Golf 3 GTD Special Skrevet Februar 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2004 Originally posted by Larsern Øøh. Var ikke helt lett å forstå sammenhengen i alt du skrev der, men slike ting som at bensin kjøler, bensinmotoren antenner blandingen med gnist, I/C kjøler lufta osv er jo barnelærdom. Jeg regner med at grunnen til at du holder på med det du gjør er for å få mere effekt, og da er det like viktig for en diesel som en bensinmotor å få inn mest mulig oksygen i sylinderen. Poenget mitt er da at hvis du greier å få inn like mye oksygen på 0,5bar som på 1bar, så vil bilen gå bedre på 0,5bar. jammen da er vi enige da! :D Til mere oksygen en får in desto bedre går alle motorer, mens en bensin motor vil brenne seg visst den får for mye luft, uten å få tilsvarende mere med bensin, jeg kan øke trykke på dieseln min med 1 kg uten at den trenger mere drivstoff. det er vell forskjellen du også var ut etter... var ikke meningen å bli så innviklet dette men men:rolleyes: Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Februar 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2004 Inden du går i gang så læs hele guiden igennem og monter lige et manometer så du har kontrol på hvor meget tyk den laver… Husk også på at der er forskel på de forskellige modeller turbo diesel motorer, men sådan kan denne model type motor justeres…. Klikk her for resten... Tuning af Golf II Diesel Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Februar 21, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2004 Originally posted by Skody Inden du går i gang så læs hele guiden igennem og monter lige et manometer så du har kontrol på hvor meget tyk den laver… Husk også på at der er forskel på de forskellige modeller turbo diesel motorer, men sådan kan denne model type motor justeres…. Klikk her for resten... Tuning af Golf II Diesel Grei side det der ja, men dette er 1,6 TDK motor, men det er mye av den samme mørja :D Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 mister dere ikke mye dreiemoment ved å ha 'raka rør' på TD? tjener nok litt hk.. men med turbodieselmotorer så er det vel først og fremst dreiemoment som er interessant?:rolleyes: Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Februar 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2004 Originally posted by jackpot mister dere ikke mye dreiemoment ved å ha 'raka rør' på TD? tjener nok litt hk.. men med turbodieselmotorer så er det vel først og fremst dreiemoment som er interessant?:rolleyes: Skal ikke si meg ekspert på det området, og det kan godt hende, men har vi ikke nok i fra før av da :rolleyes: :D Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.