Gå til innhold

FR33DY: Golf 3 - "Wide & Low" prosjekt

Ranger emnet

FR33DY

Anbefalte innlegg

Tøft!:D Artig med fjernstyrt åpner, men har jeg vært deg ville jeg vært forsiktig med hvor langt ned den cleana delen på bakluka går, så du ikke får trøbbel fra overivrig polis, men det har du kanskje allerede tenkt på;)

Ser ufattelig bra ut så langt da:D

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 380
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe :D

jaa la merke til det når jeg kuttet til listen. skal ta bort 0.5-1cm av den. Tenkte jeg skulle gjøre meg ferdig med skiltbelysning osv. først :)

Men noen som har peiling på hvor strenge de er i kontrollen med skiltbelysninga? tenkte jeg skulle mekke noe med hvite dioder og plexiglass osv.. mulig å få dette godkjent?

____________DRIZZLE CREW____________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tru det ikke gjør noe egentlig. Hvis du tenker slik, at de orginale skiltbelysningene er jo av "glass" de også. Så om du har plexiglass og dioder, som vil lyse bedre ikke har noe å si. :) Men, gjør det sånn at du lager det slik, at du både kan ha det egenlagde, og det orginale. Sånn at det er bare å bytte liksom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tett igjen alt av hull i bakluka, men behold ett lite ett til å dra leding igjennom. Få tak i en LED stripe, har jeg gjort på min, gjort det samme på bakluka på min golf 2 som du har ment å gjøre. Ble knallbra med Led stripe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var det å få dette godkjent?

Ja har tenkt på ledstripe også, men hvordan fester du ledstripen om du tetter alt av hull? :)

Lakket også den lille boksen innvendig med krom-lakk og brukte testet med bright-white pære.

Resultatet ble bedre, men har fortsatt lyst på en stripe ja.. Tenkte jeg skulle lage en stripe imorra med LED'sa jeg har liggende, så får vi se om jeg beholder dette eller om jeg bestiller meg ei stripe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen problem med godkjenninga så lenge du ikkje forandrer fargen på skilt lysa :) de ska vere kvite og lyse opp skiltet, eneste "reglene" eg vet om... :) og burde vist om de va noen andre regler ang. dette siden eg har jobbet som bilmekaniker noen år :P

-Audi A6 2.5tdi familie vogn

-Merc w201 300TDT

XAudi A4 1,8TQ 96mod (bruks bil)

XMerc 190 3,0L TD 91mod ("prosjekt" bil)

Xyamaha Fzr 600 gammel mod..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen problem med godkjenninga så lenge du ikkje forandrer fargen på skilt lysa :) de ska vere kvite og lyse opp skiltet, eneste "reglene" eg vet om... :) og burde vist om de va noen andre regler ang. dette siden eg har jobbet som bilmekaniker noen år :P

Eg satte i blå LED pærer i skilt lysene på min. i følge han på biltema så sa han at så lenge de ikke pekte utover og blendet så var det lovlig.. men de var ikke lovlig som park lys. men e dette som han sa feil da? :D

kjør stil, opel uten tvil!

Min tråd med forlatte Opler: http://www.bilforumet.no/bilmerker/opel/ascona/276395-forlatte-ascona-ber.html
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg lagt opp kabler og montert bryter.

Brukte ledninger fra vindusvisker, slik at jeg slapp å legge opp nye kabler helt frem.

Har også byttet ut varsellampene for Airbag og ABS, samt bryter for setevarmere.

Fikk tak i noe som hadde stått i en passat. Med litt modifisering gikk dette som smurt! :D

Strekte ut og flyttet ledningene for aribag/ABS og setevarmer til midtkonsollen:

02062011371.jpg

Kontakten til de nye lampene var helt annerledes enn på orginal lampene. Så jeg brukte orginalen som en slags adapter:

02062011377.jpg

Monterte døråpneren skikkelig og kuttet til wire'n:

02062011372.jpg

De nye bryterene var også litt bredere enn de orginale. Litt skjæring og filing så var det problemet løst:

02062011388.jpg

02062011395.jpg

Resultat:

02062011398.jpg

02062011400.jpg

De nye bryterene var litt mindre enn de orginale, noe som gjorde det noe usymetrisk. Skal fortsette på dette senere.

Satser på å bredde hjulbuer og fortsette på bakluka i helga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var det å få dette godkjent?

Ja har tenkt på ledstripe også, men hvordan fester du ledstripen om du tetter alt av hull? :)

Lakket også den lille boksen innvendig med krom-lakk og brukte testet med bright-white pære.

Resultatet ble bedre, men har fortsatt lyst på en stripe ja.. Tenkte jeg skulle lage en stripe imorra med LED'sa jeg har liggende, så får vi se om jeg beholder dette eller om jeg bestiller meg ei stripe :D

Ikke noe problem :) Jeg var å viste bilen min nå på tirsdag, å dem sa ingen ting om LED stripa :)

Jeg har tettet alt av hull foruten om ett som ledningene går igjennom og satt fast ledstripen med god dobbelsidig teip.

Plasserte den på selve plata som senker skiltåpningen om du skjønner. Den du skal sveise på :) Fungerer gull på min så langt :)

Dette er da en ferdig stripe, å ikke en jeg har laget selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å pusset ned bakluka for sparkling idag. La merke til at jeg ikke har dekket til bakruten godt nok når jeg har sveiset. Så nå er det massevis av små groper i bakruta angry2:angry::chairshot:shake

Tror ikke det viser så godt når jeg får vasket ruta da, så om ruta ikke sprekker eller eksploderer vil dette bli som det er til lommeboka sier noe annet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har da skjedd litt her i det siste :)

Fortsatte på bakluka:

PICT0098.jpg

PICT0101.jpg

PICT0109.jpg

Lagt på noen lag med grunning:

PICT0113.jpg

PICT0114.jpg

Sveiset på plass lista:

IMG_0143.jpg

IMG_0149.jpg

Har kjøpt inn lakk i ca samme farge, fant ikke noe på sprayboks med rette lakk koden. Men det går greit ettersom at dette blir en litt midlertidig lakkering :)

Fant også frem orginal grillen, har funnet ut at jeg skal bruke metall listen fra org. fangeren(skal fjerne senkningen til logoen).

PICT0104.jpg

PICT0107.jpg

Den som fulgte med styling grillen hadde utrolig dårlig passform og var veldig svak.

Fikk såvidt begyndt på dette:

PICT0120.jpg

Står på hver dag nå for å få bilen ferdig før jeg reiser til tyrkia med noen kompiser neste mandag :D

Har fått oppkjøringsdato som er 16 august. Litt kjipt at jeg ikke får kjørt noe i sommer, menmen, har da vertfall mer tid til å mekke på bilen :D

Endret av FR33DY

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes listen ble litt svak, ettersom at jeg ikke brukte så tykt stål, så jeg sveiset på to bolter under listen for å forsterke den.

IMG_0154.jpg

IMG_0163.jpg

IMG_0160.jpg

IMG_0170.jpg

Fikk også denne i posten i dag:

IMG_0151.jpg

Den er ikke OEM del, så passformen måtte fikses litt på :)

IMG_0164.jpg

IMG_0165.jpg

IMG_0167.jpg

Kuttet også girstanga noen cm. Ble mye bedre nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider