Gå til innhold

FR33DY: Golf 3 - "Wide & Low" prosjekt

Ranger emnet


FR33DY

Anbefalte innlegg

  • Svar 380
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvor skaffet du alt dette da ? Vurderer og gjøre dette på min også skjønner du, ble rimeli stilig i forhold til det originalet :P

 

Du får vel tak i det meste på chlas ohlson.

 

Dealextreme.com har jo også veldig billige dioder. Bestilte noen pakker derifra. 10 dioder for for 8 kroner :D

 

Også må du selfølgelig ha loddebolt og tinn.

På belysningen i speedometeret borret jeg hull i coveret til den gamle belysningen og satte inn dioder:

IMG_0004.jpg

 

 

 

Brukte ledninger på speedometeret for å få bedre resultat.

 

Skjermene som viser klokke og km.stand er litt vanskligere, ettersom at du må demontere hele speedometeret og fjerne en film som ligger bak, for så å bytte ut org.pæren med en diode.

Men dette er jo også mulig å skippe. Ser greit ut uten:

IMG_0003.jpg

 

 

Om du er litt teknisk instilt burde ikke dette være noe problem :thumb

____________DRIZZLE CREW____________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette burde gå! Hvertfall med så fine bilder! Undersøkte litt i går da, det selger ferdie dioder loddet med motstander og ledninger for 12v spenning på dioder.no, tror du disse funker greit? da har jeg valget i mellom dioder med 32° spredning eller 60° graders. Regner med 60° vil være best?

 

ja, men dette er da selfølgelig det litt dyrere valget.

Men det er da ikke store beløpet det er snakk om :D

 

ja til speedometer og viftekontroll vil nok 60 være best.

Bryterne trenger sikkert ikke mer enn 32. Men der velger du som du føler for :)

men det blir jo en del dioder da.

jeg brukte

6 stk 5mm på speedometer.

8 stk 5mm på viftekontroll

Litt div 3mm og 5mm på bryterne.

 

Men jeg vil råde deg til å bare bytte ut org.pæren i viftekontrollene med en SLIK en(eller noe lignende, T10 sokkel hvertfall), og ikke begynne å stresse med mange dioder. Vil tro resultatet blir bedre og.

____________DRIZZLE CREW____________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du sikker på at det er en T10 sokkel bak vifte kontrollene? fikk ikke sjekke selv i dag siden jeg ikke helt fant ut hvordan jeg skulla komme meg inn til denne pæra :P

 

og hvordan gjorde du det bak bryterne, ta feks bakrutevarmern, bare setter du dioden der hvor det gamle lyset sitter og kobler det opp i mot ledningnettet til denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du sikker på at det er en T10 sokkel bak vifte kontrollene? fikk ikke sjekke selv i dag siden jeg ikke helt fant ut hvordan jeg skulla komme meg inn til denne pæra :P

 

og hvordan gjorde du det bak bryterne, ta feks bakrutevarmern, bare setter du dioden der hvor det gamle lyset sitter og kobler det opp i mot ledningnettet til denne?

 

Synes å huske at det var T10 ja, men skal ikke si jeg er 100% sikker.

 

Ja. Er ikke så god plass, så det vil nok bli bedre med lodding, om du kan litt om det selfølgeli :). Men det skal nok gå om du får det skikkelig på plass. Du kan bruke limpistol om dette blir et problem :)

jeg brukte også en rød 3mm diode på bakrutevarmern jeg byttet ut med pæra som aktiveres når brytern er på :)

____________DRIZZLE CREW____________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår