problem..

eventuelt. hvor kjøper jeg dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har to problemer som jeg trenger svar på. jeg prøvde bilen for første gang, å den gikk fint, som heia den. så har jeg vært på utplassering i 2 uker (på båt) så den har bare stått der i kulda. når jeg kom hjem nå og skulle rygge den ut hylte servoen noe helt forferdelig. olja ser absolutt klein ut og det skummer seg på den. er hele servosystemet gått til helvete nå eller er det bare olja ?.

å en ting til, bilen har jo vært smelt. å utrolig å si det men merka det ikke før nå. de to festene som går ut i fronten som du fester frontbjelka i. den er vertfall 6-7 cm lenger inn en den andre..... er lenger inn på den siden smellen har vært. men alså, den ser ikke knust ut eller går noe spesielt til siden eller no. er bare mye lenger bak. kan noen fortelle meg hvor alvorlig dette er å om det betyr at bilen er skjeiv ?

har ikke fått kikka på det, da det er en jevla vrien plass jeg skrur på. 1 garasje, som jeg og en kamerat deler, og når jeg har 1 og han 2 biler så sier vel det sitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan vel egentlgi ikke svare deg på noe av dette her:P men kan jo komme med noen tanker.

på servoen er det vel bare å tappe den gamle olja, fylle på ny og se/høre/kjenne hva som skjer. Men hylen er jo skjeldent et godt tegn da:s

om den er skeiv er jo vanskelig å si da, men har hørt at om en bil er blitt skeiv i en kollisjon så er det ikke lov å selge den til privatperson, må enten skrotes eller selges til et verksed evt at forsikringsselskapet overtar den om man har kasko og selv er skyldig. Som sagt er dette bare noe jeg har hørt, så aner ikke selv, så bare å rette i vei her;)

Men har du skilt på bilen? om du har dette så er den vel neppe skeiv, skal i hvert fall ikke ha skilt om den er skeiv. Men forrige eier kan jo ha smelt uten at det har blitt noen sak ut av det...sånn utenom mellom han selv og bilen, og da kan den jo være skeiv uten at noen vet om det. Eneset måten å finn et av dette er vel å få den sjekket på et verksted.

Men disse festene du snakker om har vel egntlig ikke noe med selve ramma på bilen å gjøre så at det ene er trykk litt lengre inn enn den andre tror jeg ikke har noe å si for hvor vidt bilen er skeiv eller ikke.

Men burde være noen har som kan gi deg et bedre og mye sikrere svar enn meg;)

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det gjør jeg nok ikke. Men kan tenke meg at de festene sitter i en slags bjelke eller lignende i bakkant.(er så lenge siden jeg hadde av fronten nå, så husker egentlig ikke hvordan ting ser ut) men kan vel være at det er mulig å bare trekke den ut igjen, evt banke fra baksiden om du finner ut hvor dem er feste/hva som er bøyd/prest innover.

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde av forskjermen her i våres og mener å huske at tanek fylte ganske godt ut, men er jo litt jobb med å ta av skjermen da. Så tror jeg ville begynt med å ta ut innerskjerm å sett hvordan det lå an og evt skrudd av skjerm om det skulle vise deg å bli knotete uten å ta denne av.

Er jo ikke vanskelig å ta av skjermen, tar bare litt tid da det er en del skruer som skal ut og frontfangeren må av. (tok i hvert fall meg litt tid første gang)

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja har ikke fanger på så det skal ikke være noe problem mere det å finne sted nå med all snø jeg tør å jekke opp bilen så jeg får av innerskjerm osv. (får det jo av uten å men utrolig mye greiere med hjulet av)

men da får jeg jo bare gjøre det. men jeg kan ikke se noen slanger i nærheten heller som det skal kobles på ?

anyone ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider