Gå til innhold

FR33DY: Golf 3 - "Wide & Low" prosjekt

Ranger emnet

FR33DY

Anbefalte innlegg

• Svar 380
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

blir tøft dette, bare å slenge ut updates !

kjøpte du felgene dine hos forhandler eller privat ? :)

Takker :) Blir vel kansje litt svakt med updates nå rundt juletider hvertfall grunnet skisesongen.

Kan da slenge ut et lite sidesprang jeg jobbet med her en dag :D

206mno6.jpg

Lagde meg en rail som jeg kan ha i hagen til å øve på

Fikk praktisert sveisinga litt da vertfall :D

Handlet felgene privat, men de er ubrukte.

____________DRIZZLE CREW____________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Halllåå! :D

Da var det jaggu på tide med litt oppdatering her. Har vel vert stille her i over en måned nå..

Kan vel begynne med å vise dere dette:

IMG_0108.jpg

Yes! endelig fått dekk på felgene. Men møtte på et problem når jeg skulle montere. Trenger nye hjulbolter. De orginale er alt for korte, og har feil kon. Var og snakket med dekkteam (Som jeg kjøpte dekkene hos) og fikk en bolt for å prøvemontere. Har nå sendt dem mail og venter på svar. Så felgene kommer nok på om ikke så altfor lenge.

Har begynt på valsingen. Valset ene hjulbuen bak, men fikk ikke valset så mye som jeg ville. Viste seg å være vanskelig å slå inn kanten uten å bruke så mye makt at utsiden blir bulket. Vil helst ikke bulke mer enn nødvendig.

Har ikke bilder av dette akkurat nå, på grunn av at telefonen er ødelagt.

Vil nok bli mer aktivitet her fremover nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da var boltene ankommet. og nå som alt er klart til å gjøre ferdig valsing, justering, montering, osv. måtte det selfølgelig dukke opp enda en hindring :doh

IMG_0135.jpg

Denne forblir på i hvertfall 4 uker. Får se om jeg får gjort noe i mellomtiden.. Da kommer det isåfall updates :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok en rail ja :D

Var ikke denne da men... slikt skjer ;p

Ja, fikk med meg railen :p

Regna nesten med at det hadde noe med det å gjøre!

'92 Mazda 626 2.0 GLX (GE)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jess, viste seg at jeg fikk gjort litt alikevel :tannløs:

IMG_1730.jpg

IMG_1731.jpg

IMG_1732.jpg

IMG_1733.jpg

Fikk en kompis til å hjelpe med justering og montering av bakdelen. Hevet vel omtrent 10 cm. Høyden er midlertidig, nå som jeg bare har fått valset ene hjulbuen bak, og i tillegg skal bredde. Er bare slik at det er mulig å kjøre bilen i mellomtiden :)

Ganske fornøyd med resultatet.

Viser vel kanskje ikke så godt på disse bildene, men det ble litt negativ camber også :D

Kommer fler bilder når jeg får fikset fronten.

Forresten, noen som har gode ideer til hvordan jeg skal bredde hjulbuene?

Vil helst gjøre det så enkelt som mulig,og ikke så mye.. Vurderer å bare bende ut hele kanten litt. Noe i denne duren: (bilde er hentet fra en prosjekttråd her på forumet)

DSC05032.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Skal ikke være umulig og få dette godkjent hos biltilsynet...

men det de kommer til og stille sterkest krav til er om bilen er i lovlig kjørehøyde, om hjulene stikker utenom hjulbuene og hvor mye endring det er av sporvidden :)

- 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant

- 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt

- 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek)

...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider