CountachV12 Skrevet Oktober 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2010 Heisann. Har for tiden en Honda Prelude, men siden det er så ekstremt liten plass leter jeg for tiden etter ny bil. Øverst på ønskelisten står bilene i tittelen. Har søkt litt rundt på nettet, men har ikke funnet noe konkret informasjon om kjente feil osv. Jeg vet at dette er solide biler, og at rekke femmeren er en av de bedre motorene du får. Men de begynner jo å dra på årene nå, så jeg lurer på om dere vil si at det er et godt kjøp fremdeles? En stor del av S4/S6 har vel blitt brukt som firmabil, og dermed kjørt ganske langt, og hardt? Og så vidt jeg har fått med meg så skal du styre unna V8eren og chippa femmere, er dette riktig? Hvordan er kvaliteten på 2.8 kontra 2.3 literen? Hadde egentlig tenkt å spørre om dette på VACN forumet, men det er jo kun åpent for betalende medlemmer. Takker for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CountachV12 Skrevet Oktober 17, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2010 En ting til, å kjøpe en av disse uten Quattro er vel en bommert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dynasty Skrevet Oktober 31, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 31, 2010 (endret) Har selv 2.6 literen. Nå gått 320k. Har hatt lite tull med denne motoren. Bruker fort literen på mila blandet kjøring (ikke quattro). Kjører du mye ville jeg vel gått for en dieselbil (billigere i drift). Er ikke først og fremst motor som er problemet på bilene du nevner. Viktig å skjekke bremser, dempere, fjærer, eksosanlegg, lambda sensorer, rust i skjermer og bakluke, dårlige katalysatorer etc. PS. Angrer hver vinter på at jeg ikke gikk for en Audi med Quattro :). Endret Oktober 31, 2010 av dynasty Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JvhCossie Skrevet November 1, 2010 Rapporter Share Skrevet November 1, 2010 A6 R5 Tdi 140hk med Quattro er en seriøst god bil :D Siter "Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CountachV12 Skrevet November 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2010 Glemt av denne tråden helt. Fint at det ikke er motorene som er en svakhet. Diesel er ikke aktuelt i det hele tatt, uansett hvor god bil det er :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildzor Skrevet November 18, 2010 Rapporter Share Skrevet November 18, 2010 Ta en titt i denne tråden : http://www.bilforumet.no/100-a6-ur-s4-and-s6-1991-1996/163612-kjopstips-audi-c4-s4-and-s6-2-2t-and-4-2-v8.html Står mye info om kjøp av Audi c4 her! Siter Audi S4 2.2tq sedan x Audi 100 2,3E, Ford Mondeo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg