Gå til innhold

Bestilling av ny bil snart

Ranger emnet

cosworth87

Anbefalte innlegg

Da blir snart SuperBen lagt ut for salg.

Og neste bil har jeg etter mye frem og tilbake bestemt at blir

Ny octavia RS 2.0TSI altså Bensin. Manuelt gir. 5 dørs kombicupe(hva er vitsen med stasjonsvogn?)

utstyrsmessig er jeg sikker på følgende.

RS Supreme seter(sort skinn)

18" Neptune felger.

Hill hold.

Parkeringsensor bak.

Plusspakke( Elvindu bak-Cruisecontrol)

Solgardin i bakrute(bedre en soting)

Maxi Dot

Doble solskjermer.(jævla praktisk)

Bolero radio.

Sound System(12 høytalere)

I tillegg blir det bestillt opp anet understell så bilen skal slippe bli høydesyk.

Er Foreløpig 99% sikker på Bilstein B12 sett(fjærer og dempere)

Noen som har erfaring med dette settet?

alternativ Nr 2 er Koni FSD og Eibach fjærer. som jeg har hatt god erfaring med på min gamle 1,9 tdi. og på våres demobil RS Bensin, Men syntes det kanskje blir litt mykt til mitt bruk.

Whiteline Anti Lift Kit, Dette har jeg ingen egen erfaring med. men hørt det skal vere bra? hadde Powerflex bakre bærearmsforing på 1.9tdi'en og der gjorde den stor forbedring. så WALK som i tilleg gir mer caster må jo vere gull.

utenom dette blir bilen urørt.

med 16" vinterhjul (orker ikke 17" på vinteren mer)

Men det jeg sliter med er. fargevalg,

Noen gode innspill. er ganske låst på Sort. men har også vurdert Blå. noen med noen formeninger om dette?? Hva ville dere helst kjøpt på en brukt RS om 1-2 år?

Og om jeg skal bare Grise på med Clumbus navigasjon og Park sensorer foran og bak. som er en pakkeløsning. istedenfor.

Bolero, og parksensorer bak.?

Så enkelt å greit,

Har noen noen konkrete erfaringer med Bilstein sitt B12 sett? 35mm senk.

Har noen noen erfaring med Whiteline WALK?

EVT: andre understelloppgraderinger? Coilovere UTGÅR!

Hvilken farge er å foretrekke?

Og hvilken formening om Utstyret Navigasjon ved evt videresalg?

Faen gleder meg til et bilhold som ikke innebærer fyringsolje.

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal montere Whiteline på min i helgen tenker jeg, så kan komme med noe etter det :) ang farge så er det i mitt syn blå som er riktig, men det er det maaaange meniger om :) Stor navi og sensorer f/b er pluss :)

Det andre jeg har å foreslå UTGÅR ser jeg så :D

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut til at jeg gjør lurt i å vente litt.

Må nesten se utfallet av noen passeringer i den nye bjørvikatunellen først

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva faen da MR!

Ny tunnel = lovlig fart! ;)

Så litt konstruktivt!

Jeg hadde gått for grå, gul eller rød (hva er dette for snakk om videresalg!?)

Ang navi så er det kjekkt å ha MEN spørs om det er verdt det?

Jeg er glad at jeg fikk columbus i bilen min siden den orginale spilleren rett og slett såg ille ut.

Boleron ser ju nesten identisk ut som Columbus, så hvis jeg hadde kjøpt meg ny bil i dag så hadde jeg ikke betalt noe ekstra for navi!

Parksensor bak er digg, men tror ikke du trenger noe foran.

/M

Octavia vRS

http://www.rsklubben.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som har blitt litt overrasket der ja! Hadde det ikke vært for ABS hadde det vært svarte striper i asfalten etter meg. Veldig usikker på "målt" fart p.g.a. hard nedbremsing, men det kom ikke noe blink. Har det blinket når du har passert, eller er sånne nye fotobokser inne i lyse tunneler "blinkfrie"?

Håper du får bestilt deg ny bil! Og om den nye bilen ankommer blir det antagelig enda vanskeligere å holde "riktig" hastighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen blink. men kjørte forbi i 2 uker med tanke om at man så fotoboksen når den var på plass. men plutselig hadde en kolega som kjørte i samme trua googlet litt og sett noen rare sikringskap på veggen. å deretter har jeg kjørt på cruisecontrollen på fartsgrensa ifra jeg entrer tunellen i lodalen til jeg er ved sjølyst å motsatt

dette er samme type bokser som i rælingstunellen altså uten blink.

Og utfallet dreier seg ikke om hvor dyrt. men hvor lenge uten. om jeg har blitt knipset. det som er så leit er at har jeg blitt tatt har samboeren også blitt tatt.

2012 octavia 2.0 tsi RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var SuperB'en lagt ut

link til info(ingen salgsannonse denne tråden)

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25062698

har fått en del blandete beskjeder ang tunellen og fotoboksene. er liten fugl i politiet visket i øret mitt at de hadde fått over 2000 bilder de første ukene og at mesteparten var ugyldige/feil pga noe kalibrering. så man får se. kjipt å miste lappen uansett.

Men Må jo legge til at. ubesluttsom å deltidsfornuftig som jeg er. havner fort bestillingen på noe anet.

Fornuft:

Octavia 1.6tdi DSG stasjonsvogn. sort med Dynamic pakke(17" hjul. sportseter, bolero osv) Sinnsykt lettsolgte biler videre.

Superb 2.0tdi DSG Elegance Stasjonsvogn med Luxuspakke(navi. parkvarmer, parkeringsassistent sort alacantara skinn) Også SINNSYKT lettsolgt bil videre med det utstyret. men jeg liker jo ikke Stasjonsvogn så godt. å syntes igrunn Superb er for stort i utgangspunktet.

evt. Octavia 1.8tsi L&K ikke så lettsolgt. men rimeligere.

Eller bare innse det faktum at jeg får en RS "fyringsoljebrenner" Tdi

med allt Utstyr DSG. Navi osv. til samme pris som Bensinbilen med kjipere radio. og med Manuel kasse. og fortsatt ha igjen penger på bensinbilen.

2012 octavia 2.0 tsi RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager å kuppe tråden din cosworth87. Men du vet sikkert det jeg lurer på. Hva er innpresset på Superb II i motsetning til Octavia II?

Ser i vognkortet på Octavian min at det skal være (min) 47.

Vurderer å bytte bil motsatt vei av deg, til en Superb stasjonsvogn. Har to sett felger til Octavian. Ett sett 17" med ET 44, og ett sett 18" med ET 51. Så lurer på om jeg kan ta med i regnestykket mitt at jeg kan bruke noen av dem på Superben. Takker for evt. svar.

(åpent for andre å svare også altså!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superb felgene bygger litt mer ut en octaviafelgene.

Våres x-demobil

med superb felger

72_-394662402.jpg

som foresten er til salgs nå

72_-1692751650.jpg

legger ved link til annonsen kun så de som er intr kan se de kule løsningene på denne bilen.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=24765272

2012 octavia 2.0 tsi RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider