Gå til innhold

de som organiserte gatebil skulle fått GRISEBANK! møkkaopplegg

Ranger emnet


hfracing

Anbefalte innlegg

Åge:

 

Det hadde hjulpet fælt hvis alle vaktene hadde visst hvordan man måtte gjøre det for å kjøre på banen.

Jeg måtte krangle meg forbi to vakter (voksne menn) som mente jeg måtte parkere nede på gocartbanen. Jeg sa, nei, jeg skal til teknisk, vet dere hvor det er? "Nei, men alle skal kjøre på banen, så de kommer sikkert rundt.."

 

AGH! Når jeg fant ut hvor teknisk var, så hadde allerede masse folk stilt seg i kø. Jeg spurte en anne vakt om det bare var å stille seg i køen til teknisk og ikke noe mer, og det var helt ok fikk jeg høre. Først når jeg var ferdig med teknisk fikk jeg beskjed om at jeg måtte jogge opp for å betale _MER_ penger for å kjøre.

 

Syns det er drøyt med 680 kroner for inngang pluss kjøring på banen for meg og en kompis! LITT glade i penger?

Jeg sa i inngangen at jeg skulle betale for banekjøring og inngang, og det var ok, men jeg hadde jo ikke betalt for begge fant jeg ut.

 

Når vi leier banen selv og har en 20-25 stykker som spleiser, så ender vi på 300-400 kroner per snute.

Pluss at vi får kjøre så mye som vi bare gidder.

 

Ikke misforstå, Gatebil er/var et fett treff, men nå er det for mye fyll og useriøsitet. Har nok blitt for stort..

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Audi90

gatebil er fyllefest for bygdetullinger spør du meg....

Utstillingen er jo en spøk med 90% av bilene nede på goklart banen,og de som arrangerer har 0 kontroll.

Bare se på passering av banen og på antallet bilder de slipper ut i samme slengen....

Flagg er også luksus.... flaggpostene var mer opptatt andre ting enn faktisk å flagge når f.eks noen tverret bilen i depot svingen

 

Me var ein gjeng på 3 biler som kom ned på fredagskvelden,

Golf 1, Golf 2 og Golf 3, me vart henvist til gjørmeholet. Der var det ikkje nokon når me kom. Kl 1200 var det fullt, og dei starta med full fest! Kl 0300 begynte vaktene å ta ansvar, å kommanderte at musikken skulle av, så me fekk sove til kl 0700, da var alle i full gang att. Er det ikkje bedre å drikke lørdagskvelden??? Søndag er det jo start kl 1300.

 

Dette var sjefs bra?? Fikk ikkje søvn, og dette resulterte i att Jallasport ikkje klarte å karre seg opp tidsnok til å få køyre.

Han måtte stå på venteliste til kl 1630, da fikk han mast seg til en plass på bana. Da han blei nekta køyring på bana, så ville ha parkere på gocart bana, men dette fikk han ikkje, då måtte han vaske bilen fyrst!!!!

 

gatebil er blitt eit dritt arrangement:

-for høg pris

-for mykje fyll, natt til laurdag

-ein del mongo funksjonærar

-forskjellsbehandling

-for mykje feil folk

+++++++++

 

Vil og sei at halve gjengen vår hadde køyrt over 50 mil for å komme ned.

 

Gatebil er blitt eit drittarrangement!

 

vil og sei at me er ein gjeng med bygdetullingar, med 96% på innerlomma, men me kan oppføre oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fersk Gatebil'er har jeg lurt litt på et par ting... Dere som kjører (..hardt), når dere kommer hjem og sjekker forstilling, hjuloppheng etc., er det fortsatt i god stand eller? :)

 

Hva med hvis det smeller skikkelig uttpå der... Forsikringen dekker vel ikke banekjøring. Da er det bare å åpne lommeboka?

 

Har vurdert et par ganger å prøve min lille røde på bane, men har hele tiden hatt i bakhodet at det kan bli en dyr affære. Dessuten spørs det om jeg ikke skulle hatt litt mer gamp... Hadde blitt flekka skikkelig på slettene. ...Men når jeg så et par Civic'er nesten velte i breisladd-svingen, så tenkte jeg også: kan de kjøre der, kan jeg... :) Ja,ja vi får se til neste år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pug:

 

Når det gjelder hjuloppheng og slikt, så er det som oftest i utmerket stand.

 

Jeg personlig har kjørt mye bane med bilen, og har ødelagt et hjullager bak, pluss at jeg nok må bytte noen foring i bakstillinga snart. Det er ikke så ille syns jeg, jeg har vært på ca 15 banekjøringer i år.

 

Sålenge du holder deg vekk fra bulking og slikt, så er nok de eneste utgiftene bremser og dekk.

 

Forsikring ja.. Det er ikke så lett. Jeg har fått en skriftlig bekreftelse på at forsikringen min gjelder førertrening på lukket bane.

Men da er aberet at veitrafikkloven gjelder. (80km/t) Det gjør den forøvrig på alle banekjøringer med standardbiler, men det er lite politi med laser der.. :D Men i teorien så kunne de stått med laser på enden av langsletta og plukket sertifikat.

 

Men det virker som de ser positivt på at vi kjører fra oss på bane, personlig kjører jeg penere på vei etter en banesession. Det er liksom ikke noe poeng å kjøre gris på veien når du ser hvor mye fetere det er å kjøre på grensa på bane.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pug106_S16

Som fersk Gatebil'er har jeg lurt litt på et par ting... Dere som kjører (..hardt), når dere kommer hjem og sjekker forstilling, hjuloppheng etc., er det fortsatt i god stand eller? :)

 

Hva med hvis det smeller skikkelig uttpå der... Forsikringen dekker vel ikke banekjøring. Da er det bare å åpne lommeboka?

 

Har vurdert et par ganger å prøve min lille røde på bane, men har hele tiden hatt i bakhodet at det kan bli en dyr affære. Dessuten spørs det om jeg ikke skulle hatt litt mer gamp... Hadde blitt flekka skikkelig på slettene. ...Men når jeg så et par Civic'er nesten velte i breisladd-svingen, så tenkte jeg også: kan de kjøre der, kan jeg... :) Ja,ja vi får se til neste år...

 

Skulle du kjøre ut på banen og knuse noe, er det vel bare å si at det skjedde på veien hjem? :-Dhapyhappy

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetil

 

Sikker på at de prisene stemmer for i år ? Synes Malerbakken sa at baneleia hadde steget dramatisk, vet du noe mere om det ?

Og er det priser for en hel dag ?

 

Nei, er ikke sikker på at det gjelder for i år.

Og det er heller ikke snakk om en hel dag, men typisk fra 17-2100 på kvelden. Men da får man kjørt så mye man orker, og det er ingen som har noe mer energi igjen når klokka blir 2000..

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pug106_S16

Som fersk Gatebil'er har jeg lurt litt på et par ting... Dere som kjører (..hardt), når dere kommer hjem og sjekker forstilling, hjuloppheng etc., er det fortsatt i god stand eller? :)

 

Hva med hvis det smeller skikkelig uttpå der... Forsikringen dekker vel ikke banekjøring. Da er det bare å åpne lommeboka?

 

Har vurdert et par ganger å prøve min lille røde på bane, men har hele tiden hatt i bakhodet at det kan bli en dyr affære. Dessuten spørs det om jeg ikke skulle hatt litt mer gamp... Hadde blitt flekka skikkelig på slettene. ...Men når jeg så et par Civic'er nesten velte i breisladd-svingen, så tenkte jeg også: kan de kjøre der, kan jeg... :) Ja,ja vi får se til neste år...

 

litt bruk av vett så er det ikke no problem og kjøre på bane.. har ikke hatt no skader på bil hittil.. (to banetreff). har også blitt overaska over hvor bra man henger med med en liten lett bil.. en kompis har en 106 rallye. og med den kunne han virkelig ha erta litt cossier osv i svinga.. de ville dratt han på raka, men jeg tør vedde på at han hadde tatt igjen MYE i svinga..

 

hiv deg med på et banetreff en gang, men hold deg for helvete unna gatebil :)

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

 

litt bruk av vett så er det ikke no problem og kjøre på bane.. har ikke hatt no skader på bil hittil.. (to banetreff). har også blitt overaska over hvor bra man henger med med en liten lett bil.. en kompis har en 106 rallye. og med den kunne han virkelig ha erta litt cossier osv i svinga.. de ville dratt han på raka, men jeg tør vedde på at han hadde tatt igjen MYE i svinga..

 

hiv deg med på et banetreff en gang, men hold deg for helvete unna gatebil :)

 

106 Rallye, ja... Original eller? I såfall har jeg hakket mer gamp, og da kunne jeg jo har erta enda litt mer i svingene. :) Det blir jo selvfølgelig der jeg kan få gjort noe.

 

Hvilke andre banetreff er det en med Pug kan kaste seg på? Mulig Peugeot-klubben kunne ha ordna noe, når jeg tenker etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

Åge:

 

Det hadde hjulpet fælt hvis alle vaktene hadde visst hvordan man måtte gjøre det for å kjøre på banen.

Jeg måtte krangle meg forbi to vakter (voksne menn) som mente jeg måtte parkere nede på gocartbanen. Jeg sa, nei, jeg skal til teknisk, vet dere hvor det er? "Nei, men alle skal kjøre på banen, så de kommer sikkert rundt.."

 

AGH! Når jeg fant ut hvor teknisk var, så hadde allerede masse folk stilt seg i kø. Jeg spurte en anne vakt om det bare var å stille seg i køen til teknisk og ikke noe mer, og det var helt ok fikk jeg høre. Først når jeg var ferdig med teknisk fikk jeg beskjed om at jeg måtte jogge opp for å betale _MER_ penger for å kjøre.

 

Syns det er drøyt med 680 kroner for inngang pluss kjøring på banen for meg og en kompis! LITT glade i penger?

Jeg sa i inngangen at jeg skulle betale for banekjøring og inngang, og det var ok, men jeg hadde jo ikke betalt for begge fant jeg ut.

 

Når vi leier banen selv og har en 20-25 stykker som spleiser, så ender vi på 300-400 kroner per snute.

Pluss at vi får kjøre så mye som vi bare gidder.

 

Ikke misforstå, Gatebil er/var et fett treff, men nå er det for mye fyll og useriøsitet. Har nok blitt for stort..

 

Hva jeg forstår er hoved problemet at funksjonerene ikke vet hvor man skal for teknisk. Hörer veldig lite klager fra de som var der bare for å vise fram eller se på. Dette er noe jeg skal gi videre beskjed om til arrangörene så skal vi nok få dette litt bedre til neste gang. Ett stort problem jeg har oppe på plassen er at mange av de som skal kjöre forlanger å få kjöre opp på plassen å parkere mens de går inn å registrerer seg. Da blir bilene stående å ta opp plass og det blir kaos. Dette har funksjonerene fått beskjed om, dette kan nok ha skapt en del problemer i år som vi må pröve å få löst til neste år.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Åge

 

Hva jeg forstår er hoved problemet at funksjonerene ikke vet hvor man skal for teknisk. Hörer veldig lite klager fra de som var der bare for å vise fram eller se på. Dette er noe jeg skal gi videre beskjed om til arrangörene så skal vi nok få dette litt bedre til neste gang. Ett stort problem jeg har oppe på plassen er at mange av de som skal kjöre forlanger å få kjöre opp på plassen å parkere mens de går inn å registrerer seg. Da blir bilene stående å ta opp plass og det blir kaos. Dette har funksjonerene fått beskjed om, dette kan nok ha skapt en del problemer i år som vi må pröve å få löst til neste år.

 

Jepp, det er riktig, vaktene hadde ingen anelse om hva man måtte gjøre i hvilken rekkefølge for å få kjørt bane.

Det ble til at man måtte ignorere dem og kjøre på til køen..

 

Det virket ikke som om dem som skulle stille ut hadde like store problemer nei, det stemmer det.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting å ta med seg :

 

Når vaktene ved overgangen til "øya" i depotsvingen. Innimellom stanset bilene på banen for å slippe over folk og ca 1000 mennesker krysser banen, begynner plutselig Rex Rodney og skrike over høyttaleranlegget "Det er IKKE muliget til og krysse banen" osv osv...... Ehhh hallo?? Hva med litt kommunikasjon mellom vaktene og tårnet ? doh Dette gjentok seg hvertfall 5 ganger - så det var ikke en engangsglipp.

 

Vaktene gjorde det eneste rette - når det ble mye folk som stod og ventet, skjønte de at de måtte gjøre noe med det før en og annen gjøk ikke gidder å vente og løper selv. Når bilene hadde sine rolige perioder og kjørte sakte (hvilket de gjorde støtt, uten gulflagg - og da er det tilpass for dem og vente litt) Fikk de flaggvakten opp bakken til å flagge gult mens de selv gikk ut og stoppet bilene. Så slapp de folket frem :D Ganske bra gjennomført og uvurderlig for publikum. Da gadd man å vente fremfor og "ta seg til rette", noe som gjør det sikrere for både biler og publikum. Bra gjort av vaktene der, mye bedre gjennomført enn i sommer;)

 

Men når da suppegjøken i tårnet står og gauler noe helt annet hver gang..... hvorfor skal noen gidde å høre på ham neste gang da ?

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må ikke gi opp!!! Husk at størelsen på dette, har explodert.

At noen må vente, og att det er surr i egne rekker(Komunikasjon!!) må vi jobbe videre med til neste år.

Hva som skal gjøres bedre neste gang, er allerede under full granskning innad i Gatebil organisasjonen.

Vi kan jo få innspill om hva du synes må gjøres annderledes?

Vi vil jo alle ha treff ikke sant?

Jeg synes alle skal smøre seg med tolmodighet jeg, og prøve igjen neste sommer!

 

Det som er kult med Gatebil, er at alle er velkommene+at det er

ALLE VI som ER Gatebil!!!!!

 

Vi skal nok bli bedre, men ikke gi opp!!!

 

 

Beklager rotet, og takker alle som var tålmodige i helgen som var.

 

:cool::cool::cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår