nismo21 Skrevet Oktober 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2010 Hei jeg har en Mtx 12" Thunder 5000 Bass Element liggende, Burde jeg bygge en lukket kasse til det elementet ? Fordi jeg prøvde det nettopp i ett bassrør å det var dårlig med bass altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zxsonnyxz Skrevet Oktober 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2010 Og kassa var designet til elementet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nismo21 Skrevet Oktober 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2010 Hehe nei den kassa var ikke designet til det elementet, var blaupunkt rørbasskasse. men jeg trur jeg skal bygge en lukket basskasse til elementet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet Oktober 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2010 får dypere bass med bassreflex da...lavere HZ. lukket kasse funker best til raske trommeslag som rock etc. Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nismo21 Skrevet Oktober 20, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2010 jeg får se hva det blir til, bygger kassen først, å lager hull i kassen, om det ikke blir bra nok for meg så tar jeg å tetter igjen hullet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mister-klæbu Skrevet Oktober 20, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 20, 2010 bassreflex-kasse skal ha større volum einn lukka kasse da, så blir væll aldri optimalt uten rette spesifikasjonan på kassa for elementet da... Siter Rød-sprit racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nismo21 Skrevet Oktober 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2010 takker for svar :) Det ble til at jeg kjøpte meg ett nytt element, lagde ei lukket kasse etter spesifikasjonene ;) spiller bra :) nå trenger jeg bare ny forsterker for å spille optimalt siden Kenwood Elementet er på 1200w 400w rms. og forsterkeren yter bare 500watt med 320 w rms eller noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 23, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2010 Kva slags forsterker har du? Eg hadde sikkert ikkje gidda å bytta forsterker, når den yter 320w og suben kan tåle opptil 400w. (men er selfølgeligt litt avhengigt om kva slags forsterker du har) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Oktober 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2010 bassreflex-kasse skal ha større volum einn lukka kasse da, så blir væll aldri optimalt uten rette spesifikasjonan på kassa for elementet da... Det stemmer ikke! Som oftest så kan samme litervolum på en kasse være godt brukende, og gjerne anbefalt fra produsent, både på lukket og portet kasse. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Oktober 29, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2010 takker for svar :) Det ble til at jeg kjøpte meg ett nytt element, lagde ei lukket kasse etter spesifikasjonene ;) spiller bra :) nå trenger jeg bare ny forsterker for å spille optimalt siden Kenwood Elementet er på 1200w 400w rms. og forsterkeren yter bare 500watt med 320 w rms eller noe. Ikke se deg blind på watt! Din forsterker er nok ikke så strømsterk så kanskje en ny forsterker av en litt bedre kvalitet kunne gjort susen. MMATS er bra saker som du sikkert kan finne hos norske bilstereobutikker. Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg