Gå til innhold

Kjøp av A4 2007/08 stasjonsvogn

Ranger emnet

alemao

Anbefalte innlegg

Hei,

skal ha ny bil og har utrolig lyst på en A4 stasjonsvogn (2.0 TDI). Blant enkelte av mine venner får jeg høre mye negativt om Audi, noen som kan si noe om kvaliteten? Dyre deler og kostbare servicer, generelt dårlig kvalitet og store reparasjoner er gjengangerene.

Blir ikke helt enig med meg selv om jeg skal velge,

- En bil med lavere kilometerstand uten Quattro, type 30-35.000 km

- En bil som har rulla litt mer, ca 50-60.000 km, men med Quattro.

Synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp med quattro = bedre verdi når du skal selge den.

Disse bilene er veldig bra. Lite tull. Har hatt en som hadde da gått 113000km. Men det var en 1.8t bensin quattro. Det eneste som røyk på min var xenonpærene og det bytta møller på garanti. Da hadde bilen bilen gått ca 80 000km.

Gode å kjøre, topp interiør og fin design. Men litt trange for passasjerer bak. Man må finne seg en kjørestilling når en har med passasjerer bak og en når en ikke har det.

Det har vært endel problemer med 2.0tdi. Noe kjede som har røket som driver oljepumpa osv som har havarert. Greit å undersøke om det har blitt utbedret på bilen. Sjekk også at bilen ikke bruker olje.

Vibrasjoner på lave turtall kan være ett signal på ødelagt svinghjul. Skulle dette være tilstede så koster det endel å utbedre.

Lykke til med bilkjøpet.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har selv en 08 mod a4 2,0 tdi.

Denne bilen har gått 92000 å jeg er meget fornøyd med den, ingen feil så langt!!

Tror dette er en trygg bil å kjøpe, den er meget attraktiv på bruktmarkedet så er lett å få solgt igjen om du skulle ønske det.

PS: Dette er kun min erfaring, kan ikke snakke for alle;)

Hva som høres bra ut i dine ører, kan kun du bestemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en A4(B7) 2.0 quatro 2008 modell, kjøpt ny, kjørt 25k.

Har ikke hatt noen problemer med den. Fantastisk bil å kjøre og god guff. Veldig kvalitets følelse å kjøre kontra volvo, pegout, citroen og passat i samme format. De har jo longlife service system, så det er vel annet hvert år eller hver 30000 km som gjelder for service. Trur det kostet rundt 4 lapper, og da var det nysvasket bil man fikk i retur, møller tromsø.

Men blir nok solgt om 4 mnd ca pga overgang til A4 allroad.

Må si at prisen på min sånn målt utifra finn har vært rimelig stabilt siste 1,5 året.

Det som er problemet er at de fleste prater om audier før 2007 og en skal styre unna audier med multitronic girkasse som er før 2005-6 mener jeg å ha lest. Er vist bare tiptronic kasssa som er å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de kvalitetsproblemene gjelder nok modellen før denne, dvs. frem til 2001. Iflg. div. større bruktbilrapporter/tester så er denne A4'n bedre enn gjennomsnittet ift. feil. Noen gjengangerfeil kan det, som allerede nevnt her, være på enkelte modeller. Uansett har du jo også 5 års reklamasjonsrett (hvis det ikke er importbil). Det meste får du dekket på den, om du skulle være uheldig og det dukker opp noe. Synes forøvrig denne A4'n er veldig fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider