Gå til innhold

Første bil, trenger anlegg, Hjelp :)

Ranger emnet

mvhVikingen

Anbefalte innlegg

Okei. Jeg har hatt bilen en liten stund, men ikke hatt penger til lyd, før nå. Nå trenger jeg hjelp til å finne ut hva jeg skal ha. Har en Nissan primera sri 2000 mod. Tenker jeg skal bruke ca 7000-10 000 kr. Hørt at for min musikksmak (inflames, disturbed, metallica)så burde jeg ha 2 x 10" sub, to forsterkere, et par høytalere til hattehylla og to til dørene forran.

Det jeg trenger hjelp til er å finne merke, en plass/side som er billig og alle andre detaljer. Setter pris på all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Ljudia.no der er det mye bra for en billig penge. Men jeg ville nok gått for 2 12" i stedet, 10" blir fort litt for smått. Hvis du ikke har bilen full av folk hele tia ville jeg anbefalt kun sub og frontsett, blir klarere lyd av det. 6x9" er sjelden spesielt bra.

"Et triks man får stor respekt for innen rånermiljøene som ikke har sitt hovednedslagsfelt på Frogner i Oslo."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenke meg selv og kjøpe http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=6916&katid=649&mid=m436&id=&vn=736 til min første bil! ... til og ha fremme .. så tar jeg de fremme.. er god trøkk i dem.. og setter de i bakdøren....

men troor du vill få bruk for en forsterker til dem. så det krever litt plass.. eller bare lage til rack ån at det blir "komprimer" der du måtte finne på og ha det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet! birthday

Et forslag herfra:

MDF-overganger til fordørene:

4949_khudos_mdfd_28_1.jpg

6,5" frontsett fra Monacor:

652d62b86a09614.jpg

2 stk 12" subwoofere fra Monacor:

3217_carpower_by_monacor_blackbass12.jpg3217_carpower_by_monacor_blackbass12.jpg

Kasse til sub'sa:

819_phonocar_4_835.jpg

Monoblokk til subs:

3175_carpower_by_monacor_power11000d.jpg

Forsterker til frontsett:

3184_carpower_by_monacor_power2250.jpg

Med eventuell justeringer etter ønske og mulig ny spiller i tillegg(?) skal vi nok greie å komme greit innenfor ditt budsjett med en pakkepris her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt genialt! :)

Men får en toveis 12" og en forsterker til den, av en jeg kjenner.

Trenger vist en større kasse til suben. Men kan godt tenke meg en ny spiller også, den jeg har nå har verken usb eller aux forran på spilleren. Så hadde vært supert med en grei spiller med begge deler :D

Hvor mye tror du det kommer på, sånn ca? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider