Gå til innhold

Motstand i eksosanlegg

Ranger emnet


KingCamel

Anbefalte innlegg

Originally posted by Larsern

 

Øøh. Var ikke helt lett å forstå sammenhengen i alt du skrev der, men slike ting som at bensin kjøler, bensinmotoren antenner blandingen med gnist, I/C kjøler lufta osv er jo barnelærdom.

Jeg regner med at grunnen til at du holder på med det du gjør er for å få mere effekt, og da er det like viktig for en diesel som en bensinmotor å få inn mest mulig oksygen i sylinderen. Poenget mitt er da at hvis du greier å få inn like mye oksygen på 0,5bar som på 1bar, så vil bilen gå bedre på 0,5bar.

 

jammen da er vi enige da! :D

 

Til mere oksygen en får in desto bedre går alle motorer, mens en bensin motor vil brenne seg visst den får for mye luft, uten å få tilsvarende mere med bensin, jeg kan øke trykke på dieseln min med 1 kg uten at den trenger mere drivstoff. det er vell forskjellen du også var ut etter...

 

var ikke meningen å bli så innviklet dette men men:rolleyes:

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inden du går i gang så læs hele guiden igennem og monter lige et manometer så du

har kontrol på hvor meget tyk den laver… Husk også på at der er forskel på de

forskellige modeller turbo diesel motorer, men sådan kan denne model type motor

justeres….

 

Klikk her for resten...

Tuning af Golf II Diesel

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skody

Inden du går i gang så læs hele guiden igennem og monter lige et manometer så du

har kontrol på hvor meget tyk den laver… Husk også på at der er forskel på de

forskellige modeller turbo diesel motorer, men sådan kan denne model type motor

justeres….

 

Klikk her for resten...

Tuning af Golf II Diesel

 

Grei side det der ja, men dette er 1,6 TDK motor, men det er mye av den samme mørja :D

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jackpot

mister dere ikke mye dreiemoment ved å ha 'raka rør' på TD?

tjener nok litt hk.. men med turbodieselmotorer så er det vel først og fremst dreiemoment som er interessant?:rolleyes:

 

Skal ikke si meg ekspert på det området, og det kan godt hende, men har vi ikke nok i fra før av da :rolleyes:

 

:D

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår