Mauritz Skrevet Oktober 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2010 Hei. Jeg har akuratt byttet motor på min Omega 95. Det gikk nesten smertefritt, men så kommer problemene. Da jeg skulle prøve å vri om tenningen var det ikke tegn til liv. Så kom jeg på at jeg hørte noen prate om nullstilling av elektronikken etc. noen som vet hvordan det kan gjøres ? Mvh Håvard Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Oktober 18, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2010 hvilken hjerne bruker du? samme som stod i bilen? har du koblet i alle ledningen på batteriet? Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mauritz Skrevet Oktober 19, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2010 Alt er koblet til batteriet ja. Bruker hjernen som sto i bilen, motoren jeg har satt i er 99 mod å den gammle 95 mod. Er vell noe som må omprogrameres ? Eller må jeg få tak i hjerne til en 99 mod ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Oktober 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2010 har du lys i dash? får du kjinnet? Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Oktober 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2010 95-modellen har antagelig en simtec 56.1 ECU, mens 99-modellen har simtec 56.5. Det er forskjeller mellom de to, men usikker på hvor store de er annet enn at de har annet format på feilkodene. Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mauritz Skrevet Oktober 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2010 Har lys i dash ja. Hva mener du med kjinnet ? Har hørt fra ett verksted at det er startsperre det er noe med. En annen sa det var pga hjernen er fra en 95 mod å motor fra 99 mod å at jeg mått bytte hjerne. Han hadde en 97 mod hjerne så jeg skal prøve. Så vi får se :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
16vturbo Skrevet Oktober 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2010 kjinnet - Får du vridd rundt motoren med nøkkelen? eller skjer det ingenting ? Siter 1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt ''The one who shall be last... Will be sideways and smiling!'' :D monstergarasj på Instagram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sehen Skrevet Oktober 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2010 Hei. Skal du prøve hjernen fra 97 modellen må du ha chippen fra nøkkelen til den bilen hjernen tilhører. Hvis det er startsperren som kødder skal motorlampe blinke når du vrir på tenninga. Går motoren rundt når du vrir om nøkkelen? Steve Siter På ALKOHOL (E85) Omega 2,0-2,5V6 98mod. Drifting along slippery roads!!! Omega 2.0 94mod. Prosjekt :) Snart spiker !! Spiker nå, hvil i fred :) Astra F2 95 mod. 1,6 16V Bruksbil Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2010 Bensin elelr diesel? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mauritz Skrevet Oktober 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2010 Nå er jeg kommet ett skritt vidre. Nå går startmotor når jeg vrir nøkkelen, men får ikke nåkk strøm til å starte, er på nære nippe til å starte. Må få koblet til ladder imorgen å se om det blir liv i den :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg