Gå til innhold

FR33DY: Golf 3 - "Wide & Low" prosjekt

Ranger emnet

FR33DY

Anbefalte innlegg

Takker så meget! :D

Ja når jeg tenker over det er jeg vel egentlig et veldig begavet barn... hehe neida :D

Det kan vel skyldes min far at jeg får til det meste av dette, ettersom at han er litt altmuligmann. Da jeg alltid har vært interessert i slikt, har han lært meg en god del praktiske ting oppgjennom tiden.

Jeg begynte vel egentlig ganske tidlig med modifisering av datamaskiner og slikt... Kan vel si jeg oppgraderte til bil :D

Instrumentskivene var vel egentlig en smal sak. Jeg mekka mine i photoshop for så å printe på vanlig fotopapir(slik med gjennskin i). Mener på jeg har dette på pcn enplass om du vil ha dem :)

Så klipte jeg til( er ikke så nøye om det ikke er 100% beint i kantene, ettersom at dekselet utenpå dekker dette. Brukte dobbelsidet teip for å feste dem utenpå de gamle.. går vel an med lim og div annet også.

Interiørlyset var vel egentlig bare å ta bit for bit. med dioder og motstander. dette er vel egentlig ganske enkelt sålenge du tar det med ro og gjør det skikkelig :)

Slurva litt med viftekontrollene selv, det skal fikses på min :)

Har også en god del bright white dioder og LEDpærer liggende, så de er godt mulig at interiørlyset blir hvitt etterhvert :)

____________DRIZZLE CREW____________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 380
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er kjekt å ha en far som kan litt sånt. Det er da det er moro å mekke bil, når du vet hvordan du vil ha bilen og får den akkurat sånn du vil ha den til slutt. Også er det ekstra deilig å kjøre med den, fordi du vet du har gjort alt selv! :D

Men de H3 bright white pærene du sa du hadde kjøpt til tåkelysa, lyser de veldig hvitt eller? :) vurdere å bare å kjøpe noen H3 led pærer, bare for utseendet sin skyld.

Kan du ikke komme å valse buene mine og sparkle å lakke litt samma slengen? :D

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var egentlig ikke skivene jeg mente. Men loddinga av diodene og slikt.. Det er det jeg sliter med. Jeg vet jo hvordan man lodder, og hvordan bruke motstanden osv. Men problemet er at jeg ikke tør å prøve, fordi jeg er så jævlig redd for å ødelegge noe :p går det an å bare kjøpe pærer med T10 sokkel og bytte ut pæra baki viftekontrollene der? Eller hvilken type pærer trenger jeg bak der? Helst i led :)

- VW Golf 3 93' CL

- VW Golf 3 92' GL

"Kjærligheten vokser ikke på trær. Den bygges i Tyskland."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

indeed :D

Ja de lyser ganske hvitt ja :) men de jeg har er billig greier det og.

LEDpærer fungerer, men om du får det godkjent på kontroll er en annen ting. Tror de har mye å si hvem du møter på.

Hehehe seff :D

meeget lei av sparkling og pussing for øyeblikket ass!

essda bare å prøve. er du litt teknisk innstilt er det ingen problem :)

Ja i viftekontrollen vil jeg fraråde å bruke dioder, jeg borra noen hull her og der å trykte inn dioder.. Skal ta igjen dette nå å bytte ut hele kontrollen å bruke LEDpære istede. Der kan du bruke noe slikt som DETTE f.eks.

Bak der er det viktig at LEDpæra lyser til sidene, for sprederne som fordeler lyset er rundt pæra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye liv fortiden. Vært innom bilxtra og biltema entur og kjøpt inn noe småtteri:

DSC00286.jpg

Ble visst ny nøkkelring i samme slengen:D

DSC00285.jpg

Frøs også på noen morgener tilbake, så de ble visst å legge om til de fantastisk pene vinterfelgene mine:

DSC00292.jpg

Rydda også litt i dekka mine. Viste seg at jeg har en god del felger med dekk til overs. Blant annet de gamle sommerfelgene:

DSC00289.jpg

Har også flere sett, med både sommer og vinterdekk, så om noen trenger billige felger eller dekk er det bare å skrike ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde også en aldri så liten photoshoot på skolen før vinterdekka kom på. Kan jo slenge inn et bilde fra den :)

Golfmk3.png

Tviler på det blir å senke fronten nå som vinterfelgene er på. får heller se hvordan det blir.

Har ellers noen småplaner for vintern, blant annet mulig det blir ryggekamera, ny bakpotte, osv.

Driver også og anskaffer meg billig forsterker, så jeg kan begynne litt på anlegg. Har litt planer der og. Alt kommer etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått byttet olje og oljefilter.

La også merke til at lyktene mine har begynt å dogge noe voldsomt:

DSC00296.jpg

Dette pga gummidekslene bak som ikke var festet skikkelig. veldig vansklig å få på plass når lyktene står på bilen. Da bilen var på kontroll ble ikke disse festet skikelig, så nå har jeg kjørt en stund uten at dekslene var festet. Plukka ut lyktene i gårkveld, og vann og sand og skitt rant ut av lyktene :doh

Blir vel å plukke dem i småbiter å skylle dem helt reine :)

Monterte de sota lyktene midlertidig.

Satser også på å få montert denne ikveld, som nå er ferdig:

DSC00293.jpg

DSC00294.jpg

Vasket filteret igår kveld og alt er klart for montering.

Mulig det blir å legge på et strøk tectyl i helgen på hjulbuer og kanal kanter.

Kantene på kanalen har blitt litt skeive igjen ettersom at jekken min er litt ødelakt.

Da forsvinner også det eneste av rust som jeg finner som er igjen. Er litt på pungtene hvor jekken skal løfte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filteret montert:

SAM_0384.jpg

SAM_0383.jpg

SAM_0386.jpg

SAM_0387.jpg

Har tatt ut alt av elektrisk i lyktene og spylt dem godt innvendig, og lagt dem til tørk.

Rydda opp litt i ledningene inni frontlyktene når de først var ute av lykten:

SAM_0389.jpg

Ellers.. smokka på dette:

SAM_0397.jpg

SAM_0399.jpg

Driver og vurderer å lakkere enten disse eller lettmetallfelgene i en eller annen farge, noen forslag til farge? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenkte på å finne en litt mer fancy men grisebillig løsning isteden for disse som står på nå :)

Har disse som du ser lenger oppe på siden med sommerdekk, og et ganske likt sett med brukbare vinterdekk, men jeg synes egentlig at de med sommerdekk har litt penere form enn de andre.

Får se hva det blir til.

Takker ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette! :) Har hatt endel volkswagen selv nå, har desverre ingen volkswagen prosjekt for tia.. Men det blir vel. Ser du bor i ålesund, bor i Molde jeg.. Er i ledelsen av Midtnorsk gatebil, om du vet hva det er!? Hadde isåfal vær morro og sett bilen din på treff osv. i fremtiden :)

Her er 2 av prosjektrådene til ex biler.

http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=20064&highlight=volkswagen

http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=16542&highlight=norwegian+golf

FUCK YOUR FAKE WHEELS! Wheel whore for life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette! :) Har hatt endel volkswagen selv nå, har desverre ingen volkswagen prosjekt for tia.. Men det blir vel. Ser du bor i ålesund, bor i Molde jeg.. Er i ledelsen av Midtnorsk gatebil, om du vet hva det er!? Hadde isåfal vær morro og sett bilen din på treff osv. i fremtiden :)

Her er 2 av prosjektrådene til ex biler.

http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=20064&highlight=volkswagen

http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=16542&highlight=norwegian+golf

Takk takk ;) Ja stance er viktig, uansett. Alle mine biler er/ har vært 100% daily drivers ;)

FUCK YOUR FAKE WHEELS! Wheel whore for life.

Lenke til kommentar
Del på andre sider