Gå til innhold

Kostnader på verksted , føler meg LURT...HJELP..!!

Ranger emnet


hydrocefalus

Anbefalte innlegg

Har ett par sp ang regning fra bilverksted. Håper noen kan gi meg en tilbakemelding om hva eg kan gjøre , om eg kan gjøre noe i det hele tatt.

 

Har en volvo v50 R-design 07mod 1,6l.

 

Det hele begynte egentli med en god opplevelse på merkeverksted som etterhvert ikkje ble like kjekk... :(

 

Var ute å kjørte en dag , da eg skulle gi gass i en oppoverbakke døde motoren nesten helt ut.

Vi kjørte på verksted med bilen , den ble fiksa , vi betalte 20% pga garanti og var storfornøyd :)

 

Men 10 dager etterpå , ( vi kjørte nesten ikkje bilen i mellomtiden ) var vi ute å kjørte , i en motbakke skulle vi holde følle med køen så gassen gikk innover , da døde motoren nesten helt igjen :(

Ikkje like kjekt , men vi leverte bilen på samme verksted og som alle som ikkje kan så mye om bil sier , hva er galt med bilen og hvorfor skjer dette etter 10 dager igjen??

Verkstedet sa de skulle ta inn bilen og feilsøke den og finne ut problemene.

Ok sa vi og sa vi ville ikkje ha bilen tilbake før den var helt ferdig , men ville vite hva det ville koset.

 

Etter ca 1 uke ringte verkstedet oss og sa at bilen var chippet og at ikkje noe ville bli tatt på garantien..

vi sa ja bilen var chaippet , men den er tunet..

sp 1 : ER D FORSKJELL PÅ TUNING OG CHIPPING..??

For de sier at det er chippingen som har ødelagt motoren , at de måtte skifte partikkelfilteret EGR-ventil og styringsenhet..??

 

Men videre til hva som skjedde så , da vi sankket med dem spurte vi etter pris på reperasjonene , de sa< de ikkje hadde noe pris til oss men at det ville bli dyrt..!!??!!

 

2 uker seenere ringer de oss å sier bilen er ferdig til en lette sum av 28.600..!!!! HJELP..!!

 

BLIR RANA , er d første som dukker opp i hue mitt..sa jo at eg ville ha pris på hva det ville koste.

Dette fikk eg ikkje , hva kan eg gjøre..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har bilen på verksted der du khjøpte den og har chippet den etter kjøp har du fint lite å stille opp med. Nybil granti faller og bort ved chipping. Var den slik da du kjøpte den må de ta saken som en garanti sak. At verkstedregninger har blitt astronomiske er vel de fleste smertelig klar over.

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en ny hjerne koster for mye penger hvis de har begynt skifte sånt, ikke rart det blir fort dyrt da, få en liste over hva de har funnet som feil og hvor mye av dette de har brukt i feilsøking for så sjekke opp mot lister av deler de har skiftet for og eventuelt fjerne feilen. når det kommer til chipping tuning så er det best og ikke si noe om det. vær uviten da akkurat slikt som dette kan skje. aller beste hadde vært resete hjernen for så teste. sikkert den som har tulla opp med andre ting siden det skjer i motbakke..

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først litt faktaopplysning; en chip er selve databrikken/komponenten som inneholder programmet for motorstyringen. Eller hvor lenge brødristern skal riste brødet ditt. Tuning betyr trim, og både (fin(e))tune og trim i ordenes egentlige betydning er å finjustere noe.

 

Verkstedet sa de skulle ta inn bilen og feilsøke den og finne ut problemene.

Ok sa vi og sa vi ville ikkje ha bilen tilbake før den var helt ferdig , men ville vite hva det ville koset.

Synd det må være sånn men viser atter en gang hvor viktig det er å få alt man gjør og ikke gjør skriftlig. Det gjelder begge veger. Dumt av kunde, men minst like dumt av den proffe parten som kunne ha fått en muligens fornøyd kunde og ikke masse bryderi for seg selv som det kan bli nå.

 

Jeg hadde ihvertfall ikke gitt meg på det punktet med at de skulle ha forespeilet i det minste en circa pris. Også har du det punktet med at de SKAL varsle kunde om tilbud/overslag overstiges med mer enn 10-15% eller hvilket tall det er.

Du får ordne deg med en god advokat (til den nette sum av 28.500kr) hvis du ikke vil prøve andre metoder først.

 

Prisoverslag

Er det gitt et prisoverslag skal ikke prisen overstige det oppgitte beløp vesentlig, og ikke mer enn 15 prosent. Dette gjelder ikke dersom en annen prisgrense uttrykkelig er avtalt, eller verkstedet har rett på pristillegg for tilleggsarbeid (se eget avsnitt) som følger av en avtale med deg.

 

Prisen skal omfatte merverdiavgift og andre offentlige avgifter hvis annet ikke er opplyst. Verkstedet kan ikke kreve bestillingsgebyr, ordegebyr, ekspedisjonsgebyr i tillegg til prisen for tjenesten. Dersom det skal sendes ut faktura og verkstedet vil ta et gebyr for dette må de opplyse om dette på forhånd (være avtalt).

 

Eventuelle forundersøkelser skal bare betales hvis det er avtalt på forhånd. Det er vanlig at bilen først blir undersøkt (feilsøking) for deretter å bli reparert etter avtale med forbruker.

 

Hvor prisen ikke er avtalt

Dersom dere ikke har avtalt noen pris vil prisen på arbeidet regnes ut på vanlig måte for tilsvarende arbeid (gjengs pris).

Kilde: http://forbrukerportalen.no/temaer/reparasjon_av_bil/viewNG?section=prisoverslag

 

 

Skriftlighet / muntlighet

Partene skal anse det som er nedfelt skriftlig som avtalt.

Muntlige avtaler er bare bindende i den grad de er uomtvistet mellom partene, eller skriftlig bekreftet uten ugrunnet opphold.

Kilde: http://www.baerumtak.no/Handverkborett.aspx

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår