460Norway Skrevet Oktober 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 Hei I dag tidlig stoppet bilen etter noen minutters tomgangkjøring, mens isskraping pågikk. Nå lader jeg batteriet. Den starter og går fint igjen. Når jeg først koplet på voltmeter og den gikk på tomgang viste det mellom 11 og 12 V. Når jeg ruste motoren litt steg spenning over batteripolene til 13.32 V. Der lå den ganske "pal", men økte kanskje med noen 10 talls mV når turtallet økte. Er en såpass lav ladespenning innenfor akseptert variasjon, eller er det grunn til å tro at noe er galt? Takk. mvh 460Norway Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 Du burde nok hatt 1 volt til for at det skal bli bra... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Oktober 21, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2010 Ladespenningen burde ha vært minst 13,5 volt når den bare gikk på tomgang. Spørs om du har slitte børster siden den lader litt. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg