Gå til innhold

irriterende giringproblem hjelp!!?

Ranger emnet

Danielsm

Anbefalte innlegg

bil: opel omega B stv 2001 16v 2.2 145 hk manuell bakhjulsdrift

ble byttet clutch for 3 månder siden. bilen er kunn kjørt 6000 etter clutch skifte. bilen er gådd 139000 nå. idag begynte den med et irriterende problem som jeg hadde på gammel bilen min. og det var at når jeg starta den og skulle ha den i revers så fikk jeg den ikke i revers (ja jeg tok opp reverssperra). jeg prøvde et annet gir og så revers. så kom den i revers. og da jeg rygget og skulle sette den i 1 gir så fikk jeg den ikke i 1 gir. måtte sette den i 4 gir så fikk jeg den i 1 gir etter det. og så kjørte jeg på jobb uten problemer. og da jeg skulle kjøre litt senere så tok jeg den i fri, tok på beltet og så skulle jeg sette den i 1 gir men fikk den ikke i første gir. så prøvde jeg et annet gir og så i fikk jeg den i 1 gir. men det er kunn når den står iro. ikke under kjøring at jeg ikke får den i et annet gir og men kunn når jeg står i ro. clutchen virker ikke unormal. den virker som den skal. (det er hydraulisk clutch)

hva kan være problemet? :S

Endret av Danielsm

Chevrolet Malibu Classic Wagon 1979 V8 410 bhp 383 STROKER

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært på opfure her i bodø og har fått funnet ut hva problemet er.

og de sa at akslingen som går igjennom clutchen er ikke nokk rengjort, så den henger igjen fordet om man trør inn clutchen. girkassen må ut og så må det rengjøres. men har garanti på clutch skiftet. så det skal ordne seg :)

men takker for svar uansett. :)

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært på opfure her i bodø og har fått funnet ut hva problemet er.

og de sa at akslingen som går igjennom clutchen er ikke nokk rengjort, så den henger igjen fordet om man trør inn clutchen. girkassen må ut og så må det rengjøres. men har garanti på clutch skiftet. så det skal ordne seg :)

men takker for svar uansett. :)

VW caddy 1.9 TDI 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider