Gå til innhold

Skal bygge basskasse, trenger tips.

Ranger emnet

NothinDoin

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle begynne så smått å bygge basskasse til bilen. Fyller ikke 18 før i mars, så har god tid.

Vet ikke helt hva det kommer til å koste, så kan ikke sette opp et budsjett, men er rundt 6000,- en god pris, ink forsterker?

Tanken var å bygge i treverk og pleksiglass, med subben(e) pekende oppover, slik at man kan se så å si hele saken. (noe ala det på bildet, men med min egen lite vri)

ga_2041_full.jpg

Min ide:

basskasse.jpg

Det jeg trenger hjelp til er å finne ut hvilken sub jeg skal gå for, og hvilken forsterker. Vil ikke ha noe jalla, men man må huske på at jeg ikke er millionær.

Tips til konstruksjon av basskassen tar jeg også imot med åpne armer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet! birthday

Er ikke så mye å hjelpe med foreløpig da... om du skal lage en kasse som passer perfekt integrert i Sportage'en, vil den nok ikke passe like perfekt i en kommende Golf. Bedre å lage en kasse som passer til Sportage'en, og la den følge bilen isteden når den selges.

Som du er inne på; hvilken sub og hvilken forsterker kan være greit å finne ut før man begynner på dette, ikke minst hvilken sub da dette f.eks. bestemmer meget mye om hvor stor kassa skal/kan være.

Er det en 1.gen Sportage? Lang utgave? Varebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kia Sportage 1G stv:

28_604494817.jpg

Kia Sportage 1G vare:

25_-1516442190.jpg

Kia Sportage 1G stv lang:

67_811589896.jpg

Kia Sportage 1G vare lang:

56_-317985119.jpg

Kia Sportage 2G:

78_1779101623.jpg

;)

Ikke at det gjør så himla forskjell, men plassforholdene varierer jo litt. Å sette en eller to kasser på langs, langsetter bagasjeromssidene er jo én mulighet, er det en varebil er det rikelig med plass til mye rart...

Hvilke Infinity'er har du kjøpt deg da? Antall watt på dem spiller egentlig ingen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være den første..

Det er den som er på ryddesalget hos Realcar.

Men jeg fikk en ny ide, får å forhåpentligvis fordele lyden litt bedre.

anlegg.jpg

Dette er jo bare en skisse, har ikke regnet noe på luftrommet inni kassa eller noe sånt. Ikke sikkert det blir denne engang, men vil høre deres meninger. Bagasjerommet er forsovet ganske lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider